Timisoara
-
Echipele antreprenorului care lucrează la noul drum de legătură dintre DN 69 Timișoara – Arad și autostrada #A1, zona localității Pișchia, au continuat operațiunile specifice de șantier, activitatea fiind limitată la tipuri de lucrări care pot fi executate pe temperaturi scăzute. Pe șantier au fost săptămâna aceasta circa 150 de persoane – muncitori, mecanici, deservenți de utilaje etc. Stadiul lucrării este de 43%.
Au fost executate amenajări pentru protecția mediului (amenajarea bazinelor de retenție), lucrări la terasament constând în așternere de strat de balast, montare geogrilă, montare de dale la podețe și lucrări de consolidare a terasamentului, cu lianți hidraulici. Continuă în special lucrările la podurile și pasajele de pe traseu (montare aparate de reazem, eșafodaj, armare, cofrare, betonare elevații etc.) Alte lucrări se fac pentru amenajarea viitoarelor noduri rutiere cu autostrada A1 și cu DN 69.
-
Drum de legatura DN69 A1 Timisoara
Fly Drone
https://www.youtube.com/watch?v=4RmCkeO9i4M -
DRUM DE LEGĂTURĂ | Autostrada A1 Arad-Timișoara - DN69 | Stadiu lucrări 08.03.2025 #arlcluj
frameD Future PRODUCTIONS
https://www.youtube.com/watch?v=nf8CiSZ5LAE -
TIMIȘOARA. Pornită la începutul lunii decembrie și marcată de peripeții, operațiunea de împingere a structurii de beton de la Pasajul Solventul din Timișoara se încheie luni.
Chesonul, care arată precum o casetă de 70 de metri lungime și 28 lățime, a ajuns la momentul în care va fi străpuns complet pământul de sub cele 10 linii de tren, spre Calea Bogdanestilor. Aceasta pentru ca sunt vizibile deja lamele.Cu ajutorul preselor hidraulice, duminică s-au împins ultimii 2 metri de pământ, iar luni va fi organizat la Timișoara un moment festiv care va marca oprirea chesonului în poziția să finală.
Odată indepartat pământul, urmează lucrări tehnologice specifice de racordare a chesonului cu radier si alte interventii de consolidare.Acțiunea constructorilor a fost una cu emoții, dat fiind faptul că în mai multe rânduri, începând din ianuarie, s-au produs surpări între liniile de tren, ultimele chiar în urmă cu câteva zile. Din fericire, acestea nu au pus în pericol transportul pe calea ferată.
Pasajul Solventul, care costă peste 28 de milioane de euro, ar fi trebuit să fie gata incă din ianuarie 2024.
Reprezentanții Primăriei Timișoara se arătau optimiști că, în această vară, pasajul ar putea fi traversat cu mașina, cu bicicleta sau pe jos.
Tramvaiele, însă, vor trece prin pasaj abia peste câțiva ani. Aceasta pentru că mai trebuie construit podul peste Bega către cartierul Dâmbovița. Este așteptată demararea licitației pentru găsirea unei firme care să-l proiecteze și să-l construiască, aceasta însă după ce va fi obținută și o finanțare din bani europeni, pentru care a fost depusă cerere zilele trecute. -
Chesonul de la Pasajul Solventul în poziția finală - 10.03.2025 Timișoara
frameD Future PRODUCTIONS
https://www.youtube.com/watch?v=V2A3ZGYPD3U -
Drum de legătură DN69 A1 Timișoara
Cataerials
https://www.youtube.com/watch?v=XqcHzcbM7pQ -
DRDP Timişoara :
Pe șantierul drumului de legătură dintre DN 69 și autostrada #A1 este activitate susținută în mai multe puncte de lucru, fiind abordate de către echipa antreprenorului atât lucrările la terasament, cât și la structurile de pe traseu. Astfel, se fac umpluturi din pământ, umpluturi armate la pasajul peste drumul național Timișoara – Arad, umpluturi din balast la culeele structurilor, se așterne strat de formă pe unele sectoare. Se lucrează și la șanțuri și rigole, la asigurarea scurgerii apelor și bazine de retenție. Stadiul șantierului este de aproape 47%.
-
Pasajul Solventul - Construirea și împingerea chesonului - Time-lapse - Stadiu lucrări 21.03.2025
frameD Future PRODUCTIONS
https://www.youtube.com/watch?v=K-nYGKX5TAw -
Drum de legătură DN69 A1 Timișoara 19.03.2025
Cataerials
https://www.youtube.com/watch?v=4qZ8nt69Yi4&t=312s -
Drum de legătură DN69 A1 Timișoara 26.03.2025
Cataerials
https://www.youtube.com/watch?v=e5BRBVZzQs4 -
Activitate constantă la noul drum de legătură dintre DN 69 Timișoara – Arad și autostrada #A1 și săptămâna aceasta, cu circa 200 de muncitori, deservenți de utilaje, șoferi, laboranți prezenți pe șantier.
