Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    167 Mesaje 10 Posters 35.5k Vizualizări
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      @mihai Categoric, asta am spus si eu mereu. Cireasa de pe tort este inchiderea completa a CF Oradea-Cluj pentru 3+ ani (3 teoretic, practic sunt zone cu 1 fir unde nu s-au apucat inca la peste 1 an de la inchidere). Pai nene, daca putem sa stam bine mersi fara calea aia ferata ani de zile, la ce mama masii o mai facem?

      Si in general pe tot coridorul, timpii cresc in prima faza de 2-3 ori, apoi treptat se revine la timpii din anii 90, desi teoretic noua cale duce semnificativ mai repede.

      Dementa este si abordarea coridorului: mereu undeva este santier. Poate prin 2030 in sfarsit sa fie 99% reabilitat si sa se lucreze "doar" pe Predeal-Brasov. Pana in 2040. Practic prima data cand Bucuresti - Cluj sau Bucuresti - Arad se va putea face mai repede decat in anii 90 va fi in 2040! 40 de ani de bataie de joc!

      Solutia era evident sa se faca doar ceea ce acum numim Quick-Wins, care si ele afecteaza traficul, dar numai 2-3 ani. Cu banii de coridoreala Constanta - Predeal se face QW tot Constanta - Curtici. In 10 ani. In 2010 am fi circulat decent cu 120 cap coada si ici colo cu 130-140 (mai repede de 140 oricum nu se merge efectiv nicaieri, cu exceptia a 2 trenuri pe zi Buc-Cta). Pana in 2020 facem si M500, M300 si M100 la standard 120. Si in timpul asta se putea incepe in proiect green-field, cu bani pe km cam cat se dau oricum la coridoreala, dar pentru viteze de 230-250 si acum inauguram primii km de CF de mare viteza. Macar ceva gen Serbia, cu 200. Si nu distrugeam capacitatea pe nicaieri. Abia cand sa zicem Brasov-Sibiu-Deva era gata HSR light, abia atunci trebuia intrat cu coridoreala actuala pe Brasov-Sighi-Teius-Alba-Deva. Dupa ce exista o alternativa zdravana.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Vine coridoreala si pe Bucuresti - Craiova:

        https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5847-hg14042025dtf-2

        2,5 miliarde euro pentru Bucuresti - Rosiori Nord. Ce-i drept este deocamdata valoare estimata, contractul se poate semna pe mai putin daca exista concurenta. Si este cu pregatire pentru 200 km/h. Calea de rulare va fi pentru 200, ce lipseste ar fi: 1) catenara intinsa corespunzator (eventual trebuie schimbat firul de contact) si 2) trecerile la nivel se pastreaza.

        Eu sincer pe asta cu trecerile la nivel nu o inteleg. Ca nici la 160 la ora nu cred ca vrem sa se intample vreo intamplare gen camion contra tren. Nici la 150, nici la 140. In afara de victime, pagubele pot depasi lejer costul unui pasaj rutier suprateran. La autostrazi facem pasaj la orice rahat de drum agricol. La CF nu se poate! Ca sa avem ulterior scuza ca de ce nu se poate cu 200, desi in rest totul e ok. Stupid people!

        Nu mai vorbim ca mai e o tâmpenie. ERTMS nu a fost gandit initial pentru treceri la nivel. De aici rezulta majoritatea problemelor si intarzierilor la implementarea ERTMS pe Sighisoara - Arad. Chiar imposibilitatea de a-l pune in functiune dupa ani si ani. Adica ne complicam aiurea rau de tot.

        Si inca una: tot trecerile la nivel sunt motivul indirect, pentru care in Romania si numai in Romania cu vagoanele de 160 sa se poata circula cu max. 150. Si sa fie nevoie de vagoane de 200 pentru a circula cu 160. Adica pe scurt: din cauza pastrarii trecerilor la nivel, majoritatea trenurilor o sa fie limitate la 150 km/h pe magistralele modernizate la 160 km/h!

        In fine, sa vedem datele proiectului:

