Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Siguranță rutieră, accidente, legislație

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    40 Mesaje 14 Posters 1.8k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      O stire din feroviar, dar dupa parerea mea rezolvarea tine intr-o oarecare masura de rutier. Adica pasaje peste CF pe care se circula cu viteza superioara (sa zicem 120 si peste). Cu inchiderea trecerilor vechi, nu precum la Drajna, unde trecerea veche a fost pastrata sub pasaj (aberant), desi pasajul este special prevazut cu sensuri giratorii la ambele capete, sa deserveasca toate directiile.

      Adrian Bărbulescu  /  dec. 3

      104 accidente la trecerile la nivel în 2025, soldate cu 13 decese

      104 accidente la trecerile la nivel în 2025, soldate cu 13 decese

      În primele 11 luni din acest an s-au înregistrat 104 accidente la trecerile la nivel, de pe rețeaua CFR, aproape la fel ca în întregul 2024

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • A Deconectat
        Azzl @vancouver
        ultima editare de Azzl

        Acest mesaj a fost șters!
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • A Deconectat
          Azzl
          ultima editare de

          Destul de interesnt de lecturat

          Victor Cozmei  /  dec. 6  /  Infrastructura

          „Struțo-cămila” din infrastructura românească. Cum vrea Compania care gestionează construcția autostrăzilor să rezolve o problemă costisitoare

          „Struțo-cămila” din infrastructura românească. Cum vrea Compania care gestionează construcția autostrăzilor să rezolve o problemă costisitoare

          Fondurile pe care România la are la dispoziție pentru construcția de drumuri de mare viteză - autostrăzi și drumuri expres - sunt insuficiente pentru nevoile de dezvoltare ale țării, iar oficialii statului se uită la variante de optimizare a lucrărilor.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Gasesc ideile dlui Budescu si ale CNIR in general bune sau chiar foarte bune, cu unele observatii. Cel mai important este ca exista o gandire, o strategie. Cineva isi bate capul ca o optimizare a costurilor. Asta e cel mai important. Observatiile mele sunt insa urmatoarele:

            • sensul drumurilor express in Europa nu este de a economisi 10% sau poate cu compromisuri suplimentare 20% din cost, ci de a economisi sume importante de bani ACOLO UNDE O LARGIRE AR COSTA EXORBITANT. Unde adica? La intrarea in marile orase, unde avem multe constructii existente, deci deranjul pentriu orice metru expropiat in plus ar fi enorm, costurile enorme. PLUS ca fix tot la intrarea in marile orase sunt 99% masini mici si atunci este OK o ingustare a benzilor, o ingramadire. Renuntarea la banda de urgenta etc...
            • in schimb renuntarea la banda de urgenta sau proiectarea uneia usor mai inguste in camp ESTE O PROSTIE! Cu atat mai mare, cu cat drumul va fi folosit de mai multe camioane, care reduc enorm vizibilitatea si creste dramatic riscul de accident cu un vehicul in pana. O pana inseamna un ceas care ticaie pana la impactul cu un vehicul greu, adica ultimele 10-20 de minute de trait pentru aceia care nu se refugiaza in spatele parapetelui de protectie
            • cu cat un drum express este mai lung, cu atat apare mai mult relaxarea si atentia la drum devine redusa, pentru ca nu se intampla nimic. Acesta efect psihologic maximizeaza sansele unor accidente grave cu morti.

            De aceea pledez si pledam la ASCORO pentru pastrarea benzii de urgenta de 2,5m latime la drumurile express la șes. Suplimentar pledam pentru adoptarea standardului de autostrada plina la DRUMURILE PRINCIPALE DE TRANZIT cu multe camioane. Cum este de exemplu DeX12 Pitesti - Craiova. Sau A7 Suceava - Siret. Sau DeX16 Arad-Oradea.

            Cel mai lung drum express din Germania are doar 40 km! De ce? Exact din motivele expuse mai sus. Mai mult, drumurile express din Germania si Franta au in general banda de urgenta cu latime normala, de 2,5m. In Austria cel mai lung drum express are 110 km si este cu trafic redus, inlusiv putine camioane.

            Alte observatii:

            • eliminarea obligatiei ca DX sa fie la minim 1,2m peste cota terenului din jur: absolut de acord, inclusiv automat renuntarea la parapetele lateral acolo unde drumul este la o cota apropiata de teren.
            • realizarea de alveole de urgenta cu renuntarea completa la acostament sau banda de urgenta: da, de acord, in sau langa orase mari si in relief de deal si munte
            • reducerea latimii spatiului median si folosirea spatiului castigat pentru benzi mai late: da, de acord, cu exceptia reliefului montan si in orase, unde dimpotriva latimea trebuie sa poata fi redusa pana la 3m pe benzile 2,3 etc - doar prima banda sa ramana de 3,5.
            • utilizarea exclusiva de parapeti din beton: da, da si da. Metalul se importa, betonul se produce local, exista statii in orice judet iar construtorii au oricum statii de betoane pe santier si le pot face in-house; ciment, pietris, apa si ceva armatura, toate se produc local.