️ Se execută lucrări la terasamente: săpături, cofrare, betonare, așternere umpluturi de pământ, fundație de balast, fundații din agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic, stabilizare, consolidare.
La poduri și pasaje se desfășoară diferite etape de armare, cofrare și betonare.
La nodul rutier cu DN 69 se lucrează la umpluturile de pământ pentru bretelele de acces, decapare și săpături pentru sensul giratoriu din nod și se fac umpluturi cu balast la culee.
Stadiul lucrării este de aproximativ 50%. Termenul contractual pentru finalizarea celor 10 km de drum cu două benzi pe sens este luna august 2025.
️ Antreprenorul lucrării: Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj S.A.
#DL69A1 -
DRUM DE LEGĂTURĂ | Autostrada A1 Arad-Timișoara - DN69 | Stadiu lucrări 05.04.2025 #arlcluj
frameD Future PRODUCTIONS
-
Pasajul Solventul - Radier pilă de pod zonă monolită - Radier infrastructură tramvai - 09.04.2025
frameD Future PRODUCTIONS
-
Pe șantierul drumului de legătură dintre DN 69 Timișoara – Arad spre autostrada #A1 a început, pe unele sectoare, așternerea de mixtură asfaltică (strat de legătură și strat de bază), în timp ce pe alte sectoare din cei 9,9 km de drum nou au continuat umpluturile din balast, umpluturile din pământ, așternerea de strat de formă, stabilizare cu liant hidraulic, fundație de balast și fundație din agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic.
Lucrările la podețe au depășit stadiul de 90%, iar la poduri și pasaje stadiul este de 80%. La viitoarele noduri rutiere se fac umpluturi din pământ la bretele și s-a lucrat la scurgerea apelor (săpături, betonare).
Până marți, 22 aprilie, activitatea de pe șantier este în pauză.
DRDP Timişoara
-
TM | Drum de legătură DN 69 - Autostrada A1, filmat complet 04.05.2025
marin marian
-
Pasajul Solventul - Stadiu lucrări 05.05.2025 Timișoara
frameD Future PRODUCTIONS
-
Drum legătură DN69-A1 | Stadiu lucrări 07.05.2025
Continuă lucrările de așternere a stratului de bază AB 31,5 pe șantierul drumului de legătură dintre DN 69 Timișoara – Arad spre autostrada #A1.
Acest tip de asfalt este o componentă esențială pentru structura drumului, conține agregate de până la 31,5 mm și are rolul de a oferi stabilitate și rezistență mecanică pe termen lung.
Urmează:
️ stratul de legătură - care uniformizează și preia eforturile dintre straturile inferioare și cel de uzură;
️ stratul de uzură – cel pe care se va desfășura circulația.
Cataerials
-
Pasajul Solventul.
Este ok sa se puna grinda de beton direct pe beton, fara acele aparate de reazem? @vancouver
-
Depinde cum e proiectul. In mod normal se fac niste calcule.
Ca idee aparatele de reazem au rolul sa permita glisarea tablierului cu cativa centimetri, miscarea tablierului fiind generata de contractie la frig / dilatare la caldura. Aici pare ca placa pe care o sustine grinda va fi ingropata in pamant. Asadar nu va fi expusa direct soarelui si nu se poate incalzi excesiv.
Pana la urma o cladire civila normala gen scoala sau de birouri este un tot unitar si doar cladiri mai lungi de 40-60m au nevoie de un rost de dilatare si impartirea cladirii in mai multe corpuri. Asa si aici, ce se construieste va fi ca o cladire compacta, un tot unitar si nu pare mai lat de 30-40m.
In plus cu cat betonul este mai zdravan armat, cu atat scade dilatarea.
Ca si valoare orientativa pentru beton armat se poate lua 2,5cm la 50m la o diferenta de temperatura de 20°C. Daca betonul este slab armat deplasarea creste pana la 4,5cm la 50m. Daca este puternic armat scade la 1,25cm. Cum aici structura este ingropata si probabil destul de bine armata, avem o diferenta de temperatura de max. 10°C si atunci posibil deplasarea sa fie de sub 1cm.
Cand deplasarea nu este permisa, atunci apare o tensiune. Aceasta intra in calculul static al structurii, dar tensiunea indusa de o "dorinta" de dilatare de sub 2-3cm poate fi suportata de o structura bine armata fara sa apara fisuri semnificative.