Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
    95 Mesaje 15 Posters 8.4k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Asta e aproape imposibil de facut. Pentru ca reformele alea "strategice" inseamna sa li se ia din bani unor oameni. Nu 2% gen cresterea de TVA sau un impozit marit pe ici pe colo, ci 50-60-70%. Si altii sa fie dati afara. Toti oamenii astia au insa niste drepturi si se vor opune, vor face procese si vor catiga in mare masura. Mai mult, o parte dintre ei fac si mai mult sau mai putin treaba pe unde sunt, nu poti da pausal sa zic de ex. in toti directorii companiilor de stat (ex. Romgaz, Transgaz sau Nuclearelectrica par conduse de oameni seriori si poate ca merita anumite salarii mari, altfel vor pleca de la stat).

      Da, exista incompetenta mare mare la stat, o critic si eu mereu. Exista oameni care au ajuns politic sau cu pile si iau salarii mari. Cel mai enervanti sunt cei care au 4-5 surse de venit la stat, mai ales prin consiliile de administratie. Aici trebuie intrat clar si limitate veniturile.

      Dar repet, DISCUTAM DE OAMENI. Se vor opune cu toata puterea, vor tipa. Fiecare e important in felul lui, fiecare va veni cu o poveste. Nu poti pedepsi oamenii, fara sa fie vinovati in sens penal.

      Iar o reasezare a legilor pentru bugetari va dura 2-3 ani, dupa care inca 20-30 de ani pana pleaca cei actuali si ajung in functie oamenii dupa noile legi, cu venituri ca atare. Gen reforma pensiilor magistratilor.

      DA, EXISTA. EXISTA cazuri individuale de venituri nesimtite la stat. Lumea stie de cateva dintre ele, ca se afla. Si de aici multi extrapoleaza. Isi imagineaza ca mii sau zeci de mii de oameni la stat au venituri nejustificate si o reforma va scuti bani la buget. E TOTAL FALS! Nu exista asa ceva. Este o asteptare absurda. NU SE POATE SALVA BUGETUL cu cateva mii de euro economisiti la 1000 sau 2000 de smecheri. Inseamna cateva milioane pe luna, cateva zeci de milioane de euro pe an. Deficitul este de 30 de MILIARDE!!!!

      Intelegeti! 30 DE MILIARDE DE EURO!!!! Nu rezolvi problema cu 50 sau 100 de milioane economisite. Nu mai visati cai verzi pe pereti.

      Prin cresterea pensiilor de anul trecut s-au data ca. 4-5 miliarde de euro pe an in plus pensionarilor. Aici nu se poate da inapoi. Salariile bugetarilor au crescut si ele in ultimii ani enorm, multe miliarde. NU EXISTA SOLUTIE, nu pot fi scazute pensiile, nu pot fi scazute salariile la stat la 1 milion de angajati. Se pot economisi poate cu mare greutate cu taieri de sporuri si cateva mii dati afara poate 1 miliard. Dar 29 de miliarde trebuie stransi din alta parte. Si nu exista varianta decat din impozite. Ca convine, ca nu convine, alta varianta nu exista.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • A Deconectat
        Adrianb1 @vancouver
        ultima editare de

        Acest mesaj a fost șters!
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          @Adrianb1 ai scris un mesaj, apoi l-ai sters. Ai sters din greseala sau intentionat? Pot sa restaurez mesajul sters. Sau sa-l elimin definitiv.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • A Deconectat
            Adrianb1 @vancouver
            ultima editare de

            @vancouver L-am scris ca sa il poti citi, dar nu si altii. E sters intentionat.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de vancouver

              sept. 25  /  Actualitate

              Cum se împart banii după rectificare. Cifrele de pe masa Guvernului / Ministerele vor primi mai puțini bani decât au cerut - HotNews.ro

              Cum se împart banii după rectificare. Cifrele de pe masa Guvernului / Ministerele vor primi mai puțini bani decât au cerut - HotNews.ro

              Liderii coaliței s-au reunit joi dimineață într-o nouă ședintă pentru a discuta despre forma finală a rectificării bugetare, pe care urmează să o pună în

              Bani în plus vor primi Ministerul Muncii (2,5 miliarde lei), Transporturilor (2,1 miliarde), Sănătății (250 de milioane), Casa Națională de asigurări de Sănătate (3,5 miliarde). Aceste sume sunt rotunjite și nu reprezintă varianta finală a rectificării. Luni, liderii coaliției se întâlnesc din nou pentru o discuție finală pe rectificare.

