Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    150 Mesaje 8 Posters 30.4k Vizualizări
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • F Deconectat
      fulgernc
      ultima editare de

      Ok . Tu vorbesti doar la modul general , și ocolind orizontul de timp.

      Să le împarțim:
      -marfa.
      -călătorii.

      Rețelele HSR(clasic , în accepțiunea termenului , adică peste 250 km/h) nu sunt utile ptr un uz dual. Marfa, călători. Cu toate că nu sunt un mare fan al amestecării traficului , dar vorbim de fezabilitate dezvoltare. Ca să fac doar o scurtă paranteză raportându-mă la ce există majoritatea rurelor HSR în Europa aveau la momentul realizării lor , un trafic consistent aerian. Ca să facem o analogie de oportunitate. Sau au fost dezvoltări pe rute noi cu trafic consistent pe CF de tip intercity.

      Ca să ne înțelegem , nu sunt contra HSR ca și idee generală. Vedem că se ia în calcul o rută Buc-Bud. Singurele centre urbane , la nivel de municipiu , cu populații de peste 1 mil loc , și peste 2 mil , în aria periurbana(unit cu municipiul prin transport la interval scurt pe CF/rețele feroviare de tip metrou în ariile periurbane). Dar trebuie să ne raportăm la o bară a timpului.
      -5 ani.
      -10 ani.
      -20 ani.
      Observând timpii de "mișcare" în domeniul construcțiilor în sector , putem specula că un proiect pregătit , dacă nu sunt sincope în realizarea sa(punerea în operă , în teren) , se poate realiza în 5 ani maxim , cu tot cu proiectare. Indiferent de pesimismul multora , eu sunt de părere că domeniul se maturizează corect în România , ceea ce e important ptr a nu fi sincope e să ai finanțare asigurată.

      Acest ultim paragraf legat de ce spui tu. Numai că eu discrep legat de momentul pe bara de timp ,din prisma priorității. Lansarea în procedură. Și nu e oportun ptr că nu reunim nici criterii de populație , cat și de venituri , la nivel general. De cifre macro. Să nu vorbim că nu avem celelalte elemente ale rețelei în condiții care să îți asigure un fel de sinergie a transportului pe CF. Transport public. Uită-te puțin la ariile acoperite de transportul public , densitatea și diversitatea mijloacelor pe o rută Buc-Cta cu 3-4 opriri intermediare.

      De asta , eu susțin că pe o tablă a timpului , în orizontul 0-5 ani , prioritar rămâne dezvoltarea bazei(rețelele esențiale de scurt parcurs) pe baze flexibile. Adaptate unui mod de operare flexibil și modern. Eficient , economic . Raportat la cerința existentă. Nu cea creată. Adică ..să nu punem căruța înaintea boilor.

      O să vreau să vorbim de componenta socială. Și cea deservită-călatorii. Și cea afectată-toți angajații din sectorul feroviar. Ptr că e un sector atât de amplu , încât nu e deplasat să spui că ar fi a doua armată a țării.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de

        Adrian Bărbulescu  /  feb. 10

        Prima locomotivă modernizată de Softronic va fi prezentată marți

        Prima locomotivă modernizată de Softronic va fi prezentată marți

        Prima locomotivă modernizată de Softronic pentru CFR Călători cu finanțare din PNRR va fi prezentată marți în Gara Băneasa din București

        Locomotive-Softronic-1.jpg Locomotive-Softronic-3.jpg Locomotive-Softronic-4.jpg

        Prima locomotivă modernizată de Softronic pentru CFR Călători cu finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență va fi prezentată marți în Gara Băneasa din București. Între timp, pe linia de producție de la Craiova a intrat a zecea locomotivă din lotul de 19. Uzina craioveană este cu mult înaintea graficului de livrare anunțat inițial.

        Locomotiva EA 229 va fi prezentată mâine după-amiază în stația CF București Băneasa, după ce a fost modernizată la Sofronic Craiova și a fost omologată pentru circulația pe rețeaua feroviară românească.

