Estimări, prognoze, pariuri
-
Salut @gruia88
Las si eu previziunile mele de inaugurari in 2025 si sansele pe care le acord respectivelor previziuni:
-
A0 Sud Lot 3 - 100%
-
A0 Nord Lot 4 - 90%
-
A0 Nord Lot 3 - 50%
-
A1 Pitesti - Sibiu Lot 5 (Baiculesti - Curtea de Arges) - 100%
-
A1 Pitesti - Sibiu Lot 4 (Curtea de Arges - Tigveni) - 75%
-
A3 Nadaselu - Mihaiesti (UMB) - 60% (nu cred ca UMB se va grabi in absenta viaductelor)
-
A3 Mihaiesti - Zimbor - 60% (acelasi rationament)
-
A3 Zimbor - Poarta Salajului - 90%
-
A7 Ploiesti - Buzau Lot 2 - 100%
-
A7 Ploiesti - Buzau Lot 3 - 75%
-
A7 Buzau - Focsani Lot 1 - 100%
-
A7 Focsani - Bacau Lot 1 (Focsani - Adjud) - 100%
-
A7 Focsani - Bacau Lot 2 (Adjud - Racaciuni) - 75%
-
A7 Focsani - Bacau Lot 3 (Racaciuni - Bacau) - 75%
-
DX4 A3 - Tureni - 100%
-
DX6 Braila - Galati - 100%
-
DX12 Lot 4 (Albota - A1) - 100%
-
-
@mihai cam mult pesimism... ai uitat de Bacău-Pașcani?
- A0 Sud Lot 3 - aprilie/mai
- A0 Nord Lot 4 - octombrie/noiembrie (înaintea chinezilor)
- A0 Nord Lot 3 - noiembrie/decembrie
- A1 Pitesti - Sibiu Lot 5 (Baiculesti - Curtea de Arges) - aprilie/mai
- A1 Pitesti - Sibiu Lot 4 (Curtea de Arges - Tigveni) - 50% decembrie / 100% martie 2026
- A3 Mihaiesti - Zimbor - 100%
- A3 Zimbor - Poarta Sălajului - 100%
- A7 Ploiesti - Buzau Lot 2 - ianuarie/februarie
- A7 Ploiesti - Buzau Lot 3 - august/septembrie
- A7 Focsani - Bacau Lot 1 (Focsani - Adjud) - iunie/iulie
- A7 Focsani - Bacau Lot 2 (Adjud - Racaciuni) - august/septembrie
- A7 Focsani - Bacau Lot 3 (Racaciuni - Bacau) - 95% noiembrie/decembrie
- A7 Bacău - Pașcani Lot 1 - septembrie/octombrie
- A7 Bacău - Pașcani Lot 2 - octombrie/noiembrie
- A7 Bacău - Pașcani Lot 3 - noiembrie/decembrie (posibil parțial și fără turbion)
- DX4 A3 - Tureni - 100%
- DX6 Braila - Galati - martie/aprilie
- DX12 Lot 4 (Albota - A1) - martie
-
Poate ar fi o idee bună să publicați pe Facebook, la sfârșit de an, un rezumat al opiniilor forumului, așa cum face PUM.
Încerc și eu să îmi dau cu părerea. Unele cifre sunt aproximative, pentru că nu știu exact distanțele până la un nod, ci doar lungimea fiecărui tronson.