        Scurtă descriere

        Prin prezentul act normativ, se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Craiova, Subsecțiunea 2: Roșiori Nord - Craiova”, lucrare de utilitate publică de interes național.
        Reabilitarea liniei de cale ferată existentă, pe tronsonul CF Roșiori Nord - Craiova pentru a permite circulaţia trenurilor cu viteze maxime de 120 km/h (pentru trenurile de marfă) şi 160-200 km/h (pentru trenurile de călători), în conformitate cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă va duce la:
        • reducerea timpului de călătorie pe tronsonul analizat;
        • îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfă și respectiv 160 - 200 km/h pentru trenurile de călători.
        • asigurarea condițiilor de interoperabilitate privind sarcina admisă pe osie și gabaritul de liberă trecere
        • reabilitarea lucrărilor de artă în conformitate cu recomandările expertizelor tehnice și a dimensionării hidraulice corespunzătoare debitelor de calcul cu probabilitatea de 1% stabilite prin Studiul Hidrologic
        • reabilitarea construcțiilor civile din stații, cu accent pe îmbunătățirea condițiilor de călătorie, a accesibilității persoanelor cu mobilitate redusă, precum și îmbunătățirea condițiilor de munca pentru personalul de exploatare a caii ferate;
        • modernizarea instalațiilor de tracțiune electrica;
        • modernizarea instalațiilor de semnalizare feroviară - introducerea de instalații moderne de centralizare electronică și a sistemului ERTMS+GSM-R;
        • modernizarea instalațiilor de telecomunicații feroviare
        • lucrări de protecția mediului prin amplasarea de panouri fonoabsorbante în toate zonele afectate de zgomotul produs de traficul feroviar; se va acorda o atenție deosebită pentru protejarea mediului în zonele de intersecție cu cursurile de apă, pe zonele cu terasament instabil și inundabil, astfel încât cadrul natural să fie cât mai puțin afectat, atât pe perioada de execuție cât și pe perioada de exploatare a liniei c.f.
        Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA): 13.459.166 mii lei
        Durata de execuție a investiției: 60 luni
        Finanțarea obiectivului de investiții de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri externe nerambursabile, Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          Lotul 2c din Arad - Deva (lotul Aktor):

          Lucrări M200 - Lot 2C - Gurasada-Ilteu - 04.2025

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver @vancouver
            ultima editare de

            @vancouver a spus în Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate:

            Eu sincer pe asta cu trecerile la nivel nu o inteleg. Ca nici la 160 la ora nu cred ca vrem sa se intample vreo intamplare gen camion contra tren. Nici la 150, nici la 140. In afara de victime, pagubele pot depasi lejer costul unui pasaj rutier suprateran. La autostrazi facem pasaj la orice rahat de drum agricol. La CF nu se poate! Ca sa avem ulterior scuza ca de ce nu se poate cu 200, desi in rest totul e ok. Stupid people!

            Gand la gand cu bucurie. Numai ce ziceam de accidente posibila prin lasarea idioata de TN-uri pe magistrale:

            Trafic feroviar oprit pe Valea Prahovei, după ce un tren de pe ruta Budapesta-Bucureşti, cu 400 de călători la bord, a lovit un camion

            Trafic feroviar oprit pe Valea Prahovei, după ce un tren de pe ruta Budapesta-Bucureşti, cu 400 de călători la bord, a lovit un camion

            Circulaţia feroviară este temporar oprită, vineri, între staţiile Sinaia şi Buşteni, în urma unui accident feroviar produs după ce şoferul unui autocamion a intrat pe linia ferată, autovehiculul fiind lovit de un tren care venea de la Budapesta şi în...

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            S 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • S Deconectat
              sts @vancouver
              ultima editare de

              @vancouver Intreb, nu dau cu piatra...? Dar trenul avea 200 km/ora , de nu a putut opri... sau, ai sa aratam ca soferii sunt indisciplinati si nu respecta nimic.
              Noaptea pe la ora 23.45 veneam de la servici, la trecerea de cale ferata ,rosu , rosu....opresc masina .la ora 01.15 se opreste rosu , apare alb - nici crac de tren.
              Deci stai ca bou 1.30 h ..., ca nu treci...nu. Ca daca dincolo de calea ferata in boscheti sunt baieti la ciugulit - ramai fara permis.
              Sanatate

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                Intotdeauna, dar absolut intotdeauna cand are loc un accident, unul din soferi este vinovat. Sau cel putin unul (sau mecanicul de locomotiva). Sau un impiegat de miscare. Sau un sistem electronic facut de om, dar care are imperfectiuni.

                Daca nici un om niciodata nu ar face greseli, atunci s-ar accepta treceri la nivel si pe cai ferate la 300 km/h. De ce sunt interzise? In Germania, de ce sunt interzise TN pe CF de 300?

                Gasirea vinovatului nu rezolva problema.
                Errore humanum est. Asta e natura noastra, facem greseli.

                Singura sansa de a creste siguranta rutiera si feroviara este sa excluzi constructiv orice scenariu de coliziune.

                Bina, la Sinaia, accept, e aproape imposibil de facut pasaj. V max. 90 km/h - nu e asa dramatic. Eu ma refeream la situatia reabilitarii pentru 160 km/h. Nu zic sa facem acum mii de pasaje. Dar macar atunci cand facem magistrala de 160 si oricum se lucreaza in zona...

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Cireasa Doru  /  apr. 16

                  Guvernul a aprobat creșterea cu o treime a prețului de modernizare Brașov-Sighișoara

                  Guvernul a aprobat creșterea cu o treime a prețului de modernizare Brașov-Sighișoara

                  Prețul de modernizare Brașov-Sighișoara crește. Guvernul a aprobat o Hotărâre privind reaprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia cu viteza maximă de 160 km/h,...

