DX-Suceava-Botosani
-

https://cjsuceava.ro/comunicate-de-presa/7353-a-fost-avizat-traseul-drumului-expres-suceava-botosani
A fost avizat traseul drumului expres Suceava – Botoșani
Consiliul Județean Suceava a avizat astăzi, în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Tehnico-Economic, traseul final al drumului expres Suceava – Botoșani.Reprezentanții firmei care elaborează studiul de fezabilitate al proiectului au prezentat analiza comparativă a alternativelor de traseu, pe baza criteriilor tehnice, economice și de mediu.
Din cele trei variante inițiale propuse de proiectant, în etapa a II-a au fost păstrate două alternative, cu lungimi similare: 19,694 km și 19,867 km.
Ambele variante urmează, în mare parte, același parcurs, traversând aceleași localități, fără a utiliza segmente de drum existente.
În urma evaluării, a fost aleasă Alternativa de Traseu nr. 2, cu o lungime de 19,867 km.
Drumul expres va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, o lățime a părții carosabile de 22,5 metri și o viteză de proiectare de 120 km/h. Traseul va trece prin orașul Salcea și comunele Dumbrăveni, Vlădeni, Mihai Eminescu și Curtești, asigurând conexiuni rapide cu infrastructura existentă prin trei noduri rutiere majore:
• Nod rutier la Salcea, care va lega drumul expres de Autostrada Moldovei A7;
• Nod rutier la Huțani, ce va facilita accesul către DJ 291 Huțani – Bucecea – Leorda;
• Nod rutier la intersecția cu DN29, unde se va realiza conexiunea cu viitoarea Variantă de Ocolire Botoșani. -
WOW astia au reusit sa proiecteze si 2 aliniamente drepte de cativa km buni prin dealuri. Ceea ce la campie Suceava-Siret nu au reusit.
-
Vedem la final. Langa Botosani au trecut prin Padurea Baisa. Arheologia s-ar putea sa faca o surpriza. Pe locul padurii sunt vestigii arheologice si anume Cetatea de la Stânceşti
-
@vancouver Proiectant tot Consitrans este. Aici este parteneriat intre CNAIR si CJ Suceava-CJ Botosani. CJ-urile se ocupa de implementare. Poate conteaza alta perspectiva...
-
V vancouver moved this topic from AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
-
-
Nodul cu A7 permite continuarea spre Gura Humorului sau trebuie facut alt nod in alta parte?
-
@Adrianb1 din pacate nu. Asa cum eate situatia acum daca vrei sa mergi pe Gura Humorului de la Borosani traseul o sa fie:
De pe DX urci pe A7 si mergi pana in centura Mun Suceava (DN2P), vei merge pe centura pana la un Nod cu viitoarea A 14.
Direct nu vad sanse. Asta daca nu apar surprize cand vom discuta despre eventuala A 14. Nu ca ar fi rau si traseul asta. Doar sa fie -
Eu ma gandesc la 2 lucruri diferite: A7-Gura Humorului pe de-o parte si al doilea e numarul de noduri pe A7, ca daca ai unul spre Botosani si unul spre Gura Humorului e mai bine sa faci unul comun. Nu am fost niciodata in Botosani si nu am planuri, dar prin Gura Humorului merg de mai mult ori pe an si drumul pe valea Moldovei e destul de aglomerat, lent si lung, printr-o gramada de localitati, si atunci un ocol pana la Suceava nu suna prea rau daca de acolo ar fi un drum bun spre GH fara incurcaturi pe centura Sucevei, care are un renume destul de prost.
-
@Adrianb1 distanta dintre viitorul nod dintre A7 cu centura Suceava si nodul A14 cu centura suceava este relativ mica. Cam 7 km de mers pe centura. Este aproape de giratoriul cu DN 17. Nu e capat de tara. Spun asta acum cand stiu doar de principiu unde o sa fie nodul cu A 14z nu este desenat nici la nivel de AMC 1. Licitatie anulata momentan.
Legat de gura humorului acolo e complicat. A inceput CJ SUCEAVA pe vremea lui Flutur o asociere cu CNAIR. Facuta de fapt. O asiciere de realizare a centurii Gura Humorului la nivel de autostrada, parte din A 14. A iesit un cost fenomenal. 500 milioane euro ptr 10 km si cateva legaturi.
A venit alt sef la CJ Gheorghe Soldan. A facut ceea ce trebuie si s-a modificat solutia la nivel d DN.( half profile). S-a terminat SF. S-a aprobat indicatori prin HG. 150 mil euro:
Domnul Bolojan a spus deocamdata nu si ar fi cerut sa se mai ruleze odata devizul. V-a continua
