Centuri rutiere, inclusiv DNCB
-
Nu neaparat. Trebuie studiat de la caz la caz.
De exemplu la Cluj relieful in jurul orasului este extrem de dificil, costurile unei autostrazi sau DX in jurul Clujului ar fi fabuloase, gen CoBra. Iar centura 1+1 Valcele-Apahida (centura ”de diamant”) este practic goala la orice ora, adica absolut suficienta asa 1+1 (pe urcari 2+1).
Si la Bucuresti observam ca A0 e cam goala. Sigur, inca nu e inelul inchis, dar si cand o sa fie eu cred ca o sa ramana relativ goala.
Cauza: TRAFICUL SPRE MARILE ORASE ESTE RADIAL! Adica oamenii nu se invart in jurul orasului mare iar fluxurile alea de creeaza ambuteiaje sunt spre si dinspre marele oras la orele la care se intra si se iese de la servici.
Iar traficul de tranzit, camioanele care trebuie sa ocoleasca orasul mare, au rutele lor de tranzit. De ex. ruta principala de tranzit trece pe la nord de Craiova, pe la sud o centura chiar si 1+1 ar fi pustie. La fel la Sibiu. Asadar centurile pentru tranzit trebuie facute tintit, acolo unde exista deja o ruta majora de tranzit, si nu pur si simplu de jur imprejur. Ca atare automat rezulta automat o autostrada acolo, care este indirect si centura.
Dar evident exista cazuri in care se putea face direct 2+2, cum ar fi Timisoara Sud.
-
@vancouver La Timișoara mă gândisem inițial când am scris. Parcă ar fi mers profil 2+2.
-
Centura Timișoara Vest se poate semna cu Nurol:
-
@vancouver Nurol văd că tot câștigă loturi; să sperăm că se vor descurca bine și pe A7, și mai ales pe A8.
-
In Turcia e jale economic, salariile s-au dus de la peste 1000 € la sub 500 in constructii, multumita politicilor suveraniste ale marelui suveran de acolo. Nu ne vindem tara. Asta apropos de imitatori care-si doresc acelasi lucru. Au avut inflatie peste 70% si cursul a luat-o razna.
Asa ca Nurol si altii pot aduce forta de munca ieftina de acolo, care la noi se bucura daca incaseaza salarii duble sau triple. Sunt sanse bune sa faca treaba la noi.
-
@rockband Da, dar fiecare turc adus e extracomunitar si tre sa se incadreze in plafoanele anuale + documentatie la ANOFM.
-
Inel metropolitan Oradea, partea a doua:
-
Corela-mi-as:
Lucrari pe DNCB sector sud-vest (aprox. corespunzator sectorului Aktor de pe A0). Inceput timid de santier, fara restrictii in trafic:
"„După ce vom da în trafic lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Sud, se va putea intra cu restricții de trafic pentru a fi realizat și acest sector din Centura București”, explică Scrioșteanu."
-
Centura mica Galati, deschisa circulatia pe podul hobanat:
-
Azi se semneaza cu Nurol Centura de Vest Timisoara.
-
Cristian Marius Man
Centura Zalăului, 23 ianuarie 2025