Drumuri expres:
DEx12: 12,88 km
DEx6: Brăila - Galați: 12,29 km
DEx4: A3 - DN1 Tureni: 4,96 km
Total drumuri expres: 30,13 kilometri - cu o probabilitate foarte mare să fie finalizați toți.Autostrăzi cu un procent de execuție mare, aproape sigure:
A0 Lot 3: DN6 - A1: 17,97 km
A1 Sibiu - Pitești, Lot 5: Curtea de Argeș - Băiculești: 14,58 km
A3 Lot 3B2: Zimbor - Poarta Sălajului: 13,26 km
A7 Ploiești - Buzău, Lot 2: Mizil - Pietroasele: 28,35 km
A7 Buzău - Focșani, Lot 1: Buzău - Vadu Pașii: 3,40 km
A7 Ploiești - Buzău, Lot 3: Pietroasele - Buzău: 13,90 km
A7 Focșani - Bacău, Lot 1: Focșani - Domnești Târg: 35,60 km
A7 Focșani - Bacău, Lot 2: Domnești Târg - Răcăciuni: 38,78 km
Total autostrăzi: 165,84 kilometriTotal general:
30,13 km drumuri expres + 165,84 km autostrăzi = 195,97 kilometri cu o probabilitate foarte mare să fie finalizați.Posibile adiții:
A7 Bacău - Pașcani, Lot 3: Mircești - Pașcani: 28,09 km
A7 Focșani - Bacău, Lot 3: Răcăciuni - Bacău: 21,52 km
Dacă acestea sunt incluse, totalul general ar putea ajunge la aproximativ 220-250 kilometri. În acest caz, România ar putea depăși pragul de 1.500 kilometri de autostrăzi.Ce mi se pare extraordinar este că pasul de la 1.000 de kilometri la 1.500 de kilometri a fost făcut în mai puțin de trei ani.
Chiar m-aș bucura dacă cineva mi-ar verifica calculele. -
@casio Îndrăznesc să mă amestec și eu în discuție.
Să știi că mulți dintre noi nu avem o vendetă personală în privința PUM. Cu atât mai mult, nu avem „manie și intransigență proletară” împotriva lor. Dar este normal să fim revoltați de minciună, ipocrizie și agresivitate.
Personal, am urmărit PUM timp de 5-6 ani și chiar am apreciat informațiile pe care le furnizau, precum și comunitatea care s-a format în jurul lor. Totuși, lucrurile s-au schimbat mult în rău în ultimii 2-3 ani. Mulți oameni deștepți și moderați au plecat, iar calitatea informației a scăzut.Consider că datoriile unui ONG veritabil ar fi: să informeze publicul corect, să fie independent politic și economic pentru a putea fi imparțial.
Pentru partea de informare, cred că cel mai important eveniment este realizarea unui volum semnificativ de autostrăzi: (2023: 80 km, 2024: 200 km și, foarte probabil, 2025: 200 km+). Adică 500 de kilometri în 3 ani, într-o țară care făcea o medie de 40 de kilometri pe an. Fără a avea „ochelari roz” sau a lăuda un guvern care a făcut multe lucruri foarte prost, informația corectă este că este o mică revoluție. PUM a esuat complet aici, pentru că de 2 ani prezintă o versiune în care nu merge nimic la nivel de autostrăzi în România, Grindeanu este un dezastru și doar dacă ar veni un alt ministru de la un anumit partid, lucrurile ar începe să meargă.
La partea de independență, din punctul meu de vedere, au esuat și mai lamentabil, totul se învârte în jurul unor oameni care au fost la butoane și care, dacă nu se reîntorc la butoane, nimic nu merge. Chiar dacă realitatea îi contrazice flagrant. Pentru mine, au devenit mai degrabă biroul de presă al unui partid de 8-10% decât un ONG.Vorbești de libertatea de exprimare. Eu nu am văzut ca site-ul lor să fie închis sau ca domnul Ciurea să fie intimidat de organele statului. Ba din contră, numeroase televiziuni și ziare i-au preluat estimările, chiar și atunci când erau greșite. Dar am văzut pe domnul Ciurea și un grup radical de pe forum atacând pe oricine nu era de acord cu opiniile lui. Un exemplu este Răducu P. Drum, doar pentru faptul că a afirmat că Buzău - Focșani se va deschide anul acesta, ceea ce s-a întâmplat. A fost înjurat, deși a ajutat PUM cu filmări, donații... Și, din nefericire, mulți alții au fost înjurați și dați afară de pe forum pentru motive hilare. Deci, chiar PUM nu pare să aprecieze libertatea de exprimare.
