Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    1.3k Mesaje 44 Posters 470.7k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • A Deconectat
      albu81 @vancouver
      ultima editare de

      @vancouver a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:

      Cunosc autostrada asta pe din afara. Adica A1 Sibiu-Nadlac. Nu e nici pe departe asa de rau precum prezinta autorul filmarii. De altfel culmea, se vede pe filmare ca el circula liniar fara probleme, dar se plange in continuu.

      Dupa care cand ajunge la Holdea (Dobra zice el, dar e Holdea) injura ca autostrada nu e continua pana la Arad. Trebuie sa fi extrem de indolent ca sofer sa nu stii de autostrada adaptata ursilor si tot teatrul de acolo si ca in fine, e pe drumul cel bun acolo.

      Petice si autostrazi de calitate si mai proasta decat asta se gasesc peste tot in Europa. Da, evident, ar fi utila o reasfaltare completa a benzii 1 si autostrazi mai proaste de la altii nu sunt o scuza, dar dincolo de asta nu e cazul sa aruncam cu rahat in ansamblu in Romania pentru asa ceva.

      Cat despre banii pe care el munceste din greu pentru a plati autostrazile, poate afla ca fix A1 de la Sibiu la Nadlac este facuta 85% din bani gratis de la UE, iar in rest acea autostrada are cost de intretinere infim, neavand cine stie ce structuri. Daca in schimb s-ar reasfalta toata ziua integral toata autostrada, atunci da, el ar trebuie sa puna bani la fel ca noi toti. Ca deh, pe prima banda circula camioane multe si treptat apar probleme.

      Ai perfecta dreptate.

      As mai adauga ca atunci cand ne plangem de calitatea autostrazilor ar trebui sa ne uitam cat platim pentru a le utiliza ... daca nu ma insel avem cea mai ieftina vignieta din europa (exceptand DE ... ca acolo e alta poveste).
      Dau un exemplu de anul trecut, Croatia + Italia = >100 euro taxe de drum, iar calitatea atat in HR (zadar udine) cat si in IT (udine verona) lasa de dorit, destul de peticita si pe acolo.
      Slovania doar o atingere fulger a tarii costa 25 euro, am uitat cat e la vecinii unguri dar tot in jur de 20 euro pe 10 zile...

      Ne-am obisnuit sa ne plangem din orice, poate ar trebui sa ne obisnuim sa mai si contribuim nu doar sa ne plangem.

      Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
      • A Deconectat
        Adrianb1 @vancouver
        ultima editare de Adrianb1

        @vancouver a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:

        Cat despre banii pe care el munceste din greu pentru a plati autostrazile, poate afla ca fix A1 de la Sibiu la Nadlac este facuta 85% din bani gratis de la UE,

        There is no free lunch. Cand cineva spune ca este, inseamna ca ori se inseala amarnic ori incearca sa ascunda adevarul. Uneori nici nu stii ce sa preferi. Chiar si banii UE vin din taxe platite de unii si altii, chiar si de romani. Nu zic ca are dreptate, dar "bani gratis" e ceva ce nu ar trebui sa existe in vocabularul nimanui.

        @albu81 a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:

        As mai adauga ca atunci cand ne plangem de calitatea autostrazilor ar trebui sa ne uitam cat platim pentru a le utiliza ... daca nu ma insel avem cea mai ieftina vignieta din europa (exceptand DE ... ca acolo e alta poveste).

        Uzura pe autostrada e extrem de disproportionala cu greutatea vehiculelor. Camioanele de 40 de tone nu uzeaza de 40 de ori mai mult, ci de sute de ori mai mult fara sa plateasca cat uzeaza. Motocicletele nu uzeaza aproape nimic, de-aia nu platesc vigneta.

        Ne-am obisnuit sa ne plangem din orice, poate ar trebui sa ne obisnuim sa mai si contribuim nu doar sa ne plangem.