        Pai la fix, ca tocmai pierdu CFR Calatori una cu accidentul de azi. Desi nu cred ca e mare lucru sa o repare, probabil ca o sa dureze ca de obicei, 1-2 ani!

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Conectat
          vancouver
          ultima editare de

          Adrian Bărbulescu  /  feb. 12

          FOTO-VIDEO Locomotivele și vagoanele modernizate prin PNRR, la gara Băneasa

          FOTO-VIDEO Locomotivele și vagoanele modernizate prin PNRR, la gara Băneasa

          Locomotivele și vagoanele modernizate prin PNRR pentru CFR Călători au fost prezentate marți după amiază la gara București Băneasa

          Poze si video din articolul de mai sus.

          LOCO SOFTRONIC 481 001:

          Locomotiva-Softronic-2-1.jpg

          Locomotiva-Softronic-3-1.jpg Locomotiva-Softronic-4.jpg

          Locomotiva-Softronic-5.jpg

          Locomotiva-Softronic-6.jpg

          Locomotiva-Softronic-7.jpg

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Conectat
            vancouver
            ultima editare de

            LOCO modernizata de RELOC, Seria 482:

            Locomotiva-Softronic-1-1.jpg

            Locomotiva-Reloc-2.jpg

            Locomotiva-Reloc-3.jpg

            Locomotiva-Reloc-4.jpg

            Locomotiva-Reloc-5.jpg

            Locomotiva-Reloc-7.jpg

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • vancouverV Conectat
              vancouver
              ultima editare de

              Video:

              Locomotiva modernizata la Reloc in gara Baneasa

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Conectat
                vancouver
                ultima editare de

                Si vagoanele modernizate de Atelierele Grivita. Acestea sunt capabile de 200 km/h si vor putea fi folosite pe trenurile internationale de Austria unde sa si atinga 200. Desi intre noi fie vorba, pana in Austria e cale lunga si nu stiu daca e cazul sa se duca pana acolo cu vagoane de clasa I sau II. Mai degraba de dormit sau cuseta.

                Pe de alta parte 200 km/h inseamna ca pot circula la noi real cu 160 km/h. Dupa cum stiti la noi instructia are niste prevederi aberante, diferite de orice alta tara din lume (absolut unicat), prin care vagoanele de 160 nu pot circula cu 160 pentru ca nu indeplinesc criteriul procentului de franare. Desi sunt omologate in Romania pentru 160, omologare care corespunde din absolut toate punctele de vedere, inclusiv al procentului de franare. Doar instructia de CIRCULATIE are preveri "cosmice". Si atunci pe Bucuresti-Constanta, pentru a circula real cu 160 e nevoie de vagoane de 200. Nu neaparat toate ale unei garnituri, dar macar o parte, ca sa urce procentul de franare la valorie astronomice cerute de INSTRUCTIA invechita, facuta in anii 60, cand nu exista nici in vise ideea de a circula cu 160. Dar noi vrem neaparat sa ne agatam de ea, ca e buna asa, si ca altfel e mai periculos .... (serios, daca circuli mai repede e mai periculos, nu creeeeeed asa ceva, wow. Dar stiati ca si apa calda e mai calda decat apa rece?).

                In fine, astea sunt vagoanele:

                Vagon-modernizat-Atelierele-CFR-Grivita.jpg Vagon-modernizat-Atelierele-CFR-Grivita-3.jpg Vagon-modernizat-Atelierele-CFR-Grivita-4.jpg Vagon-modernizat-Atelierele-CFR-Grivita-5.jpg Vagon-modernizat-Atelierele-CFR-Grivita-6.jpg Vagon-modernizat-Atelierele-CFR-Grivita-7.jpg

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Conectat
                  vancouver
                  ultima editare de vancouver

                  Testare loco modernizata de Reloc Craiova seria 482 (ELASMO):

                  Tren de Test cu Elasmo 01 si 16 vagoane

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Conectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Inca o captura frumoasa cu ELASMO 1:

