HSR Linii si trenuri de mare viteză
-
Un plan in stil European: mediocru, cu multe compromisuri ca impace si crapra si varza. In locul unei linii clare est-vest pentru inceput, avem mai multe, cu diverse bifurcatii. Cu viteze penibile daca ne raportam la ceva ce se va pune in practica poate in 2060 sau daca comparam cu China.
Bucuresti - Budapesta in 6 ore si 15 minute e penibil. Mai ales ca daca facem un plan de 6h15' acesta va fi pus in practica treptat. Cand totul o sa fie gata, parti din el vor necesita deja reparatii. In practica nu vom vedea probabil niciodata fix 6h15' sau daca vom vedea va fi asa ca pe Bucuresti - Constanta in 2 ore, adica pardon in 2:07 anul asta, la anul in 2:02, a fost si 1:56 intr-un an. Si in plus doar 2 trenuri pe zi cu timpii astia, iar restul 2:20-2:30...
Un plan cu adevarat adecvat vremurilor si cu care ne-am putea mandri ar fi Bucuresti - Cluj in 2 ore si Cluj - Budapesta in 1:30. Evident pe o retea complet 100% independenta de cea existenta, inclusiv sub Bucuresti, sub Cluj si sub Budapesta. Adica Bucuresti - Budapesta in 3:40 si Bucuresti - Viena in sub 5 ore.
-
@vancouver Planurile nu costa nimic, iar daca sunt pe 3 cincinale o sa fie problema altcuiva sa le livreze.
Bucuresti-Budapesta in 6 ore si 15 minute o sa fie realizabil cu masina in cativa ani. Nu sunt fan condus pe distanta asta, dar cu 4 oameni in masina e o alternativa atragatoare. 4 ore ar fi altceva, daca ramane si pretul accesibil.
-
Da, ai pus punctul pe i. Feroviarul trebuie sa bata rutierul. Altfel o sa fie doar o distractie scumpa si cu costuri enorme de operare si intretinere, pe care o sa le platim cu totii, dar beneficiarii si automat platitorii de bilete vor fi relativ putini. Grosul o sa prefere rutierul iar cei cu bani si care se grabesc, avionul.
-
Așa aș vedea eu România în 2050-2060 cu linii de mare viteză... sau măcar 160 km/h îmbunătățit (cele desenate cu negru)
Cu 2 linii HSR principale:
- (Budapesta - ) Oradea - Cluj - Sibiu - Brașov - București - Constanța (totul de la zero)
- (Liov - ) Suceava - Bacău - București (- Sofia) cu extensia de Iași - Chișinău ( totul de la zero)
- Gară nouă în București în zona de N (Pipera sau zona Pipera-Voluntari) conexiune la Metrou (linie nouă sau existentă), la A3, la tramvai și neapărat conexiune cu rețeaua existentă prin linia București - Constanța. Sau orice altă zonă din București care să aibă aceleași tipuri de conexiune.

-
@nykonn Bucurestiul poate sa aiba linii de tren prin subteran cum are Roterdam pe sun canale.
Si asa poti avea gara direct in centrul orasului, in plus fata de cea din nor si cea din sud.Dar HSR Budapesta Bucuresti Sofia e putin dificil de facut, mai ales ca Sofia e la vest de Bucuresti.
Mai degraba as vedea Budapesta Sofia si cu legatura spre Bucuresti. -
@JohnDoe aș vedea conexiunea Bucuresti - Sofia - Atena ca făcând parte dintr-un viitor coridor european Berlin - Varșovia - Liov - Suceava - Bacău - București
Sau, de ce nu, cum ai spus tu, iar coridorul descris de mine să aiba punct terminus la Istanbul.
-
Legăturile noastre cu Sofia sunt extrem de limitate. Un tren pe zi, 1-2 curse de avion pe zi, 1 autocar pe zi. Atât. Sigur mulți merg în Grecia, dar asta e pur sezonier, când au copiii vacanta de vară și în rest sporadic. Dar fiecare turist merge o dată pe an. Atât. Asta nu e trafic de dat 30-50 de miliarde de euro pe o HSR.
In schimb mii și mii de mașini, mai multe curse de avion pe zi, zeci de vagoane de tren circulă zilnic între București și Iași, București și Cluj sau București și Timișoara. Plus multe mii de oameni zilnic care trec granița spre vest, în unele zile și zeci de mii de oameni . Atât români stabiliți în vest, cat și turiști români spre vest, plus diverși transportatori. Sute de autocare trec zilnic pe la Nădlac și alte sute însumat la alte puncte de trecere.
Acești oameni s-ar bucura să meargă cu 200-300 km/h, cu zero ambuteiaje, fără să piardă timp pe la benzinării. Ar încărca lejer 100 de trenuri a 10 vagoane. Și s-ar întâmpla asta dacă am avea HSR București-Cluj-Viena-Munchen-Paris. Să facem de ex 8 ore de la București la Munchen sau 7 ore de la Cluj la Strassbourg sau 6 ore de la Brașov la Viena ca să dau niște exemple.
Asta e axa pe care trebuie să ne … axam. O legătură cât mai prin centrul țării dar care să lege București de Cluj și mai departe de vest. Plus un HSR cat mai direct și cu minim de opriri București- Iași- Chișinău. (când spun minim de opriri nu înseamnă ca toate trenurile merg complet fără oprire, dar linia principală sa fie directă și lângă orașe gen Buzău să existe fie o stație în câmp, cu legătură gen autobuz cu centrul orașului, fie un racord pe care o parte din trenuri ies și intră în gara convențională Buzău. Astfel dăm minim de bani ca nu facem HSR prin orașe, ci doar în cele f. mari capitale regionale și câștigăm timp putând să avem de ex tren direct Buc-Iași în 1:30-1:40.