Pentru România este important nu numai să construiască autostrăzi, dar și ca o bună parte din acestea să fie realizate de firme românești. Nicio țară din lume nu poate fi prosperă doar din consum, este nevoie de încurajarea firmelor locale. Ori, în 2018-2019, situația era total dezechilibrată împotriva firmelor românești. Și atunci PUM nu părea deloc deranjat de asta. Eu consider ridicarea unei firme puternice românești (că se cheamă UMB sau dacă era alta) un lucru pozitiv pentru România și îmi doresc să se mai ridice încă 1-2 firme românești. Și ca să ne înțelegem, această ridicare a UMB nu s-a produs prin atribuire directă de la guvern. Ci tot prin legile pieței, unde UMB a concurat și a oferit cel mai mic preț din piață. Deci un win-win.
În încheiere, aș vrea să spun că prea ușor ne refugiem în niște argumente de genul „se termină democrația dacă nu ești de acord cu ce spunem noi”, „înaltelor directive ale comisarilor UE zic așa” sau „nu ai mâncat salam cu soia” (pentru cei care nu își mai amintesc, Ion Iliescu a spus asta pentru cei care nu trăiseră în România). Haideți să rămânem cu picioarele pe pământ și să păstrăm proporțiile.
-
@casio nu e niciun mediu concurențial dezechilibrat în infrastructură și avem instituții care funcționează - autorități contractante, CNSC, Curtea de Apel. Dacă s-au înțeles toate, aș vrea să văd dovezi, nu frustrări nedocumentate. Apoi, prima condiție ca să ți se atribuie ceva e să participi, ori fix ăia cărora li se plânge foarte mult de milă nu au participat nici pe A7 și, ce să vezi, deocamdată nici pe A8.
-
@mike_us
Cred ca ce nu ar trebui - printre altele - sa faca un ONG pe domeniu, si de care se pare ca nimeni nu a amintit pe-aici, este sa pretinda /ceara -uneori chiar cu obstinatie - ca constructorii sa devanseze termenele de livrare, de ex. cu 6 luni.
Este ceea ce mie cel putin mi s-a parut odinioara ( deci inainte de "schimbarea la fata" ) cel putin hazardat, ca sa nu zic altfel.
Astept pareriHint:
- devansare e sinonim cu urgentare
- o urgentare este asociata- de regula - cu o suprataxare / tarif de urgenta
- pe barba cui se presupune a fi facuta o cerere de urgentare ?
- primul gand ar fi sa o faca constructorul pe speze proprii. Really ?
-
Eu nu sunt așa de optimist. Sub 200 km zic eu pentru 2025. Din mai multe motive, între care și finanțarea.
Față de tabelul din articol aș mai adăuga Zimbor-Poarta Sălajului pentru 2025.
-
Și eu cred că vom vedea mai degrabă Zimbor - Poarta Sălajului decât câteva de pe A7. Nu sunt optimist nici pentru DX-ul de la Turda și nu văd de ce s-ar grăbi UMB pe A3, în loc să aștepte viaductele Ozaltin, cum apasă unii. Cel mai prost scenariu din 2025 e mai bun decât cel mai bun scenariu pe care l-am fi avut acum câțiva ani. Momentan, nu îmi fac probleme legate de finanțare. Cum simt eu, sunt câteva sectoare pe care vor să le ocolească cu tăierile, iar ăsta e unul.
-
@MihaiD
Făcusem și eu o estimare a kilometrilor mai sus, iar mie mi-au rezultat 195 de kilometri destul de siguri.
Ținând cont că înainte făceam o medie de sub 50 de kilometri pe an, să avem încă un an cu aproape 200 de kilometri reprezintă, în opinia mea, o performanță majoră.
Ar însemna ca, până la sfârșitul anului, să ajungem deja aproape de 1500 de kilometri. -
@casio Aici sunt absolut de acord cu tine. Hai să zicem că, până acum câțiva ani, era o disperare din cauză că nu se construia prea mult și aveam foarte puține autostrăzi.
Totuși, ar trebui să ne obișnuim, așa cum spui și tu, cu ideea că există niște termene, iar nu poți cere mereu constructorului să le devanseze.