            Unde s-ar preta excelent standardul de drum express fara banda de urgenta si cu benzi ingustate? La DR - drumurile radiale din jurul Bucurestiului. Daca este loc, mai bine 3 benzi, decat o banda de urgenta la aceste DR.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • JohnDoeJ Deconectat
              JohnDoe @vancouver
              ultima editare de

              Sa nu uitam de Calafat Severin ce o sa fie mult timp de acum inainte traseul principal al camioanelor din Vest spre Est dar si din Est spre Vest. Acum 20 de ani erau majoritatea BG si TR spre vest, acum avem tarile baltice + europa centrala ce duc materiale catre Turcia si sa nu uitam Siria si Libanul vor avea nevoie de multe de acum inainte. SY si LB nu au milioanele IL sa le vina totul livrat cu United.

              Calafat - Severin - Lugoj

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                2 bani nu a făcut glisiera mediană metalică. Numai și numai varianta folosită în Germania de ca. 10 ani rezistă cât de cât la așa ceva: dublu parapet New Jersey umplut cu pietriș. Păcat ca nu se adoptă și la noi, parapetele metalice sunt scumpe și se importă, beton și pietriș avem local peste tot.

                Beatrice Negoita  /  dec. 10

                VIDEO | Un camion plin cu piatră s-a răsturnat pe contrasens, pe A3, pe sensul dinspre București spre Ploiești. Trafic deblocat după mai bine de 4 ore | UPDATE • Știri București

                VIDEO | Un camion plin cu piatră s-a răsturnat pe contrasens, pe A3, pe sensul dinspre București spre Ploiești. Trafic deblocat după mai bine de 4 ore | UPDATE • Știri București

                UPDATE, ora 14:52: A fost reluat traficul pe Autostrada A3, la kilometrul 30, pe sensul de mers spre Ploiești, în zona localității Snagov din Ilfov.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                JohnDoeJ Duta CD 2 Replies Last reply Răspunde Citează 4
                • JohnDoeJ Deconectat
                  JohnDoe @vancouver
                  ultima editare de

                  A3 incepe sa devina faimoasa.

                  Diana Spătaru  /  nov. 22

                  VIDEO | Incident periculos pe autostrada A3. Un șofer a întors mașina brusc și a pus în pericol ceilalți participanți la trafic • Știri București

                  VIDEO | Incident periculos pe autostrada A3. Un șofer a întors mașina brusc și a pus în pericol ceilalți participanți la trafic • Știri București

                  Vineri, 21 noiembrie un șofer a întors brusc mașina pe autostrada A3. Persoana în cauză a pus în pericol siguranța celorlați participanți la trafic.

                  Totusi, eu daca merg fara sa pastrez distanta fata de masina din fata, asa cum face cel ce filmeza, am o gramada de avertizari ce sunt foarte enervante, oare cum reuseste persoana respectiva sa ramana si atenta la circulatie?

                  Calafat - Severin - Lugoj

                  daniel22_22D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • Duta CD Deconectat
                    Duta C @vancouver
                    ultima editare de

                    @vancouver De acord cu tine! Trebuie o poziție luată. Poate face CNAIR ul ,că și ei merg pe autostrăzi. Unii tiriști au anvelopele sănii, satu cu ochii pe telefon, țin volanul cu 2 degete la mișto. Și cand face poc roata ia vieți nevinovate.
                    Trebuie militat pe varianta ,cum ai zis . Trebuie militat pt asta!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • daniel22_22D Deconectat
                      daniel22_22 @JohnDoe
                      ultima editare de

                      @JohnDoe Cred ca e camera de bord, nu cred ca filmeaza cu telefonul in timp ce conduce.

                      Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • Duta CD Deconectat
                        Duta C @daniel22_22
                        ultima editare de Duta C

                        @daniel22_22 nu filmează.....joaca jocurii sau citesc ziarul....stau pe tictoc.....eu mă îngrozesc când ai vad. Un puști cu 7,5 t,săpt trecută pe A1 starea cu picioarele pe bord ,pe ușă, nu știu cum ținea volanul. Avea transpalet in spate sus pe marfa neprins aproape de ușă glisanta care lipsea ( cea mica de sus). Aproape să-i cadă din camion pe sosea. E groaza ce e pe sosele..îmi pare rău că nu am sunat la poliție.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • First post
                          Last post