Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Mersul Trenurilor, stiri si noutati

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    20 Mesaje 4 Posters 1.1k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Deconectat
      mihai @vancouver
      ultima editare de mihai

      @vancouver perfect de acord.

      Serviciul cu trenul se asigura PERMANENT pentru a crea predictibilitate si a convinge oamenii sa renunte la propriile masini. De asta, da, trenurile circula chiar si goale.

      Gandirea ca trenurile trebuie sa fie profitabile ca balanta P&L a firmei operatoare este una ingusta si eronata. In absolut, transportul cu trenul este de 5-7 ori mai eficient decat cel auto. Deci la nivel de societate, gestionata de guvern, da, transportul cu trenul este profitabil:

      • calea ferata cost de constructie si intretinere / kilomentru / tona transportata de vreo 5 ori mai mic decat costul autostrazii.
      • consumul energetic / kilometru / tona transportata este de vreo 10 ori mai mic la calea ferata fata de sistemul rutier
      • poluarea cauzata de calea ferata este de vreo 20 de ori mai mica decat in cazul autostrazilor. Iar asta se reflecta direct in costurile societatii cu sistemul de sanatate
      • impactul de mediu al caii ferate este de multe ori mai mic decat cel al autostrazilor, pornind de la simplul fapt ca latimea coridorului unei autostrazi are minim 70m (si creste rapid cu fiecare banda adaugata), in vreme ce o magistrala de cale ferata dubla are nevoie de un coridor de doar 15m.

      Toate aceste realitati factuale si incontestabile sunt ascunse de modul in care sunt gestionate caile ferate si autostrazile. Pentru ca in vreme ce trenurilor nu li se recunosc in bugete economiile de costuri de infrastructura rutiera, sanatate si mediu, evidentiindu-li-se doar costurile, in schimb transportul rutier este subventionat masiv in mod ascuns. Pentru ca soferii nu platesc niciodata costul real al constructiei si intretinerii autostrazilor, asa cum li se cere trenurilor.

      De asta se ajunge la aberatii in care oamenii zic ca "e mai ieftin sa merg cu masina". Nu, nu e, doar pare ca este pentru ca mai mult de jumatate din cost il plateste altcineva.

      Trenul gol este profitabil pentru societate. Masina plina, nu!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • D Deconectat
        daniel22_22
        ultima editare de daniel22_22

        In Romania mersul cu trenul nu este privit de catre decidenti ca fiind "commuting" ci "traveling".
        In afara de linia Otopeni-Buc Nord nu cred ca mai e vreo linie de commuting.

        Eu as merge de la Balotesti la Bucuresti cu trenul la munca si sa renunt la masina, dar trebuie sa iau trenul de 06:45 ca sa ajung inainte de 09:00 la birou; iar ca sa ma intorc am abia la 19:40, desi termin munca la 18. Si se mai mira ca pe linia Bucuresti-Urziceni merg doar 10 babe.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          Realitatea.NET  /  ian. 14

          Seful CFR Traian Preoteasa si-a cumparat doua apartamente de lux in Dubai. Compania e ingropata in datorii

          Seful CFR Traian Preoteasa si-a cumparat doua apartamente de lux in Dubai. Compania e ingropata in datorii

          Traian Preoteasa, directorul CFR calatori, si-a cumparat doua apartamente in Dubai intr-un an. In declaratia de avere din iunie 2024, Preoteasa a declarat un apartament de 71 mp, achizitionat in 2023, iar in ianuarie 2024 a mai cumparat un apartament de 140 mp, in valoare de 1,18 milioane de euro.

          Acelasi individ este cel care in Romania taie din trenurile de pe cele mai circulate magistrale, cel care crede ca poti pleca si la 5 dimineata, daca nu mai ai tren la 7 !!!

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Adrian Bărbulescu  /  ian. 16

            Alte zeci de trenuri anulate de CFR Călători, inclusiv pe rute modernizate de curând

            Alte zeci de trenuri anulate de CFR Călători, inclusiv pe rute modernizate de curând

            Vor fi trenuri anulate inclusiv pe rute feroviare redeschise de curând, în care CFR SA a investit sute de milioane de euro

            "Tăvălugul anulărilor de trenuri, lansat de directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, continuă să facă ravagii în toată țara. Vor fi trenuri anulate inclusiv pe rute feroviare redeschise de curând, în care CFR SA a investit sute de milioane de euro.

