Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Siguranță rutieră, accidente, legislație

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    43 Mesaje 15 Posters 1.9k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • A Deconectat
      Azzl
      ultima editare de

      Destul de interesnt de lecturat

      Victor Cozmei  /  dec. 6  /  Infrastructura

      „Struțo-cămila” din infrastructura românească. Cum vrea Compania care gestionează construcția autostrăzilor să rezolve o problemă costisitoare

      „Struțo-cămila” din infrastructura românească. Cum vrea Compania care gestionează construcția autostrăzilor să rezolve o problemă costisitoare

      Fondurile pe care România la are la dispoziție pentru construcția de drumuri de mare viteză - autostrăzi și drumuri expres - sunt insuficiente pentru nevoile de dezvoltare ale țării, iar oficialii statului se uită la variante de optimizare a lucrărilor.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Gasesc ideile dlui Budescu si ale CNIR in general bune sau chiar foarte bune, cu unele observatii. Cel mai important este ca exista o gandire, o strategie. Cineva isi bate capul ca o optimizare a costurilor. Asta e cel mai important. Observatiile mele sunt insa urmatoarele:

        • sensul drumurilor express in Europa nu este de a economisi 10% sau poate cu compromisuri suplimentare 20% din cost, ci de a economisi sume importante de bani ACOLO UNDE O LARGIRE AR COSTA EXORBITANT. Unde adica? La intrarea in marile orase, unde avem multe constructii existente, deci deranjul pentriu orice metru expropiat in plus ar fi enorm, costurile enorme. PLUS ca fix tot la intrarea in marile orase sunt 99% masini mici si atunci este OK o ingustare a benzilor, o ingramadire. Renuntarea la banda de urgenta etc...
        • in schimb renuntarea la banda de urgenta sau proiectarea uneia usor mai inguste in camp ESTE O PROSTIE! Cu atat mai mare, cu cat drumul va fi folosit de mai multe camioane, care reduc enorm vizibilitatea si creste dramatic riscul de accident cu un vehicul in pana. O pana inseamna un ceas care ticaie pana la impactul cu un vehicul greu, adica ultimele 10-20 de minute de trait pentru aceia care nu se refugiaza in spatele parapetelui de protectie
        • cu cat un drum express este mai lung, cu atat apare mai mult relaxarea si atentia la drum devine redusa, pentru ca nu se intampla nimic. Acesta efect psihologic maximizeaza sansele unor accidente grave cu morti.

        De aceea pledez si pledam la ASCORO pentru pastrarea benzii de urgenta de 2,5m latime la drumurile express la șes. Suplimentar pledam pentru adoptarea standardului de autostrada plina la DRUMURILE PRINCIPALE DE TRANZIT cu multe camioane. Cum este de exemplu DeX12 Pitesti - Craiova. Sau A7 Suceava - Siret. Sau DeX16 Arad-Oradea.

        Cel mai lung drum express din Germania are doar 40 km! De ce? Exact din motivele expuse mai sus. Mai mult, drumurile express din Germania si Franta au in general banda de urgenta cu latime normala, de 2,5m. In Austria cel mai lung drum express are 110 km si este cu trafic redus, inlusiv putine camioane.

        Alte observatii:

        • eliminarea obligatiei ca DX sa fie la minim 1,2m peste cota terenului din jur: absolut de acord, inclusiv automat renuntarea la parapetele lateral acolo unde drumul este la o cota apropiata de teren.
        • realizarea de alveole de urgenta cu renuntarea completa la acostament sau banda de urgenta: da, de acord, in sau langa orase mari si in relief de deal si munte
        • reducerea latimii spatiului median si folosirea spatiului castigat pentru benzi mai late: da, de acord, cu exceptia reliefului montan si in orase, unde dimpotriva latimea trebuie sa poata fi redusa pana la 3m pe benzile 2,3 etc - doar prima banda sa ramana de 3,5.
        • utilizarea exclusiva de parapeti din beton: da, da si da. Metalul se importa, betonul se produce local, exista statii in orice judet iar construtorii au oricum statii de betoane pe santier si le pot face in-house; ciment, pietris, apa si ceva armatura, toate se produc local.

        Unde s-ar preta excelent standardul de drum express fara banda de urgenta si cu benzi ingustate? La DR - drumurile radiale din jurul Bucurestiului. Daca este loc, mai bine 3 benzi, decat o banda de urgenta la aceste DR.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • JohnDoeJ Deconectat
          JohnDoe @vancouver
          ultima editare de

          Sa nu uitam de Calafat Severin ce o sa fie mult timp de acum inainte traseul principal al camioanelor din Vest spre Est dar si din Est spre Vest. Acum 20 de ani erau majoritatea BG si TR spre vest, acum avem tarile baltice + europa centrala ce duc materiale catre Turcia si sa nu uitam Siria si Libanul vor avea nevoie de multe de acum inainte. SY si LB nu au milioanele IL sa le vina totul livrat cu United.

          Calafat - Severin - Lugoj

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            2 bani nu a făcut glisiera mediană metalică. Numai și numai varianta folosită în Germania de ca. 10 ani rezistă cât de cât la așa ceva: dublu parapet New Jersey umplut cu pietriș. Păcat ca nu se adoptă și la noi, parapetele metalice sunt scumpe și se importă, beton și pietriș avem local peste tot.

