A0 și DNCB, centuri București
-
Autostrada de Centură București #A0 Nord Lot 1 | #Pizzarotti #Retter | complet | 2025.09.11
-
14 SEPT 2025 AUTOSTRADA A0 NORD LOT 1 SEGMENT MOGOSOAIA-DN7. PIZZAROTTI-RETTER.
Infrastructura Romania
-
[15 SEPT 2025] AUTOSTRADA A0 NORD LOT 4
Infrastructura Romania
-
Pare că se străduiesc mai mult la tablierul ăla. Poate fac un hai rup și il termina de asamblat luna asta. Parca ai adus întărire, pe gigel ăla in bermude care se plimba printre grinzi.
-
Irinel Ionel Scriosteanu :
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 𝗮𝗹 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱-𝗟𝗮 𝘇𝗶
𝑷𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕 𝒄𝒐𝒇𝒊𝒏𝒂𝒏𝒕̦𝒂𝒕 𝒅𝒊𝒏 𝒇𝒐𝒏𝒅𝒖𝒓𝒊 𝒆𝒖𝒓𝒐𝒑𝒆𝒏𝒆
Am fost pe șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟭 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 #𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱, a cărei execuție a început luna Martie, anul acesta.
La acest moment:
️ Pe lotul de referinta progresul inregistrat este urmatorul:
️ S-a realizat sectorul experimental pentru BSC “Strat din agregate stabilizate cu liant” pe tronsonul apartinand RETTER cuprins intre DN1 si DN1A, urmand ca saptamana viitoare sa continue executia lucrarilor definivite, astfel incat in luna octombrie sa inceapa activitatea de asternere mixturi asfaltice;
️ Lucrari hidrotehnice - Reprofilarea albiei raului Colentina a fost finalizata;
️ 60 % din cele 63 de relocari de utilitati sunt in curs de executie;
️ Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m - 77% din pilotii forati sunt realizati si lucrarile continua; 16/40 fundatii executate; 4 elevatii in lucru; a inceput aprovizionarea cu grinzi prefabricate, 70 grinzi beton au fost deja livrate in Santier urmand a fi instalate incepand cu luna Noiembrie.2025.
️Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, compus din 17 deschideri cu o lungime totala de 650 m. 93% din pilotii forati sunt realizati si lucrarile continua; executia radierelor va fi demarata dupa ce se va emite CFR . De asemenea 20 radiere si 12 elevatii sunt finalizate din totalul de 38.
️ Pasaj pe DN1A peste autostrada de centura, km 12+130, cu o lungime de 40 m - pilotii forati sunt finalizati, se lucreaza la cele 2 radiere/elevatii. Se estimeaza montarea grinzilor prefabricate incepand cu luna Noiembrie.2025.
️ Decapare pamant vegetal: 94% realizat;
️ Stabilizare teren fundare: 80% realizat;
️ Umplutura terasament: 37% realizat ;
️ Strat de forma: 19% executat;
️ Fundatie din balast: 5% realizat;
️ Podete casetate: 81% executat;
️ Podete tubulare: 66% realizat;
️ Parcare de scurta durata km 14+500 la nivel de material vegetal indepartat;
️ Organizarile de Santier de la DN1A si DN7 sunt finalizate si functionale.
➔ Nod rutier DN1A (bretele):
️ Stabilizare teren fundare: 48% realizat;
️ Umplutura terasament: 10% executat;
️ Strat de forma: 12%;
️ preîncărcare rampă culee in scopul consumării tasărilor.
️ Traseul Lotului 1 Nord se află între A1 și DN1, de la #Dragomirești la #Corbeanca și are o lungime de 17,5 km, iar amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul județului 𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃, pe raza unităților administrativ teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județului 𝗚𝗶𝘂𝗿𝗴𝗶𝘂, pe raza localităţilor Joița și Săbăreni.
În șantier sunt mobilizați 664 de muncitori și 227 de utilaje. (fara a lua in calcul cele 300 de camioane ce transporta material)
-
-
Asociația Pro Infrastructură :
Autostrada A0, deschidere parțială și o inovație în premieră europeană.
După cum vă spuneam în urmă cu trei săptămâni, în scenariul optimist, la sfârșitul primăverii viitoare am putea circula pe Autostrada A0 Nord între nodurile cu DN1A (Mogoșoaia-Buftea) și DN1 (Corbeanca). Pe acest sector lucrează cei de la Retter care își mențin obiectivul de a-l da în trafic în mai, înainte de termenul contractual din noiembrie 2026.
I-am vizitat astăzi. Ne bucurăm să vedem că nu e doar o promisiune de marketing aruncată în vânt, ci chiar își organizează forțele în teren în consecință. Noi credem că le va fi foarte greu, dar este posibil. Marți au așternut primul tronson de balast stabilizat (BSC), necesar testării in-situ. Scopul este ca până la final de 2025 să avem pus în operă stratul de asfalt de bază, complet între DN1 și DN1A, dacă vremea va permite.
Birocratic, rețelele de utilități sunt rezolvate dar mai este mult de muncă până când vor fi efectiv mutate astfel încât constructorul să poată lucra peste tot. Înțelegem că "lupta" Retter cu CFR și AFER pentru obținerea tuturor avizelor este aproape de final în zona de protecție a triunghiului de căi ferate de lângă nodul A0-DN1A. Aici sunt 3 rânduri de pile care trebuie executate și antreprenorul nu are încă acces.
Că veni vorba. Aici, pe deschiderea peste calea ferată, dar și pe cele patru pasaje peste A0 de pe lot, vor fi folosite grinzile hibride din beton și metal care au faimoasa "gaură" în mijloc, a căror machetă o vedeți în fotografie. Ele au fost proiectate de SSF și instalate și pe lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda.
În plus față de A10, într-o premieră europeană, SSF și Retter implementează tehnologia patentată în Germania a soluției de aditivare a stratului de zinc care "îmbracă" elementul de metal astfel încât priza dintre acesta și structura de beton a grinzii să fie optimă. Zincarea se face la Brașov și grinda este "asamblată" și turnată lângă Ploiești la FerroBeton. Pe lângă alte beneficii, inovația reduce semnificativ costurile de mentenanță pe termen lung ale podului.
Pe bucata cealaltă, spre A1, lucrează italienii de la Pizzarotti pe partea de drum. Structurile însă sunt făcute tot de Retter care momentan se concentrează pe segmentul Mogoșoaia-Corbeanca și la pasajele mari peste DN7 și calea ferată. Tragem nădejde că în noiembrie 2026 vom circula complet între A1 și DN1 și, implicit, pe toți cei 100 de kilometri ai Autostrăzii A0.
Contractul pe cei 17,5 kilometri ai lotului 1 al A0 Nord între Bâcu (DJ601A) și Corbeanca (DN1) a fost semnat în 20.09.2023 cu asocierea Pizzarotti-Retter, are ordin de începere din 16.10.2023 și prevede 12 luni de proiectare și 22 de execuție. Având în vedere că autorizația de construire a venit în 23.01.2025, termenul de finalizare este noiembrie 2026. -
18 SEPT 2025 UMB RIDICA GRINZI METALICE!! A0 NORD LOT 4 CERNICA.
Infrastructura Romania
-
NESS PROIECT - AUTOSTRADA A0 - CLIP
Cu ocazia aceasta am aflat cine se ocupa de terasamente.
NGO CORPORATE
-