            Pe raza SRTFC București se vor anula 10 trenuri, dintre care șase (trei perechi) circulă pe ruta București-Giurgiu, redeschisă pe 1 iunie 2024, după 19 ani de întrerupere. Statul român a investit, din bani europeni și de la buget, peste 100 de milioane de euro pentru redeschiderea circulației feroviare dintre Vidra și Comana, închisă în 2005 din cauza prăbușirii podului de la Grădiștea. Lucrările complexe, inclusiv noul pod de la Grădiștea, au fost executate de Porr Construct."

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Despre Traian Preoteasa:

              CAZUL BOIERULUI TRAIAN PREOTEASA #vladmercori #2idei #stakeborg

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                Tren cu grad de ocupare 100% si care de fapt cerea disperat a dublarea capacitatii, anulat de CFR-Anti-Calatori:

                ian. 24

                Un nou episod din comedia mută "Linia 102 CFR Progresul - Giurgiu" va avea avanpremiera luni 27 ianuarie! :: Romania Feroviara

                Un nou episod din comedia mută "Linia 102 CFR Progresul - Giurgiu" va avea avanpremiera luni 27 ianuarie! :: Romania Feroviara

                Începând de luni 27 ianuarie CFR Călători anulează și ultimul tren util pentru navetiști/bucureșteni din CFR Progresu și anume R 9705 cu plecare la ora 08:22, tren care astăzi a avut un grad de ocupare de 100% la plecarea din CFR Progresu.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Redacția  /  feb. 10  /  Infrastructură

                  Proiectul trenurilor metropolitane în Brașov: Primele rute vor fi spre Stupini şi Codlea

                  Proiectul trenurilor metropolitane în Brașov: Primele rute vor fi spre Stupini şi Codlea

                  Consiliul Judeţean Braşov a organizat săptămâna trecută o nouă şedinţă de pregătire a proiectului Trenului Metropolitan, iar în urma discuţiilor au fost

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Mobilitate.eu  /  feb. 26

                    CFR Călători reintroduce al doilea tren cu Alstom Coradia pe ruta București - Brașov de la 1 martie. Biletele se pot achiziționa și din aplicație și online - Mobilitate.eu

                    CFR Călători reintroduce al doilea tren cu Alstom Coradia pe ruta București - Brașov de la 1 martie. Biletele se pot achiziționa și din aplicație și online - Mobilitate.eu

                    CFR Călători face o surpriză plăcută după mai multe luni de vești proaste, trenuri anulate...

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de vancouver

                      Nu e nici un tren nou, ci trenurile existente primesc vagoane PNRR. Dar ce sa inteleaga ziaristii ? !

                      De poza cu Desiro ce sa mai zicem, adica mai anapoda era greu. Trenurile PNRR nu sunt rame, ci trenuri formate din locomotiva si vagoane. In plus rama din poza este Diesel, nu electrica, insa toate trenurile PNRR sunt electrice. Si: Desiro merge cu max. 120, in schimb tot ce este modernizat PNRR are max. 160 si chiar circula cu 160.

                      Redacția  /  iun. 3  /  Feroviar

                      CFR Călători introduce patru noi trenuri PNRR pe ruta Brașov – București Nord – Constanța

                      CFR Călători introduce patru noi trenuri PNRR pe ruta Brașov – București Nord – Constanța

                      CFR Călători anunță că, începând cu data de 3 iunie 2025 și respectiv 4 iunie 2025, vor circula patru noi trenuri PNRR pe ruta Brașov – București Nord –

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Privatul da lectii cu privire la utilizarea eficienta a materialului rulant din dotare. Cu doar o singura garnitura face 4 drumuri pe zi Adjud-Bucuresti (adica 2 tur si 2 retur):

                        Mobilitate.eu  /  iul. 1

                        Transferoviar Călători introduce din 14 august două trenuri pe ruta București - Adjud și retur. Este primul operator privat care deservește această rută fără schimbare - Mobilitate.eu

                        Transferoviar Călători introduce din 14 august două trenuri pe ruta București - Adjud și retur. Este primul operator privat care deservește această rută fără schimbare - Mobilitate.eu

                        Transferoviar Călători anunță că din data de 14 august va începe operarea a două perechi...

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • First post
                          Last post