                    Locomotiva ELASMO 482 001-1 in teste cu 16 vagoane-Reloc Calatori-18Feb2025

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • vancouverV Conectat
                      vancouver
                      ultima editare de vancouver

                      Si alte informatii:

                      feb. 25

                      Actualizare program PNRR pentru locomotivele modernizate în Reloc Craiova & Softronic Craiova :: Romania Feroviara

                      Actualizare program PNRR pentru locomotivele modernizate în Reloc Craiova & Softronic Craiova :: Romania Feroviara

                      Reloc Craiova a realizat primele probe de parcurs cu locomotivă modernizată de ABB Traction, 482-001! Locomotiva a remorcat trenul de probă format din 16 vagoane pe relatia București Nord - Fetești și retur!

                      ELASMO (seria 482), din articol: "Noile motoare asincrone dezvoltă o putere totală de 6.300kW și beneficiază de garanția oferită de experiența de peste 140 de ani a producătorului ABB Global! Locomotivele vor fi autorizate NNTR la nivel local, nu beneficiază de ETCS și vor efectua serviciul comercial doar în România."

                      mici deosebiri fata de LEMA Softronic (seria 481):
                      " Puterea totală este de 6.000kW și 435 kN efort tractiv. Locomotivele sunt bi-sistem și pot opera atât pe rețelele alimentate cu curent alternativ la 25 kV și 50 Hz, cât și pe rețelele alimentate cu curent la 15 kV și 162/3 Hz! Locomotivele Softronic realizează serviciul de remorcare al trenurilor de marfă în România, Bulgaria, Serbia, Ungaria, Slovacia și Suedia!"

                      LEMA Softronic sunt autorizate TSI (adica interoperabile in toata Europa) si dotate cu ETCS level 2.

                      Ambele locomotive au 10 ani de mentenanta inclusi in contracte.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • vancouverV Conectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Anemona Andone  /  feb. 24  /  Companii

                        Softronic anunță că locomotivele românești Transmontana au fost autorizate în a cincea țară: Serbia - Economica.net

                        Softronic anunță că locomotivele românești Transmontana au fost autorizate în a cincea țară: Serbia - Economica.net

                        Serbia devine a cincea țară în care locomotivele Transmontana sunt autorizate pentru tracțiunea trenurilor de marfă, anunță luni productătorul Softronic Craiova.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • vancouverV Conectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          Teste cu Coradia 003 si Softronic 003+004 pe M800, inclusiv cu viteza maxima:

                          Teste feroviare pe magistrala 800/Trains on CFR 8th Mainline[27 februarie/February27 2025]

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Conectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            Si a treia firma care modernizeaza a terminat prima locomotiva. SCRL Brasov. Caroseria modernizata este de EC, si nu EA cum sunt cele de la Softronic si Reloc. Locomotivele originale EC au fost produse de Rade Končar la Zagreb (acum in Croatia) intre 1974 si 1986 si au 4 osii, nu 6 precum cele de la Electroputere Craiova. Adica BoBo, de unde si numele "bobice". Initial capabile de 120, o parte au fost apoi upgradate si pentru 160 km/h.

                            Mobilitate.eu  /  feb. 27

                            SCRL Brașov începe testele cu prima locomotiva EC modernizată cu motoare asincrone prin fonduri PNRR. Urmează testele la Făurei și certificarea soluției tehnice - Mobilitate.eu

                            SCRL Brașov începe testele cu prima locomotiva EC modernizată cu motoare asincrone prin fonduri PNRR. Urmează testele la Făurei și certificarea soluției tehnice - Mobilitate.eu

                            SCRL Brașov anunță că au început testele statice la rețeaua electrică, urmând ca la momentul...

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • vancouverV Conectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              Si vin si locomotive noi:

                              Cireasa Doru  /  feb. 28

                              Finanțare aprobată pentru cumpărarea a 23 locomotive electrice

                              Finanțare aprobată pentru cumpărarea a 23 locomotive electrice

                              Ministerul Transporturilor și ARF au semnat la începutul acestei săptămâni contractul de finanțare pentru realizarea proiectului „Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficiență energetică în sectorul transporturilor- Material rulant sustenabil prin achiziția a 23 locomotive electrice...

