Drumuri Nationale
-
Un nou pasaj pe DN1 la Tancabesti la intersectia cu DJ101B spre Snagov.
Din pacate continua incurajarea transportului auto, ceea ce va duc continuu la valori de trafic mult peste capacitatea retelei de drumuri, oricat de dezvoltata ar fi ea. Solutia corecta pentru Snagov era reabilitarea liniei ferate Caciulati - Snagov in deschiderea rutei de tren metropolitan Bucuresti Nord - Snagov.
-
Nu sunt de acord. Daca era un pasaj in centrul Bucurestiului, atunci da, era gresit.
In toate tarile dezvoltate transportul rutier duce 90-95% din traficul de calatori. Si peste 80% din marfa. Si au cai ferate la greu.
Nu ai cum sa nu dezvolti rutierul acolo unde se creeaza blocaje. Da, super buna ideea cu feroviarul, stam extrem de rau pe tema asta. Practic Romania nu are trenuri metropolitane, care la altii sunt cel putin la fel de dezvoltate ca metroul. Dar nu poti sa blochezi rutierul, trebuie dezvoltat si acesta.
Ambuteiajele creeaza imense pierderi economice in toate tarile si se justifica aproape orice costuri pentru a le rezolva.
-
In zona Bucuresti - Ilfov, da, transportul auto duce 95% din transportul de calatori.
Insa in UE transportul rutier duce 87% din traficul de calatori, iar planul UE este sa scada rutierul la 80% in urmatorii 15-20 de ani. Asta la nivel de intreg teritoriul UE.
Cand vorbim insa de metropole, procentul rutierului in UE scade sub 60%, ba chiar si sub 50% in unele cazuri, precum Amsterdam!
Toate astea sunt posibile in UE pentru ca acolo au inteles ca traficul rutier din marile orase se datoreaza in majoritate celor care lucreaza in oras, dar locuiesc in afara lui. Si cum fluxurile acestor oameni sunt predictibile, e logic ca solutia este sa construiesti transport de mare capacitate pe directia fluxurilor dintre oras si suburbii. Adica tren metropolitan. Si daca tii cont ca fiecare tren in fiecare dimineata scoate de pe strazi 300 - 1000 de masini, din 8 trenuri Snagov - Bucuresti intre 7 si 9 dimineata ai scos de pe strazi intre 2000 si 8000 de masini. Adica pasajul rutier respectiv devine inutil.
In schimb cu pasajul construit, nu doar ca fluxul de masini spre Bucuresti creste de la locuitorii existenti, dar incepe dezvoltarea imobiliara accelerata in zona, care duce la amplificarea exponentiala a traficului. Pentru ca oamenii se muta acolo convinsi ca pot ajunge usor in Bucuresti cu masina. Asta pana cand toata lumea se gandeste la fel si brusc reteaua auto e blocata.
E un fenomen arhi-cunoscut si studiat, mai ales in SUA, unde deja se lupta cu el. Fie nu mai construiesc autostrazi, fie chiar le demoleaza.
Fenomenul se vede deja bine si in Bucuresti, unde intrarea A3 in oras e blocata dimineata la spre Bucuresti si seara spre Ploiesti pe multi kilometri. Si e deabia inceputul fenomenului. In 5 ani blocajul va fi total.
-
D73 Pitesti - Brasov, lucrari modernizare in judetul Arges:
🟠Constructorul a deschis mai multe puncte de lucru, în special pe tronsonul cuprins între Rucăr și Câmpulung.
🟠Pe aceste sectoare circulația se desfășoară pe un singur sens și au fost instalate semafoare.
🟠În acest moment între Dragoslavele și Câmpulung se lucrează la consolidări și la casetele de lărgire iar în interiorul localității Rucăr se amenajează trotuarele.
VĂ RUGĂM SĂ CIRCULAȚI CU PRUDENȚĂ PE SECTOARELE AFECTATE!