              „Se asigură tot ce înseamnă investiții pe proiectele de infrastructură și proiecte naționale. Plus lucrurile sociale – pensii, salarii, alocații etc. Suma totală care se da efectiv în plus este de 22.8 mld de lei, la o țintă de deficit de 8.4%”, spun surse din coaliție pentru HotNews.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • A Deconectat
                Azzl
                ultima editare de

                Ovidiu Hațegan  /  nov. 8

                ANALIZĂ Sute de milioane de euro din fonduri UE investite în drumuri

                ANALIZĂ Sute de milioane de euro din fonduri UE investite în drumuri

                Sute de milioane de euro din fonduri nerambursabile, investite în ultimii zece ani în infrastructura rutieră din regiunea Nord-Est.

                Sumele investite sau în curs de investiție sunt uriașe: peste 810 milioane de euro, dintre care aproximativ 460 de milioane sunt bani europeni, potrivit datelor furnizate la solicitarea G4Media de către Agendția de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Est.

                Perioada de programare 2014–2020

                În perioada de programare 2014–2020, prin Programul Operațional Regional (POR), au fost realizate patru axe strategice rutiere majore: Iași – Suceava, Botoșani – Iași, Neamț – Bacău și Vaslui – Iași.
                Valoarea totală a acestor proiecte a fost de 360,67 milioane de euro, din care 180 milioane euro au reprezentat asistență financiară nerambursabilă, contribuind la modernizarea a peste 500 de kilometri de drumuri doar în primul exercițiu financiar.
                Prin Programul Regional Nord-Est 21-27, sunt în implementare cinci mari proiecte, cu rezultate așteptate foarte „ambițioase”, după cum le numesc reprezentanții ADR. Câteva dintre ele sunt extrem de relevante prin valoare, dar și prin utilitate.

                Un proiect de conectivitate directă la Vama transnațională Rădăuți-Prut cu Republica Moldova, în valoare totală de 68 milioane de euro, unde beneficiar este Județul Botoșani;
                Al doilea proiect este înființarea centurii ușoare de ocolire a Municipiului Iași, în valoare totală de 83,5 milioane euro.
                Al treilea este Axa rutieră strategică Sud-Vest a județului Vaslui, în valoare totală de 91,5 milioane euro.
                Aceste trei proiecte au o valoare totală de 243 milioane de euro, cu 152 milioane de euro asistență financiară nerambursabilă și 192 de kilometri modernizați.

                Pe lângă aceste proiecte, în actualul exercițiu financiar se mai finanțează reabilitarea unor străzi (spre exemplu Pașcani are un proiect de aproape 10 milioane de euro pentru reabilitarea străzilor) și construirea a zeci de kilometri de pistă de bicicletă.

                „În Regiunea Nord-Est, ne confruntăm cu trei mari provocări. Prima este infrastructura – despre care discutăm de mult timp. A doua ține de nivelul de dezvoltare economică, care este strâns legat de infrastructură, dar nu se reduce doar la aceasta. Iar a treia este capacitatea noastră de a lucra împreună și de a ști să folosim instrumentele pe care le avem la dispoziție. Iar banii europeni sunt, în fond, instrumente.

                În urmă cu zece ani, ne-am pus o întrebare esențială: dacă nu finanțăm autostrăzi, ce putem face totuși pentru conectivitate? Răspunsul a fost clar: finanțăm drumuri județene.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Mocanu Radu  /  nov. 13

                  România a obținut aprobarea Planului Național de Redresare și Reziliență revizuit

                  România a obținut aprobarea Planului Național de Redresare și Reziliență revizuit

                  România a primit aprobarea Planului Național de Redresare și Reziliență revizuit în cadrul reuniunii Consiliului pentru Afaceri Economice și Financiare (ECOFIN) de joi de la Bruxelles.

                  Potrivit comunicatului emis de Ministerul Finanțelor, noul PNRR are o valoare totală de 21,41 miliarde de euro, dintre care 13,57 miliarde euro granturi și 7,84 miliarde euro împrumuturi, structurate pe șase cereri de plată. De asemenea, numărul jaloanelor a fost redus de la 518 la 390.

