A3 București-Brașov-Borș și autostrăzi și drumuri express Transilvania: A10, A13, DEx4, DEx16
-
-
La DX4 inca un pic si dau drumul la circulatie pe podul DN1 nou. Atunci se pot apuca sa finalizeze si sub pod si pe unde trece acum DN1.
-
Doua filmari intr-o zi
-
-
SALAJ | Autostrada A3 Zimbor - Poarta Salajului -- subsectiunea 3B LOT 2 | 04.04.2025
The Flying Cat
-
@vancouver oare sti ce fac cei 2 muncitori ?
E din filmarea de mai sus 08:04 . -
@PaulS
Salut..., am vazut si in alte filmari.
Rog nu ma impuscati ..., asa cred eu ca e un liant , ...poate ajuta acel elicopter.sanatate
-
-
@PaulS Probabil este o "asternere de material dur" - nu cunosc termenul de specialitate pe romaneste. Pe engleza "hard aggregate topping". In germana "Hartstoffeinstreuung". In felul aceste creste rezistenta suprafetei de beton la actiuni gen slefuire, lovire etc Dupa ce asterne materialul dur mai vine inca o data cu elicopterul, ca sa intre in beton.
-
Autostrada Transilvania A3 |Suplacu de Barcău - Chiribiș, primele grinzi montate 09.04.2025
marin marian
-
Cristian Pistol :
Contract record semnat astăzi la Zalău pentru finalizarea construcţiei Autostrăzii Transilvania!
Tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău, în lungime de 41 km, va fi construit de o Asociere de antreprenori turci (Makyol – Ozaltin), în termen de 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
În cadrul contractului este prevăzută și construirea celui mai lung tunel rutier din Romania (Tunelul Meseș) care va avea o lungime de 2,89 km.
Proiectul, cu cea mai mare valoare de până acum (6,62 miliarde de lei, fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021-2027, include construcția a 65 de viaducte, poduri şi pasaje, cu o lungime totală de 13 km.
Întregul tronson de autostradă Poarta Sălajului – Nușfalău este compus din două secţiuni:
Poarta Sălajului –Zalău (15,14km), care include tunelul Meseș,
Zalău –Nuşfalu (25,86 km). -
Ceea ce autoritatile nu spun, la orice contract design+build = proiectare+executie (fidic galben), intre proiectare si executie MAI APARE UN TIMP care se adauga la cele 78 de luni!
De ex. pe A1 lot 3, WeBuild, cele parca 48 de luni de executie INCA NU CURG. Pentru ca inca nu este AC peste tot. Iar pentru eventuale intarziere la proiectare li se pot imputa cel mult 15% din valoarea proiectarii, care este sub 1% din contract. Adica max. 0,15% din contract. Plus ca probabil au explicatii obiective pentru orice intarziere la proiectare - fiind vorba si de multe aprobari, avize pentru acces, pentru defrisari etc... care nu depind de ei si durata excesiva a acestora prelungeste termenul lor de proiectare.
Concluzie pentru tunel Meses si lot Meses: probabil proiectarea va dura 2-3 ani, inclus ping-pong cu autoritatile pentru defrisare zona tunel si studii geotehnice = 2028 probabil sa avem AC complet si sa inceapa sa curga 60 de luni executie = 2029, 2030, 2031, 2032, 2033. Undeva in 2033 putem spera sa circulam. Realist.
Inseamna ca si banii trebuie dati din ciclul de finantare 2028-2035.
-
Cristian Pistol:
Avans semnificativ pe șantierul drumului expres care va asigura legătura între DN1 și A3 (DEx4)!
Asocierea Dimex2000 - Obras - OPR - Autotehnorom - Con-A este bine mobilizată în șantier, iar lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 85%.
Constructorii lucrează în șantier cu 380 de muncitori și 170 de utilaje și desfășoară în special:- lucrări la terasamente;
- lucrări de consolidări,
- lucrări de amenajare drenuri, rigole și șanțuri.
Dacă ritmul se menține accelerat, lucrările vor putea fi finalizate în luna iunie a acestui an (2025).