Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Auto moto si producatori de autovehicule

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
    15 Mesaje 3 Posters 685 Vizualizări
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Conectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Dacia Bigster, iata una prezentata. Ce-i drept in germana. Asteptam si video ale unor români.

      Intre altele aflam ca exista o culoare noua, indigo-albastru. Si posibilitatea de a vopsi in negru plafonul si barele! Volumul portbagajului +200L fata de Duster.

      Dacia Bigster Extreme (2025) Wie viel Luxus steckt im NEUEN ab 25.000€? Review | Test | Preis | POV

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Producția auto națională a crescut cu 19% în octombrie

        Producția auto națională a crescut cu 19% în octombrie

        Potrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni.

        "Producția auto națională este într-un trend ascendent și raportat la ultimele 10 luni. De la începutul lui 2024 până în ultima zi din octombrie, au fost produse 466.838 de mașini în țara noastră. Asta înseamnă o creștere de 9.82% față de același interval din 2023.

        În perioada ianuarie – octombrie, Dacia a produs 259.676 de mașini la Mioveni, în timp ce Ford a produs 207.162 de automobile la Craiova. Dacă aceste creșteri vor continua și în ultimele două luni ale lui 2024, sunt șanse mari să atingem un nou record de producție. "

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Conectat
          vancouver
          ultima editare de

          Dacia Spring 2025:

          Noua Dacia Spring 2025: De la Troacă la Mașină Serioasă! Ce Primești de 10.600 Euro? Peste BMW SH?

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • C Deconectat
            casio
            ultima editare de

            Mi-amintesc că acum aproape o jumătate de veac, Secția Estafette intrase în limbajul cotidian , nu doar al tatălui meu care lucra la Hala 4 ci și a altor piteșteni legați direct sau indirect de Dacia.
            Cu toate astea, însă, nu țin minte să fi fost evidențiată mașina și linia ei de asamblare , sau linia de fabricație a cutiilor ei de viteză, în presa locală sau centrală, pentru că ce se producea ''pentru export'' intra sub o umbrela de discreție mediatică. Doar cred ca un singur articol am citit - în revista Autoturism, care avea apariție lunară.

            adevarul.ro
            Mașina bizară cu care Dacia spera să dea lovitura în anii '70. „Era o bijuterie, dar nu i-a plăcut coanei Leana”
            Între anii 1975 și 1978, la uzinele Dacia a fost produs un autombil ciudat cu care Nicolae Ceaușescu spera să dea lovitura. Nu a fost să fie, iar legenda spune că Elena Ceaușescu ar fi insistat să fie oprită producția.
            adevarul.ro

            Dacia D6 Estafette – Hipiotul Românesc (#Mașinistul2ani)

            Drumuri spre izvoare

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • vancouverV Conectat
              vancouver
              ultima editare de

              Interesante informatii. Pacat ca s-a oprit productia din cauza hachitelor unei proaste. VW si Mercedes au vandut milioane de microbuze, ulterior si Renault, Ford etc. Se putea dezvolta frumos.

              Eu de mult tot zic, ca si acum Dacia ar trebui sa intre pe piata de microbuze de transport marfa si pasageri gen muncitori, adica 8-9 locuri. Nu pe zona premium, gen V-Klasse sau Multivan, dar pe zona de "VW Transporter" ar avea un succes imens.

              Cum e piata acum ar putea intra direct cu un hibrid cu autonomie electrica zdravana de 200-300 km + diesel, in prima faza numai cu 3 locuri + zona de marfa, apoi si 8-9 locuri.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              C 2 Replies Last reply Răspunde Citează 2
              • C Deconectat
                casio @vancouver
                ultima editare de casio

                @vancouver
                Grăiești exact pe sufletul meu !
                Eu practic am avut aproape o religie legată de acest gen de mașină : 8+1 locuri. L-am deținut din ianuarie 1995 până în mai anul acesta