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • A Deconectat
                    Azzl
                    ultima editare de

                    Alex ANDREI  /  dec. 16

                    Proiectele SAFE sunt încă în analiză: când va fi anunțată decizia pentru autostrăzile A7 și A8

                    Proiectele SAFE sunt încă în analiză: când va fi anunțată decizia pentru autostrăzile A7 și A8

                    Comisia Europeană se apropie de un moment-cheie în evaluarea proiectelor României pentru finanțare prin programul SAFE: o decizie privind eligibilitatea unor tronsoane din autostrăzile A7 și A8 este așteptată cel mai devreme în luna ianuarie 2026, rezultă dintr-un răspuns transmis APIX.ro de...

                    Am primit planuri naționale de la toate statele membre care participă la SAFE, inclusiv de la România, iar în prezent evaluăm aceste planuri. Termenul de la sfârșitul lunii noiembrie a fost termenul-limită pentru transmiterea planurilor naționale către Comisia Europeană. Comisia evaluează în acest moment proiectele depuse și suntem în grafic pentru a lansa Decizia de punere în aplicare a Consiliului în luna ianuarie”, se arată într-un răspuns al Serviciului de presă al Comisiei Europene, la solicitarea APIX.ro.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • A Deconectat
                      Azzl
                      ultima editare de

                      https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-incluse-pe-agenda-edintei-guvernului-romaniei-din-18-decembrie-2025

                      1. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Modernizare DN 2L Soveja-Lepşa km 60+145-km 76+277", precum şi aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului şi a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ- teritoriale care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional
                      2. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea riscurilor pentru domeniul feroviar, transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic
                      3. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale, situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Autostrada Sibiu - Piteşti" -Secţiunea 4 Tigveni -Curtea de Argeş
                      4. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN privind recunoaşterea Asociaţiei Mocăniţa Transilvaniei ca fiind de utilitate publică
                      5. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru reaprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Varianta de ocolire a Municipiului Iaşi - Etapa I - Varianta Sud Obiect 4 - Varianta trafic uşor (sector km 0+000- km 8+185) şi penetraţie Cartier Dacia", judeţul Iaşi, precum şi pentru modificarea anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 444/2007 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Variantă de ocolire a Municipiului Iaşi- Etapa I - Varianta Sud"
                      6. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN privind suplimentarea sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 399/2014 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al obiectivului de investiţii ''Autostrada Sebeş-Turda", precum şi modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 399/2014
                      7. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN privind suplimentarea pe anul 2025 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 799/2019 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional privind obiectivul de investiţii "Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti", precum şi modificarea Anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 799/2019
                      8. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilului proprietate publică a statului, precum şi a listei imobilelor proprietate publică a unităţilor administrativ - teritoriale, situate pe amplasamentul suplimentar, necesar pentru relocarea utilităţilor, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Autostrada Sibiu - Făgăraş" , Tronson 2
                      9. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei de cale ferată Apahida - Suceava, Subsecţiunea 3: Pojorâta Suceava", lucrare de utilitate publică de interes naţional
                      10. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN privind suplimentarea sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 539/2020 privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Autostrada Sibiu-Piteşti" - secţiunea 5 Curtea de Argeş-Piteşti, aflate pe raza localităţilor Bascov, Băieuleşti şi Merişani din judeţul Argeş, precum şi modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 539/2020

                      Personal Consider ca ordinea de zi este interesanta si de asta mi-am permis sa o pun si aici.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de vancouver

                        Ciprian Ciucu: Cheltuielile PMB sunt de circa 8 mld. lei, iar bugetul actual este de 5 mld. lei

                        Robert Stan  /  dec. 20  /  News

                        Ciprian Ciucu: Cheltuielile PMB sunt de circa 8 mld. lei, iar bugetul actual este de 5 mld. lei - Economica.net

                        Ciprian Ciucu: Cheltuielile PMB sunt de circa 8 mld. lei, iar bugetul actual este de 5 mld. lei - Economica.net

                        Primarul general al Bucureștiului, Ciprian Ciucu, este de părere că bugetul Capitalei este prost construit structural şi instituţional și poate fi corectat doar prin reforme şi punerea în practică a referendumului iniţiat de Nicuşor Dan.

