Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    758 Mesaje 20 Posters 129.2k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • P Deconectat
      PaulS
      ultima editare de

      Premieră națională: Autostrada A1 Poiana-Tigveni - Secțiunea 3 Sibiu-Pitești - 09.04.2025
      Asociația Pro Infrastructură

      Premieră națională: Autostrada A1 Poiana-Tigveni - Secțiunea 3 Sibiu-Pitești - 09.04.2025
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • M Deconectat
        mike_us @vancouver
        ultima editare de

        @vancouver Și mie mi se pare o prostie faza cu „half profile”. Când un proiect e deja mai avansat decât scria în contract, lotul ăla nu mai contează cine știe ce, iar half profile mai și încurcă constructorul. E doar o chestie de imagine, făcută de unii care vor să dea bine și să-și facă reclamă pe spatele autostrăzilor. Un heirup aiurea, de dragul pozei.

        Referitor la tunel, bănuiesc că deja s-au căptușit ambele galerii până la jumătatea tunelului, și după spargerea celei de-a doua galerii (1 săptămână, sau cât o fi) o să poată continua liniștiți cu căptușirea pe una dintre ele.
        Pentru calea de rulare, se va lucra în paralel sau se va aștepta finalizarea căptușirii? 600 de metri, cât e jumătate de tunel, înseamnă 48 de secțiuni de 12,5 metri — deci cam două luni de lucru.
        O să aștepte două luni?

        vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • M Deconectat
          mihai
          ultima editare de

          De unde e ideea asta creață cu half-profile pe PiSi 4? DJ678A (A1 - Tigveni) și DN73C oricum nu pot prelua traficul de pe DN7 prin A1 pe la Curtea de Argeș. Așa că orice grabă ar fi degeaba.

          În plus lotul are termen de finalizare în martie 2027, în vreme ce oricum graficul de execuție al PORR rămâne în continuare pentru martie 2026, cu un an mai devreme.

          Eu oricum rămân la părerea că PORR intenționează să finalizeze lotul până în decembrie 2025.

          D vancouverV 2 Replies Last reply Răspunde Citează 2
          • D Deconectat
            daniel22_22 @mihai
            ultima editare de

            @mihai Nici o șansă până în decembrie 2025.

            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • M Deconectat
              mihai @daniel22_22
              ultima editare de

              @daniel22_22 mai vorbim in decembrie 😉

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • P Deconectat
                PaulS
                ultima editare de

                [A1] Comparatie stadiu lucrari Margina - Holdea, Autostrada A1 Lugoj - Deva | UMB |
                Adisan

                [A1] Comparatie stadiu lucrari Margina - Holdea, Autostrada A1 Lugoj - Deva | UMB | Adisan
                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver @mihai
                  ultima editare de vancouver

                  @mihai nu a avansat nimeni ideea de a face half-profile pe A1. Nici pe PiSi4 nici in alt punct. In schimb a fost avansata pentru A8, A13 etc., autostrazi care probabil vor avea valori de trafic infime si pentru care half-profile ar fi suficient sa duca traficul. Daca pe drumul actual nu au fost niciodata ambuteiaje, dara-mi-te dupa ce s-ar face un half-profile nici atat, pentru ca 50-60% din trafic o sa ramana oricum pe DN, fiind local (ma refer la DN-urile pe care le dubleaza A8 montan, A13, etc).

                  Eu am luat insa exemplul acestui prim tunel forat construit in Romania, pentru a arata ca nu este o idee buna in general.

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver @mike_us
                    ultima editare de

                    @mike_us Mai e pana la calea de rulare. Mai au tot felul de instalatii electrice, de ventilatie, etc.. Apoi o sa faca si calea de rulare.

                    Un moment critic este finalizarea radierelor pe fiecare galerie. Pentru ca boltile se fac cu acele carucioare pe sub care se poate circula, dar peste un radier proaspat turnat sau doar cu armatura nu ai cum sa treci.

                    Odata terminate radierele pe prima galerie, accesul va fi posibil din ambele parti pe acea galerie. Asa ca pot incepe cu calea de rulare dintr-un capat si orice altceva se aprovizioneaza din celalalt capat.

                    Estimez 2 luni sa termine radierele intr-una din galerii, apoi inca 2 luni sa termine si in a doua galerie. Adica final de august. Din acel moment treaba intra in linie dreapta.

                    Nu sunt insa asa de optimist ca @mihai, cred ca mai-iunie 2026 se va da in trafic.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • M Deconectat
                      mihai
                      ultima editare de

                      13.04.2025 A1 - Sector 3 - stadiu lucrari - Sălătrucu
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • M Deconectat
                        mihai
                        ultima editare de

                        Autostrada A1 Pitesti (Manicesti) - Curtea de Arges. Monitorizare Infrastructura 12 Aprilie 2025
                        P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • P Deconectat
                          PaulS @mihai
                          ultima editare de PaulS

                          Ce progres fain pe lotul 4 🤝
                          La cum se misca nu m-ar mira sa termine de suprabetonat pana in data de 18 aprilie in cele 2 puncte de la CdA.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            A1 lot3 PiSi:

                            Informatii utile de la Asociatia Pro Infrastructura pe facebook:

                            Asociația Pro Infrastructură

                            Asociația Pro Infrastructură

                            Cu drona prin creierii munților în căutarea Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. În premieră națională, vă aducem prima filmare aeriană continuă între tunelul Poiana și capătul lotului de lângă Tigveni,...