🟠Vă reamintim că acest proiect vizează modernizare a sectorului de 37,6 km între #Câmpulung Muscel (județul #Argeș) și #Fundata (județul Brașov), sectorul de pe teritoriul județului Brașov fiind deja în lucru.
🟠Antreprenorul S.C. ANTREPRIZA DE REPARAŢII ȘI LUCRĂRI ARL CLUJ S.A. care are la dispoziție 18 luni pentru realizarea investiției,
Pe lângă refacerea totală a straturilor de asfalt, proiectul prevede lărgirea carosabilului la minim 7 m, reabilitarea sau reconstruirea a 7 poduri și a 89 de podețe de pe traseu.
Vor fi resistematizate 5 intersecții cu #drumuri laterale și vor fi reamenajate aproximativ 1300 de accese la proprietăți.
🟠O provocare aparte pe acest sector sunt lucrările de consolidare, corpul drumului fiind afectat în momentul de față de numeroase zone cu alunecări de teren și cedări ale terasamentelor.
La finalizarea lucrărilor vor fi refăcute toate elementele de semnalizare, marcaje și indicatoare rutiere, și toate elementele de siguranță rutieră.
#totpedrum #CNAIR -
Stie cineva care este stadiul pasajului pe DN1 de la Balotesti? Parca avusesera 6 luni de studiu de fezabilitate si proiect tehnic.
-
Pasaj Balotesti, DN1:
Daca s-a pus video inseamna ca probabil s-a terminat proiectarea. In mod analog la Tancabesti / Snagov scrie in video de acum 5 zile ca s-a terminat proiectarea. Aici nu scrie explicit, dar putem presupune ca e la fel.
Din cate stiu Retter (cu beneficiar Terme Bucuresti) deja s-a apucat de acel pasaj suprateran de o singura banda cu care incepe video. Restul o sa fie facut de CNAIR, adica pasajul subteran.
-
Wow!! Multumesc !!
-
Are cineva poze/videouri de la Comarnic?
Termina la primavara?
-
@UnulAltul Da, vezi pe subiectul de "Centuri rutiere".
-
Si un proiect de pasaj nou pe DN6 in Bragadiru
-
@vancouver : Virajul la stanga suspendat din clip nu este cel facut de Retter pentru Therme. Cel din clip este iesire la stanga de pe DJ101 ramura Fierbinti-Moara Vlasiei-Balotesti.
Cel de la Therme este investitia lor privata. -
^ok, am inteles.
-
Un pod superb, acusi serbam un an de cand a fost deschis:
Vorba unui comentator, una din cele mai cool scurtaturi.
Si cat de utile ar mai fi cateva. De exemplu pe DN1A Ploiesti-Sacele sunt vreo 2 coborari in vale si apoi urcare inapoi, care se pot rezolva cu poduri mai scurte decat cel din imagine. Ar rezolva 4-5 serpentine fiecare pod! -
Tot pe DN73, largire 4 benzi Brasov-Cristian:
-
Air Design
Pod hobanat Arad - 16.11.2024
-
Frumos acest pod.
-
@vancouver frumos-frumos, dar chiar era nevoie de o solutie hobanata la o deschidere atat de mica?
E un tip de lucrare cu o inaltime total nepotrivita cu regimul de inaltime urban al unui oras de campie.
-
Prima data asa am zis si eu, cand am vazut proiectul acum vreo 2 ani. Dar intre timp incepe sa-mi placa. Ceva de genul: wow, de ce nu?
Iar ca si costuri sunt convins ca orice alta solutie tot pe acolo iesea, mai ales ca stim si de la A1 ca Apele Romane nu accepta pila in apa si deschiderea trebuia sa fie de cel putin 120m. Adica nimic clasic.
-
Se face un sens giratoriu la Caineni, provizoriu, pe durata lucrarilor la autostrada. Dureaza pana pe 15.12.2024 sa faca sensul.