                        Datoriile uriașe preluate de către noul primar Ciprian Ciucu. „Este o mică minune că Nicușor Dan a ținut primăria pe linia de plutire”

                        Adrian Ilie  /  dec. 20  /  Actualitate

                        Datoriile uriașe preluate de către noul primar Ciprian Ciucu. „Este o mică minune că Nicușor Dan a ținut primăria pe linia de plutire”

                        Datoriile uriașe preluate de către noul primar Ciprian Ciucu. „Este o mică minune că Nicușor Dan a ținut primăria pe linia de plutire”

                        Primarul Ciprian Ciucu anunţă datorii de peste 2 miliarde de lei pe care Primăria Capitalei şi instituţiile ori societăţile din subordinea acesteia le au.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • Duta CD Deconectat
                          Duta C @vancouver
                          ultima editare de

                          @vancouver A făcut prăpăd blonda. ND deabia a reușit să o țină cât de cât pe linia de plutire.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            Blonda a avut aceeasi politica precum covrigarul sef la carma guvernului: "las-o bai ca are balta peste". Numai ca la Bucuresti e mai grav decat pe plan national. Nu are Bucurestiul ce taxe sa mareasca si nici nu poate sa dea afara sau sa reduca salarii, sau doar marginal.

                            Singura solutie este comasarea sectoarelor cu primaria generala. Asa, in ansamblu, ar fi destui bani si s-ar mai face si niste economii ca nu ar mai exista consilii locale si primari de sector, cel mult niste manageri de sector. Sediile cam trebuie sa ramana cu personalul de acolo.

                            Si treptat reducerea subventiei la gigacalorie. Nu e destul ca face statul gratis conducte noi, mai da si bani sa aibe cetatenii caldura si apa calda ieftin. Care cetateni? Aia cu cele mai mari venituri din tara. Bravo! (si eu sunt bucurestean si va trebui sa platesc in plus daca se reduce subventia).

                            Revenind la ideea initiala, buba vine insa chiar si de pe vremea lui Videanu. Apoi Basescu, Oprescu etc, toti au luat imprumuturi si le-au rostogolit pe alea vechi.

                            Cat despre transportul in comun, aici trebuie sa contribuie si statul central daca vrem transport ieftin. Ar trebui 50% din subventia STB sa vina de la bugetul central, valabil in toate orasele. Si da, usor crescute si tarifele + controale mai severe. Si renuntat la gratuitati pentri pensionari, nu e ceva normal. Nu mai sunt asa de saraci, mai ales dupa diverse cresteri de pensii. Sa primeasca doar cei cu pensii mici, la cerere, abonamente gratuite, dar si acelea valabile numai in afara orelor de varf.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            A Duta CD 3 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                            • A Deconectat
                              Azzl @vancouver
                              ultima editare de

                              @vancouver tocmai ca buba vine de mai demult nu inghit descoperirea asta facuta acum de domnul prinar general. Stia de situatie. Infirmatiile transpira. Poate a cautat motive sa repare relatia cu Nicusor Dan urmare a declaratiie din noaptea alegerilor.
                              Nu numai la bucuresti situatia e critica. In orice oras care subventioneaza masiv servicii e la fel.
                              Trebuie proiecte originale. Centrale cogenerare, termal unde este posibilitatea etc. regandit transportul in comun in vederea eficientizarii costurilor. Vandut active neperformante. Valorificat active imobiliare. Facut rost de bani si investit cu cap.

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • Duta CD Deconectat
                                Duta C @vancouver
                                ultima editare de

                                @vancouver De acord!
                                Cu alte cuvinte cred că ND ar fi făcut mult mai mult dacă avea susținere la guvern și era mai ușor pt Ciucu acum. Dar, a avut 2 potrivnici: un tăntălău și un covrigar ! Ciucu e poziționat mult mai bine.....dacă nu face reforma care trebuie Cu ce ai spus tu mai sus probabil va dispărea ca politician.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • Duta CD Deconectat
                                  Duta C @vancouver
                                  ultima editare de

                                  @vancouver Era să uit...E bine ca au rezolvat cu Elcen ,cu falimentul ca sa poata lua bani europeni pt modernizarea CET-urilor. E o realizare mare asta.
                                  Pun mai jos sirea!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • Duta CD Deconectat
                                    Duta C
                                    ultima editare de

                                    dec. 15  /  Companii

                                    Nouă centrală electrică în cogenerare în București, la CET Sud, de 275 MW și 2 miliarde de lei. Elcen a scos la licitație contractul - Economica.net

                                    Nouă centrală electrică în cogenerare în București, la CET Sud, de 275 MW și 2 miliarde de lei. Elcen a scos la licitație contractul - Economica.net

                                    Electrocentrale București a lansat licitația pentru o nouă centrală electrică pe gaze în cogenerare la București Sud, proiect de peste 2,1 miliarde de lei. Vor urma și licitațiile pentru noile unități de la CET Grozăvești și Progresu.