                            Partea cea mai importanta:

                            Vor fi 5 etape de emitere a autorizației de construire (AC). Prima a fost dată în Ajunul Crăciunului 2024 pe o distanță de 11,7 kilometri, de la tunelul Poiana lung de 1,78 km (inclusiv) și până în dreptul localității Șuici. Antreprenorul a depus documentația aferentă celei de-a doua AC pe care o așteptăm în curând: conține 5 structuri, o polată și ecoductul Cornetu.

                            Etapele III, IV și V de emitere a autorizației de construire așteaptă exproprierile suplimentare dar și revizuirea acordului de mediu care stă după vecinii de la Mapa.

                            modificare de traseu în lungime de 2,33 kilometri din zona balastierei Sălătrucu, aferentă ultimei etape de autorizare.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              A1 PiSi lot 5 Baiculesti - Curtea de Arges, pe ultima suta inainte de deschidere. Estimeaza seful CNAIR final de mai 2025:

                              Anemona Andone  /  apr. 16  /  Companii

                              VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Ultimul tronson din secțiunea 5, tot mai aproape de deschidere - Economica.net

                              VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Ultimul tronson din secțiunea 5, tot mai aproape de deschidere - Economica.net

                              Autostrada Sibiu - Pitești (A1), din ce în ce mai aproape de deschiderea circulației pe întreaga secțiune 5 Pitești - Curtea de Argeș (30,35 km), anunță miercuri Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • M Deconectat
                                mihai
                                ultima editare de

                                In filmarea de pe Facebook se vede ca deja s-a turnat beton pe unul dintre ultimile segmente de la podul peste Canalul Arges de la Nod CdA (firul CdA => Pitesti)

                                In schimb giratoriul de la intersectia cu DN73C pare sa mai aiba nevoie de destul de mult effort. Inca mai sunt de ridicat niste ziduri de sprijin, dupa care trebuie umplut cu pamant si finalizata suprastructura rutiera. Cam strans pentru 1 luna jumate.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • C Deconectat
                                  chapo
                                  ultima editare de

                                  𝗧𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗹 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀̦ (𝗔𝗹𝗶𝗻𝗮 𝘀̦𝗶 𝗗𝗮𝗻𝗶𝗲𝗹𝗮) 𝗳𝗼𝗿𝗮𝘁 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁

                                  În aceste momente, are loc cea de-a doua străpungere de fir de tunel, fiind un moment important pentru infrastructura rutieră a României.

                                  Este vorba despre străpungerea (forarea completă) Tunelului Alina (sensul de mers Pitești - Sibiu) de pe Secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești #A1, care are o lungime de 1342 metri și face parte din tunelul rutier la nivel de autostradă care subtraversează Dealul Momaia din județul Argeș.

                                  Acesta este cel de-al doilea fir de tunel străpuns de la un capăt la altul, după Tunelul Daniela din luna martie.

                                  Lucrările pe această secțiune au început în vara anului 2023, iar progresul fizic al acestora se află în avans față de grafic și de termenul de finalizare (2027), antreprenorul având o mobilizare foarte bună.

                                  La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori români și alte 12 naționalități.

                                  𝗢 𝗮𝗹𝘁𝗮̆ 𝘃𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗯𝘂𝗻𝗮̆: în vederea continuării lucrărilor pe Autostrada Sibiu-Pitești #A1, tocmai a fost emisă o nouă Autorizație de Construire pentru Secțiunea 3: Cornetu - Tigveni, ce cuprinde lucrări în prima parte a contractului, între km 46+400 - km 58+460.

                                  🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴


                                  #AutostradaSibiuPitesti #Sibiu #Pitești
                                  #Tigveni #CurteadeArges #Sectiunea4
                                  #autostrada #infrastructurarutiera #A1
                                  #infrastructuraRomania #tunelMomaia
                                  #HaiRomaniaHaiCaSePoate

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de vancouver

                                    Click pe poza de mai jos si intra direct filmarea:

                                    Discover Popular Videos | Facebook

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                    • vancouverV Deconectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de vancouver

                                      ^^ E bine si ca WeBuild a mai primit AC. km se masoara de la Sibiu spre Pitesti, asadar 46+400 trebuie sa fie inceputul lor de lot dinspre Cornet (Racovita) pana la tunel.

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                      • M Deconectat
                                        mihai
                                        ultima editare de

                                        Asfalt proaspăt pe șantier! | Drum legătură DN69-A1 | Stadiu lucrari 16.04.2025
                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                        • P Deconectat
                                          PaulS
                                          ultima editare de

                                          Nod rutier Boita - A1 Lot 2 Boita Cornetu -zona cu autorizatie construire kilometri 13+170 - 14+150
                                          Radu Ignat

                                          Nod rutier Boita - A1 Lot 2 Boita Cornetu -zona cu autorizatie construire kilometri 13+170 - 14+150
                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                          • P Deconectat
                                            PaulS
                                            ultima editare de PaulS

                                            Autostrada A1 - Lotul 5 - Nodul Rutier Curtea de Arges
                                            Stefan C
                                            Filmare in zi de Paste.
                                            21.05.2025

                                            Autostrada A1 - Lotul 5 - Nodul Rutier Curtea de Arges
                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post