                • VW T4 Transporter Bj 1992, motor 2 l, 85 KW benzina (motor care venea si pe Passat B4 al anilo r90 dar cu alta cutie )
                • VW T4 Multivan banchetele din spate se faceau pat, tot din 92 , l/m dat prin 98 cred
                • VW T4 ,Transporter 1997, cumparat in 98, LangeRadStand (var. lunga), primul meu TDI de 2,5 l, cred ca cel mai reusit 2.5 TDI ever , dat in 2001
                • VW T4 Caravelle 2001, luat tot ca jahreswagen in 2002, tot 2.5 TDI , dar cutie automata ! si tot lung ! Dat unuia din baietii mei in 2010

                Apoi,dupa un deceniu fara 8+1, in 2020 la ev de pandemie, am mai luat- mai mult in virtutea nostalgiei- un T5 1.9 TDI, tot lung,
                Insa dupa aproape 4 ani in care nu am facut decat sa tot bag bani in el si sa parcurg sub 2000 de km (ati citit bine ) a trebuit sa ma despart de ultimul, cu regrete pentru ca vrand nevrand /la varsta deja de 70, a trebuit sa admit ca timpul meu pentru acest gen de masina a ramas in urma .
                Privind inapoi, pot spune ca ''the time of my life'' dpv auto 8+1, a fost cel dintre 1995 si 2010, cand -sincronizat cu apogeul varstei biologice- am cutreierat tara si Europa, iar, nu in ultimul rand, primul bus lung TDI, datorita versatilitatii (demontat si scos banchetele) si-a adus un aport consistent la edificarea unei case .

                Drumuri spre izvoare

                C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • C Deconectat
                  casio @casio
                  ultima editare de

                  @casio a spus în Auto moto si producatori de autovehicule:

                  Apoi,dupa un deceniu fara 8+1, in 2020 la ev de pandemie, am mai luat- mai mult in virtutea nostalgiei- un T5 1.9 TDI, tot lung,
                  Insa dupa aproape 4 ani in care nu am facut decat sa tot bag bani in el si sa parcurg sub 2000 de km (ati citit bine ) a trebuit sa ma despart de ultimul, cu regrete pentru ca vrand nevrand /la varsta deja de 70, a trebuit sa admit ca timpul meu pentru acest gen de masina a ramas in urma .

                  Apropo de VW T5 : aveam pe bord un mic Der Bulli - Transporterul anilor 50 (VW Type 2) , cu care, de altfel Estafette al lui Renault a fost contemporan.
                  cbdfbdec-8d5e-45ef-aa7a-e7a6b7970614-T5apr 24.jpg

                  Asadar, la vremea cand T 5 - ul si-a gasit alt stapan, nicio clipa nu m-am gandit sa il pastrez pe Der Bulli : mi s-a parut firesc sa isi urmeze stranepotul , eu fiind doar un detinator vremelnic.

                  Deci revenind la Dacia Estafette, se cuvine a fi notat ca la mijlocul anilor 70, el si cu confratele VW T2, erau deja masini de epoca , fiecare emblematic : unul in spatiul francofon , iar celalalt in cel teuton.

                  Drumuri spre izvoare

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • C Deconectat
                    casio @vancouver
                    ultima editare de casio

                    @vancouver a spus în Auto moto si producatori de autovehicule:

                    Interesante informatii. Pacat ca s-a oprit productia din cauza hachitelor unei proaste. VW si Mercedes au vandut milioane de microbuze, ulterior si Renault, Ford etc. Se putea dezvolta frumos.

                    Eu de mult tot zic, ca si acum Dacia ar trebui sa intre pe piata de microbuze de transport marfa si pasageri gen muncitori, adica 8-9 locuri. Nu pe zona premium, gen V-Klasse sau Multivan, dar pe zona de "VW Transporter" ar avea un succes imens.

                    Cum e piata acum ar putea intra direct cu un hibrid cu autonomie electrica zdravana de 200-300 km + diesel, in prima faza numai cu 3 locuri + zona de marfa, apoi si 8-9 locuri.