                                    Nouă centrală electrică în cogenerare în București, la
                                    CET Sud, de 275 MW și 2 miliarde de lei. Elcen a scos la licitație contractul
                                    Electrocentrale București a lansat licitația pentru o nouă centrală electrică pe gaze în cogenerare la București Sud, proiect de peste 2,1 miliarde de lei. Vor urma și licitațiile pentru noile unități de la CET Grozăvești și Progresu.

                                    Nouă centrală electrică în cogenerare în București, la CET Sud, de 275 MW și 2 miliarde de lei. Elcen a scos la licitație contractul

                                    Încheiere contract la cheie pentru „Implementarea unei unități de cogenerare de înaltă eficienta in CTE București Sud” este denumirea contractului scos la licitație de Electrocentrale București în Sistemul Electronic de Achiziții Publice

                                    Valoarea contractului este de 2,13 miliarde de lei, finanțat parțial prin Fondul de Modernizare al Comisiei Europene. Contractul se întinde pe o perioadă de 81 de luni.

                                    Companiile interesate pot depune oferte până la data de 5 februarie. În punctajul ofertelor, componenta de preț va avea o pondere de 50%, restul fiind componente tehnice, inclusiv eficiența și puterea electrică și termică maximă ce pot fi debitate.

                                    “Obiectivul general al proiectului ”Implementarea unei unități de cogenerare de înaltă eficiență în cadrul CTE București Sud”, pe gaze, flexibile din punct de vedere al volumului de hidrogen ce va fi utilizat pe parcursul duratei de viață economică a investiției, ce va produce în cogenerare energia termică furnizată consumatorilor arondați sursei și energia electrică tranzacționată pe piețele de energie electrică din România”, arată Electrocentrale București.

                                    Economica.net

                                    Proiectul presupune o centrală cu o putere electrică instalată de 275 MWe și o capacitate termică instalată de 214 MWt (185 Gcal/h), cu un radament global brut al unității de cogenerare de 85,8%. Centrala va utiliza combustibilului gaze naturale, cu posibilitatea funcționării in amestec cu hidrogen in viitor, și va avea emisii specifice de CO2 de max. 235 g/kWhe. Centrala trebuie să poată asigura reglajul secundar și să poată participa la serviciile tehnologice de sistem.

                                    “Modernizăm pentru viitor. Proiectul noii centrale de cogenerare de la CET Sud – acum scos la licitație – va aduce pe termen lung eficiență energetică mai mare, emisii reduse și stabilitate pentru sistemul de termoficare din București. Pas important în tranziția energetică a Capitalei”, a scris pe pagina sa de facebook directorul general adjunct al Elcen, Adrian Tudora.
                                    Centrale noi pe gaze și la Progresu și Grozăvești

                                    Pe lângă această investiție de la CET Sud, Elcen derulează proiecte noi de construcție de capacități noi pe gaze în și alte celelalte două centrale idin Capitală, Grozăveşti şi Progresu.

                                    Proiectul de la Grozăvești vizează reabilitarea și modernizarea capacității existente pentru zona centrală și de nord-vest a Capitalei prin crearea unei noi unități de cogenerare de înaltă eficiență, cu o putere instalată de 32,5 MWe, și cu o capacitate termică de 41 MWt.

                                    Proiectul de la Progresu implică o centrală nouă pe gaze cu o capacitate electrică de 74,2 MWe si una termică de 72,8 MWt.

                                    Toate cele trei centrale beneficiază de bani europeni. Contractele de finanţare aferente celor trei proiecte au fost semnate cu Ministerul Energiei în anul 2024, valoarea totală a finanţării nerambursabile din Fondul pentru Modernizare ridicându-se la aproximativ 362 de milioane de euro. Pentru centralele de la Progresu și Grozăvești sunt în curs procedurile pentru lansarea licitației.

                                    La momentul actual, puterea electrică instalată în cele patru centrale ale Elcen (CET București Sud, CET Vest, CET Progresu, CET Grozăvești) este de 1.286 MW, dar puterea disponibilă este de doar 601 MW, după cum arată compania, în condiţiile in care, in perioada de iarna, consumul de energie electrica in Bucureşti este de aproximativ 700 MW.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                    • First post
                                      Last post