Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Statistică rutieră

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    6 Mesaje 3 Posters 446 Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Ia să vedem dacă intrarea in Schengen a adus ceva trafic în plus sau nu:

      2023-2024-2025 statistica treceri pod Vidin Calafat 1 sapt in ianuarie.png

      Este vorba de totalul trecerilor pe pod in ambele sensuri. Aprox. 70% din vehicule sunt camioane in perioada asta a anului.

      Cele mai mari valori in general sunt in august, atunci se adauga si autoturime si se ajunge aprox la 60% turisme si 40% camioane. Recordurile zilnice in august 2023 si 2024 sunt in jur de 5.500 vehicule. Sa vedem anul asta ce va fi.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Continua sa scada numarul de accidente rutiere si numarul de morti, atat la nivelul UE, cat si la nivelul Romaniei. Suntem in continuare pe ultimul loc in UE - dar progresul este clar.

        Cred cu tarie ca acest ultim loc se datoreaza in cea mai mare masura lipsei autostrazilor si starii drumurilor din localitati - inclusiv un aspect la care clar depasim Bulgaria, adica drumurile nationale care trec prin localitati interminabile si lipsa variantelor de ocolire. Aici bulgarii stau semnificativ mai bine si de aici micul avantaj pe care-l pastreaza.

        mart. 18

        EU road fatalities drop by 3% in 2024, but progress remains slow

        EU road fatalities drop by 3% in 2024, but progress remains slow

        The Commission released preliminary figures on road fatalities for 2024, reporting around 19,800 deaths - a 3% decrease from 2023, equivalent to 600 fewer lives lost.

        Procente la un milion de locuitori si variatia fata de anii anteriori:

        .................... 2023 ...... 2024 ...... 2024 vs. 2023 ..... 2024 vs. 2019 ...... 2024 vs. media 2017-19
        Romania ....... 81 ......... 77 ............... -4% ...................... -21% ........................ -22%

        EU .................. 46 ......... 44 ............... -3% ...................... -13% ........................ -15%

        Belgium 43 37 -13% -32% -29%
        Bulgaria 81 74 -9% -24% -25%
        Czechia 46 45 -2% -20% -20%
        Denmark 27 24 -10% -27% -20%
        Germany 34 33 -2% -9% -12%
        Estonia 43 50 17% 33% 24%
        Ireland 34 32 -4% 23% 21%
        Greece 61 64 4% -3% -6%
        Spain 38 35 -4% -2% -4%
        France 48 48 1% -1% -4%
        Croatia 71 62 -13% -20% -24%
        Italy 52 51 0% -5% -8%
        Cyprus 37 44 21% -21% -20%
        Latvia 75 59 -22% -16% -20%
        Lithuania 56 42 -24% -35% -34%
        Luxembourg 39 27 -31% -18% -35%
        Hungary 49 52 5% -17% -20%
        Malta 30 21 -25% -25% -32%
        Netherlands 34 31 -10% -6% -4%
        Austria 44 38 -13% -16% -15%
        Poland 52 52 0% -35% -34%
        Portugal 61 56 -7% -14% -10%
        Romania 81 77 -4% -21% -22%
        Slovenia 39 32 -17% -33% -31%
        Slovakia 49 47 -3% -5% -4%
        Finland 33 31 -5% -17% -23%
        Sweden 22 20 -8% -5% -21%
        Switzerland 27 28 6% 34% 15%
        Norway 20 16 -19% -18% -17%
        Iceland 21 33 63% 117% -3%

        Codasele pe 2024 sunt:
        Romania 77
        Bulgaria 74
        Grecia 64 (una din putinele tari mari cu crestere anul trecut - au ajuns mai multi români pe acolo?)
        Croatia 62

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        R 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • R Deconectat
          razvantu @vancouver
          ultima editare de

          @vancouver Eu cred ca cel mai important factor este lipsa politiei de pe strazi. Sunt foarte putine camere de viteza, sunt inexistente camerele in orase care sa amendeze direct trecerile pe rosu. Daca ai avea un sistem automat care pedepsete soferii periculosi ar scadea mult si accidentele. La finalul acestui an ar trebuie sa avem ceva mai multe autostrazi legate cap coada si noul sistem de camere. Sa vedem statisticile in aprilie 2025.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Da, am auzit deseori aceasta parere in Romania. Personal nu doar ca nu sunt de acord, ci o combat mereu chiar vehement.

            Un element esential pe care as vrea sa te intreb: ai circulat in alte tari, in afara Romaniei si Bulgariei? Ai mai vazut pe undeva politia stand la pânda si oprind vehicule (nu vorbim de zonele de granita, unde opresc si pentru control vamal).

            Tine cont de un aspect primordial: in afara Romaniei, stationarea pe autostrada este absolut interzisa si nici politia nu are voie sa stea pe banda de urgenta - exceptie daca chiar este o urgenta, un accident, etc.. Dar in traficul curent sa vezi prin Ungaria, Germania, Austria, Elvetia, Italia, Franta politie la panda pe autostrada e ceva .... absolut inexistent. Pe drumuri nationale nici atat, in orase nici atat.