                    Dar de ăsta ce zici ?

                    Ford Tourneo Connect | Vehicul de 5 sau 7 locuri | Ford RO

                    Ford Tourneo Connect | Vehicul de 5 sau 7 locuri | Ford RO

                    Noul Tourneo Connect este conceput pentru a fi la fel de versatil ca si tine. Afla mai multe despre Noul Tourneo Connect aici!

                    Și, ia ghici unde se face ?😎
                    Ai zis cumva Craiova ? Ei bine, acum e doar la 7 locuri dar mie unul .imi pare mult mai plauzibil, ca dintre cei doi producatori nationali, cel care va atinge targetul de 9 locuri sa fie chiar cel mai nou venit in branșa !
                    Dacia a ratat sansa asta acum o jumatate de veac, dar pionieratul in materie nu confera drepturi similare perene. Dupa cum si istoria ne invata .
                    In limbaj autohton, cea mai apropiata cugetare imi pare a fi aceea : nu e pentru cine se pregateste....

                    Drumuri spre izvoare

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • C Deconectat
                      casio
                      ultima editare de casio

                      O istorie condensată a fabricației de motociclete în România poate fi citită aici
                      [link text](https://gadgetreport.ro/povestea-motocicletelor-romanesti-de-la-iar-01-la-celebrele-mobra-f408094f-45dd-4b54-979d-d4773cc11d71-chrome_hhc2DaZuu1.png si-carpati/)

                      Drumuri spre izvoare

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • vancouverV Conectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Asteptam sa fie testata si pe zapada:

                        https://www.youtube.com/watch?v=gI5eytyvwfw

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • C Deconectat
                          casio
                          ultima editare de

                          evenimentulmuscelean  /  ian. 2

                          1987. Agricultorul în 4 timpi. ARO, cărăuşul şoselelor, transformat într-un tractor de putere medie - Evenimentul Muscelean

                          1987. Agricultorul în 4 timpi. ARO, cărăuşul şoselelor, transformat într-un tractor de putere medie - Evenimentul Muscelean

                          Inteligenţa românească în acţiune În 1987, în revista „Flacăra” apărea un articol sub semnătura lui Florin Condurățeanu despre adaptarea autoturismului de teren fabricat la Câmpulung muncilor agricole, prin adaptarea pe acesta a unor accesorii care îi permiteau să cosească, să grebleze, să are, să...

                          Drumuri spre izvoare

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Conectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            Nou record pentru productia auto din Romania: 560.000 vehicule / an. In conditiile in care alte marci europene au de suferit. Si cred ca si 2025 va fi cel putin la fel de bun:

                            Auto

                            Record dublu în industria auto românească în 2024: 560.000 de maşini au fost produse la Craiova şi Mioveni. Uzina Ford Otosan de la Craiova a produs în premieră peste 250.000 de maşini şi a dus...

                            Record dublu în industria auto românească în 2024: 560.000 de maşini au fost produse la Craiova şi Mioveni. Uzina Ford Otosan de la Craiova a produs în premieră peste 250.000 de maşini şi a dus...

                            Ford Transit&Tourneo Courier, Ford Puma dar şi noul Dacia Duster au dus producţia auto din România la un volum record de peste 560.000 de maşini,...

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • P Conectat
                              PaulS
                              ultima editare de

                              BYD factory - Szeged (Hungary) - February 2025
                              chimdrone
                              https://www.youtube.com/watch?v=V8t4eN1XkZQ

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • P Conectat
                                PaulS
                                ultima editare de

                                BYD factory - Szeged (Hungary) - April 2025
                                chimdrone
                                https://www.youtube.com/watch?v=wnO1gKzH23U

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • P Conectat
                                  PaulS
                                  ultima editare de

                                  BYD factory - Szeged (Hungary) - May 2025
                                  chimdrone

                                  BYD factory - Szeged (Hungary) - May 2025
                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • First post
                                    Last post