            Beatrice Negoita  /  dec. 10

            VIDEO | Un camion plin cu piatră s-a răsturnat pe contrasens, pe A3, pe sensul dinspre București spre Ploiești. Trafic deblocat după mai bine de 4 ore | UPDATE • Știri București

            VIDEO | Un camion plin cu piatră s-a răsturnat pe contrasens, pe A3, pe sensul dinspre București spre Ploiești. Trafic deblocat după mai bine de 4 ore | UPDATE • Știri București

            UPDATE, ora 14:52: A fost reluat traficul pe Autostrada A3, la kilometrul 30, pe sensul de mers spre Ploiești, în zona localității Snagov din Ilfov.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            JohnDoeJ Duta CD 2 Replies Last reply Răspunde Citează 4
            • JohnDoeJ Deconectat
              JohnDoe @vancouver
              ultima editare de

              A3 incepe sa devina faimoasa.

              Diana Spătaru  /  nov. 22

              VIDEO | Incident periculos pe autostrada A3. Un șofer a întors mașina brusc și a pus în pericol ceilalți participanți la trafic • Știri București

              VIDEO | Incident periculos pe autostrada A3. Un șofer a întors mașina brusc și a pus în pericol ceilalți participanți la trafic • Știri București

              Vineri, 21 noiembrie un șofer a întors brusc mașina pe autostrada A3. Persoana în cauză a pus în pericol siguranța celorlați participanți la trafic.

              Totusi, eu daca merg fara sa pastrez distanta fata de masina din fata, asa cum face cel ce filmeza, am o gramada de avertizari ce sunt foarte enervante, oare cum reuseste persoana respectiva sa ramana si atenta la circulatie?

              Calafat - Severin - Lugoj

              daniel22_22D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • Duta CD Deconectat
                Duta C @vancouver
                ultima editare de

                @vancouver De acord cu tine! Trebuie o poziție luată. Poate face CNAIR ul ,că și ei merg pe autostrăzi. Unii tiriști au anvelopele sănii, satu cu ochii pe telefon, țin volanul cu 2 degete la mișto. Și cand face poc roata ia vieți nevinovate.
                Trebuie militat pe varianta ,cum ai zis . Trebuie militat pt asta!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • daniel22_22D Deconectat
                  daniel22_22 @JohnDoe
                  ultima editare de

                  @JohnDoe Cred ca e camera de bord, nu cred ca filmeaza cu telefonul in timp ce conduce.

                  Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • Duta CD Deconectat
                    Duta C @daniel22_22
                    ultima editare de Duta C

                    @daniel22_22 nu filmează.....joaca jocurii sau citesc ziarul....stau pe tictoc.....eu mă îngrozesc când ai vad. Un puști cu 7,5 t,săpt trecută pe A1 starea cu picioarele pe bord ,pe ușă, nu știu cum ținea volanul. Avea transpalet in spate sus pe marfa neprins aproape de ușă glisanta care lipsea ( cea mica de sus). Aproape să-i cadă din camion pe sosea. E groaza ce e pe sosele..îmi pare rău că nu am sunat la poliție.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Mădălina Podaru  /  dec. 11  /  Rutier

                      Peste 400 de camere video pe drumuri naționale și autostrăzi. CNAIR a trimis documentația la ANAP, urmează să lanseze licitația

                      Peste 400 de camere video pe drumuri naționale și autostrăzi. CNAIR a trimis documentația la ANAP, urmează să lanseze licitația

                      Comapnia națională de Drumuri (CNAIR) a trimis sătre Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru achiziția sistemului e-SIGUR, care

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • ncbN Deconectat
                        ncb
                        ultima editare de

                        *Siguranța rutieră intră în era digitală: instalăm 400 de sisteme moderne de monitorizare pe drumurile naționale și autostrăzi!
                        Pentru reducerea numărului de accidente, pe lângă o infrastructură nouă, este nevoie și de impunerea disciplinei în traficul rutier, inclusiv cu ajutorul tehnologiei.
                        Astăzi am făcut un nou pas concret în această direcție: am transmis la ANAP documentația pentru achiziția sistemului e-SIGUR, care prevede montarea a 400 de camere video cu radar și a echipamentelor necesare pentru monitorizarea traficului.
                        După validarea documentației de către ANAP, vom lansa licitația publică pentru achiziția echipamentelor, a serviciilor de proiectare și a lucrărilor de instalare.
                        Durata de implementare a proiectului este de 22 de luni, iar finanțarea este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile (Programul Transport 2021-2027).
                        Noul sistem integrat de management al traficului va permite:

                        • monitorizarea vitezei și recunoașterea automată a plăcuțelor de înmatriculare,
                        • verificarea deținerii rovinietei,
                        • procesarea automată a datelor și a abaterilor de la conduita rutieră.
                          În viitor, sistemul va putea fi adaptat pentru a alerta rapid echipajele de urgență în caz de incidente, va permite analiza traficului și verificarea deținerii ITP și RCA.
                          Principalul obiectiv al sistemului e-SIGUR nu este sancționarea, ci descurajarea comportamentelor agresive și periculoase la volan.
                          Ne aliniem astfel Strategiei Naționale care urmărește reducerea drastică a numărului de victime pe șosele.*

                        Cristian Pistol

                        F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                        • F Deconectat
                          Flo87 @ncb
                          ultima editare de

                          Dacă tot se face o licitație mare măcar să fie cele cu AI care prind și pe cei fără centură cât și pe cei care stau pe telefon

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • First post
                            Last post