            Da, exista radare fixe - puse deseori fix in locuri sensibile. Si astea la noi nu exista - aici da, stam mai prost decat in restul Europei. Dar politie pe strada / autostrada nu vezi sa stea aiurea. Aaaa, sa vina la interventie, accident etc... da. Sau sa opreasca pe cei cu numere romanesti dupa ce intri in Germania, da, asta mai fac. Dar in inima Germaniei nu te opreste nici mama politistului. Politia practic nu exista ca entitate vizibila.

            Deci intrebarea esentiala: CU CINE COMPARI? Cu tarile celelalte din clasament? Uita, nicaieri politia nu este asa de prezenta ca la noi.

            E invers: faptul ca vezi in Romania politisti in intersectii sau la panda pe drumuri si care opresc oameni din trafic este o dovada de ... hai sa fiu bland ... de irosire de resurse. Cum sa rezulte astfel o reducere a accidentelor? 5 echipaje la panda intr-un judet ce efecte sa produca. Ai 5000 km de drumuri in acel judet si ei acopera 5 km. 0,1%. Si asta numai ziua, cateva ore. Adica mai imparti o data la 4, rezulta ca acoperi 0,025% din drumuri asa. Si mai mult de atat, ce poti controla e doar viteza, eventual si depasiri pe linie continua. Dar ce te faci ca multe accidente au loc pe fond de oboseala - de ex. avem in jur de 20 de morti anual la treceri la nivel cu calea ferata: neatentie, oboseala si mai ales lipsa barierelor, respectiv lipsa pasajelor denivelate. Cu ce te ajuta daca sta un politist 15km mai incolo sa masoare viteza?

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            R 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • R Deconectat
              razvantu @vancouver
              ultima editare de

              @vancouver Scuze, nu m-am exprimat destul de clar. Lipsa spiritului legii prezent pe strazi. Radare fixe puse peste tot. Sisteme care fac media de viteza. Totul automatizat. Sunt total de acord ca folosirea politistilor pe strazi pentru a sta la panda e o metoda total nefolositoare.
              Am vorbit cu oameni din UK, Olanda si Spania. Nu merg cu viteza si conduc ca o batranica fix pentru ca stiu ca vor primi amenda. Nu exista scapare, nu ai cum sa incalci regulile de circulatie si sa scapi. La noi poti sa faci asta ani de zile, sa pui viata a mii de oameni in pericol si cel mult sa ramai odata fara permis. Cred ca un sistem de camere fixe +infrastructura informatica este o metoda relativ ieftina pentru a reduce semnificativ mortii de pe sosele.
              Clar autostrazile, centurile ocolitoare si sa nu se poata intalni vreodata trenul cu masina sunt metode prin care preintampini crearea situatiei de risc de accident, dar sunt mult mai scumpe si dureaza mult mai mult sa le faci. Statistic mai am vreo 50 de ani de trait si nu cred ca in decursul vietii mele voi vedea 90% din trecerile cu calea ferata sa fie cu pasaje sau tuneluri.

              R 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • R Deconectat
                rockband @razvantu
                ultima editare de

                @razvantu Da, asa este. In majoritatea tarilor UE, cum spune @vancouver , politia este fizic cvasi-invizibila. Dar daca mergi mereu prea repede, tot timpul "la aspiratie", incalci diverse reguli, riscul sa fi oprit de un politist in civil sau sa primesti niste amenzi acasa este foarte mare.

                Si in Romania sunt multi care o patesc, nu e sat fara câini complet, dar parca tupeul are alte dimensiuni. Nu sunt 5% obraznici, ci 50%. Si asta conteaza enorm.

                Mai e ceva ciudat in Romania: permisul se suspenda doar la depasire de 50 km/h peste viteza legala. Adica in oras baga tata 90 la ore fara teama. In Austria sau Franta sau Germania devii repede pieton la 90 la ore in localitate. In Elvetia mai lasi si cateva sute sau mii de franci la faza asta (functie de venituri). In Elvetia aproape toti merg indarjit cu maxim 6-7 km/h depasire , hai 10. Si daca ii presezi nu trec de limita asta. De ce oareeeeee? Treci in Italia, toti, dar aproape toti soferii care in Elvetia se cramponau de 125-129 km/h, zburda imediat cu 145-150. Iarasi, de ce oareeeee? Repet: aceeasi soferi, aceleasi masini, cum treci granita. Adica de la depasire max. 10 trec instant la depasire max. 20. Cu mentiunea ca in Italia se circula cu 140-150 si cand e cate o limitare la 90-100. Cu cat mergi mai spre sudul Italiei limitarile sunt mai severe si soferii le ignora mai de-al dracu`.

                Asa ca una peste alta, macar in localitate, permisul ar trebui luat nu la depasire 50, ci la depasire 30 la ora peste limita. Cred ca masura asta va avea efecte imediate. Iar la depasire 20 in localitate amenda trebuie sa fie deja zdravana.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • First post
                  Last post