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Redacția  /  apr. 16

                    Asociaţia Pro Infrastructură: În câteva săptămâni ar trebui să avem primul tren care trece prin tunelul Bătuţa, după 4 ani şi jumătate de întârziere / La început se va merge încet, mai ales pe poduri

                    Asociaţia Pro Infrastructură: În câteva săptămâni ar trebui să avem primul tren care trece prin tunelul Bătuţa, după 4 ani şi jumătate de întârziere / La început se va merge încet, mai ales pe poduri

                    Asociaţia Pro Infrastructură anunţă, miercuri seară, că, în câteva săptămâni, ar trebui să avem primul tren care trece prin tunelul Bătuţa, după 4 ani şi

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Reabilitare tunel Stana pe linia Cluj - Oradea:

                      4.4K views · 823 reactions | #civilengineering #tunnel #shotcrete |...

                      4.4K views · 823 reactions | #civilengineering #tunnel #shotcrete |...

                      #civilengineering #tunnel #shotcrete.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • M Conectat
                        mihai
                        ultima editare de

                        UPDATE ȘANTIER GARĂ CLUJ NAPOCA
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • F Deconectat
                          fulgernc
                          ultima editare de

                          🚧👷(M101) Găești - Fusea & Ghergani - Ciocănești | 22 Aprilie 2025
                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            Triajul de marfa CFR Valu lui Traian (langa Constanta) este in reabilitare si a sosit primul transport de sina noua:

                            Bawi Construction: A sosit in Valu lui Traian primul transport de sina noua tip 60

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • F Deconectat
                              fulgernc
                              ultima editare de

                              Ce-am găsit pe calea ferată DISTRUSĂ de inundații între Bârlad și Galați? 🚆 O călătorie de neuitat!
                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • P Conectat
                                PaulS
                                ultima editare de

                                Modernizare Calea Ferată Gara Brașov Ep 15 🚆 18 - 26.04.2025
                                Tot Ce Zboară Se Mănâncă

                                Modernizare Calea Ferată Gara Brașov Ep 15 🚆 18 - 26.04.2025
                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de vancouver

                                  Lucrari la garile Neptun si Costinesti Tabara. Este vorba de cladiri si peroane (vor fi prelungite), nu de linii.

                                  Anemona Andone  /  apr. 28  /  Companii

                                  Modernizare gări România: Au început lucrările la halta Neptun. Urmează Costinești - Economica.net

                                  Modernizare gări România: Au început lucrările la halta Neptun. Urmează Costinești - Economica.net

                                  CFR Infrastructură informează că au început lucrările de modernizare și reabilitare aferente stației Neptun hc, parte din proiectul „Modernizarea/Reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – SRCF Constanța, 3 stații: Neptun hc, Costinești Tabără și Ciulnița”, proiect finanțat prin...

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • P Conectat
                                    PaulS
                                    ultima editare de PaulS

                                    Lucrari M300 - Lot 1 - Brașov-Apața - 04.2025
                                    Lucrări de reabilitare coridorul M300 (Sighișoara - Brașov) - Lot 1 - Brașov - Apața, Aprilie 2025 🚧
                                    Constructor : Asocierea RailWorks : Asocierea Alstom Transport – Aktor Technical Societe Anonyme – Arcada Company – Euro Construct Trading 98 SRL
                                    Lungime : 84 km (Lot 1 + Lot 3)
                                    Stadiul lucrărilor : 43.98% - 01.04.2025 (33.78% - 01.10.2024) - 10.20% in 6 luni
                                    Data estimată a finalizării: Aprilie 2027
                                    chimdrone

                                    Lucrari M300 - Lot 1 - Brașov-Apața - 04.2025
                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                    • vancouverV Deconectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de

                                      Si continuarea, Apata - Cata:

                                      Autor: chimdrone:

                                      Lucrari M300 - Lot 2 - Apața-Cața - 04.2025

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        Viaduct Carcea pe M100.

                                        Pe scurt, la anul pe vremea asta ar trebui sa fie gata.

                                        Adrian Bărbulescu  /  apr. 29

                                        FOTO-VIDEO Cum se lucrează la viaductul Cârcea și când va fi gata

                                        FOTO-VIDEO Cum se lucrează la viaductul Cârcea și când va fi gata

                                        La viaductul Cârcea de pe Magistrala 100, grav avariat în 2018 de un mecanic de locomotivă beat al GFR, se lucrează în ritm susținut

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • P Conectat
                                          PaulS
                                          ultima editare de

                                          Lucrări M300 - Lot 3 - Caţa-Sighişoara - 04.2025
                                          chimdrone

                                          Lucrări M300 - Lot 3 - Caţa-Sighişoara - 04.2025
                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • F Deconectat
                                            fulgernc
                                            ultima editare de

                                            Cum vor arata gările Mangalia, Neptun, Costinești și Ciulnița
                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                            • First post
                                              Last post