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • F Deconectat
                                fulgernc
                                ultima editare de

                                Alstom Coradia Stream RE-IR TS 003 în probe de parcurs
                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • vancouverV Conectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de

                                  Adrian Bărbulescu  /  mart. 4

                                  Bani pentru suplimentarea contractului cu PESA cu încă nouă rame electrice interregionale

                                  Bani pentru suplimentarea contractului cu PESA cu încă nouă rame electrice interregionale

                                  MTI și ARF au suplimentat contractul cu polonezii de la PESA, pentru achiziția a încă nouă rame electrice interregionale

                                  20+9 rame PESA.

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • vancouverV Conectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de

                                    Grindeanu, despre cazul trenului atacat cu pietre: Trebuie identificate și sancționate persoanele vinovate

                                    Grindeanu, despre cazul trenului atacat cu pietre: Trebuie identificate și sancționate persoanele vinovate

                                    Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a cerut luni instituțiilor abilitate să identifice și să sancționeze persoanele care au aruncat cu pietre în trenul Alstom, punând în pericol viața călătorilor.

                                    Pe de o parte da, trebuie cautati activ cei care distrug trenurile.

                                    Pe de alta parte este o realitate, si la sageti mai ales. Ca atare trebuie create stocuri de piese de schimb si proceduri rapide de inlocuire, sa nu stam sa fie nevoie de licitatii sau mai stiu eu ce...

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • vancouverV Conectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de mihai

                                      Vagoane modernizate:

                                      Noile vagoane modernizate!21-91Acum în circulație! #cfrcalatori #train #trainspotting #rail #cfr

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • vancouverV Conectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        Dupa cativa ani de ruginit la gard, se pare ca in sfarsit CFR Calatori vrea sa faca RK la Softronic Transmontana nr. 1. Si face licitatie pentru asta .... heeeeee....?? Licitatie? Pentru ce licitatie? Cand producatorul inca exista trebuie licitatie? Asta e interpretare de complexat infect functionar de stat a legislatiei europene. Da, firmele de stat in relatia cu privatii au nevoie de licitatie, nu au voie sa faca atribuire directa. DAR NU CAND E VORBA DE REPARAT CEVA LA PRODUCATOR !!!!! Sau daca legislatia cere asa ceva, trebuie indreptata legislatia.

                                        Hai la vagoane ok, dar la locomotive???? Ce-ar fi sa mergem sa ne reparam BMW-ul la Dacia si Mercedesul la Toyota?

                                        Pur si simplu unii oameni nu au simtul ratiunii si nu-si dau seama cand ajung ridicoli si stupizi.

                                        Numai daca ne gandim ca o reparatie RK trebuie facuta la fix 10 ani. Pai licitatia poate sa dureze doar ea 4-5 ani daca e cu ghinion, contestatii, etc... CE PAGUBA IESE PRIN NEFOLOSIREA LOCO in timpul asta?

                                        OAMENILOR DE LA CFR CALATORI VOI SUNTETI SANATOSI LA CAP? Vreti sa faceti ca la carte si vezi-doamne economie, adica sa luati pe cel mai ieftin sa faca revizia, dar pierdeti cat inca de 3 ori valoarea reviziei prin tinerea pe margine a locomotivei?

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • vancouverV Conectat
                                          vancouver
                                          ultima editare de

                                          De aici: https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5423p465-mersul-trenurilor-2024-2025

                                          Se pare ca a doua rama Coradia va face 2 curse Buc-Cta pe zi.
                                          16081 București 5.30-Constanta 7.47
                                          16082 Constanța 8.20-Bucuresti 10.49
                                          16087 București 11.30-Constanta 13.47
                                          16088 Constanța 15.25-Bucuresti 17.47

                                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • R Deconectat
                                            rockband
                                            ultima editare de

                                            Rama 003 a fost vazuta la Brasov, asadar face deja curse.

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post