        Poate are dreptate. Poate ca nu are, dar atunci poti sa argumentezi de ce nu are, nu sa filozofam ca "iarna nu e ca vara" si "sa fie bine ca sa nu fie rau". Si poate ca ar trebui sa ne plangem si mai mult, ca platim taxe si nu beneficiem 100% de ce platim. Daca nu platesti taxe ajungi la puscarie, daca ti se fura sau deturneaza din taxe nu se intampla de obicei nimic, macar sa te plangi ar trebui sa ai dreptul.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
        • Duta CD Conectat
          Duta C @albu81
          ultima editare de

          @albu81 La unguri pe o lună costă putin ma jos decat la noi intr-un an.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • ncbN Conectat
            ncb
            ultima editare de

            ȘANTIER URIAȘ. Viaductul Boița de pe Autostrada Sibiu - Pitești
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • ncbN Conectat
              ncb
              ultima editare de

              Autostrada A1 - Sibiu-Pitesti - Lot 2 - Boita - Cornetu - 01.11.2025 - Lucrari Boita
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • ncbN Conectat
                ncb
                ultima editare de

                Sibiu – Pitești, Lot 2, Boița – Cornetu – Case Study
                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • ncbN Conectat
                  ncb
                  ultima editare de

                  Autostrada A1 - Sibiu - Pitești - 05.11.2025 Lot 2 - Boița - Cornetu, Lucrări Boița
                  Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • Duta CD Conectat
                    Duta C @ncb
                    ultima editare de

                    @ncb Ăștia or să termine când o învia Napoleon dacă nu măresc nr de muncitori !!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                    • ncbN Conectat
                      ncb
                      ultima editare de

                      A1 - Boița 06.11.2025
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • ncbN Conectat
                        ncb
                        ultima editare de

                        Tur de FORTA pe Autostrada A1 Sectiunea 4 si 3. Curtea de Arges - Tigveni - Poiana 01.11.25 4K VIDEO
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                        • M Deconectat
                          mike_us
                          ultima editare de mike_us

                          TUNELE Margina - Holdea | Ultimul metru de săpat T1 | Săpături pe toate fronturile rămase 07.11.25

                          Lotul Margina – Holdea include 2,13 kilometri de tunel cu două galerii unidirecționale .
                          Vor fi doua tuneluri , unul de 415 metri pe firul 1 si 367 metri pe firul 2 și unul de 1985/1825 metri.
                          Tunelurile vor fi executate partial prin metoda NATM si partial cut&cover.

                          TUNELE Margina - Holdea | Ultimul metru de săpat T1 | Săpături pe toate fronturile rămase 07.11.25
                          A C 2 Replies Last reply Răspunde Citează 9
                          • A Deconectat
                            Azzl @mike_us
                            ultima editare de

                            @mike_us In primul rand multumiri lui Raducu . Si datorirata lui acum cand privim executia tunelurilor stim ce operatiuni au fost executate si care urmeaza. Timpul de executie variaza de la constructor la constructor presupun. Dar ordinea e aceeasi. spor tuturor celor implicati.

                            F M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 2
                            • F Deconectat
                              fulgernc @Azzl
                              ultima editare de

                              @Azzl
                              Nu aș spune că timpul variază. Ci că variază posibilitățile de "atac". Configurația terenului și proiectul au permis UMB să atace galeriile din mai multe puncte. Ambele capete , de pe la mijloc , etc.
                              În rest , timpul de străpungere tind să cred că variază marginal , tipic modului de perforare/excavare abordat , și că depinde și de morfologia terenului.

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • M Deconectat
                                mike_us @Azzl
                                ultima editare de

                                @Azzl Răducu chiar merită felicitat pentru cât filmează. Și nu stă doar pe A7 — a ajuns și pe A0, A1, DEx12…
                                La tunelurile mici, pe ambele galerii strapungerea e aproape; urmează acum captușeala.

                                Aș fi și eu foarte curios cu câți metri pe zi înaintează la cele mari, unde, din ce înțeleg eu, se sapă din ambele părți.
                                Oricum, suntem pe drumul cel bun, și undeva prin 2027 se va astupa și „gaura” asta.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                • ncbN Conectat
                                  ncb
                                  ultima editare de

                                  ȘANTIER. Autostrada A1 Margina–Holdea: Tuneluri, viaducte și progresul real din teren
                                  C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                  • C Deconectat
                                    Claudiu1 @ncb
                                    ultima editare de

                                    @ncb La 6:51 este o noua deschidere pentru inca un front de lucru in tunelul cel mare?

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • vancouverV Conectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de

                                      @rocklee care a fost la fata locului asa sustine. Dar e ciudat.

                                      In primul rand forma deschiderii nu pare sa permita accesul cu utilaje grele etc. Cel mult va fi o zona fara "capac", va fi excavata de sus, cand ajung cu sapatura de tunel acolo o sa vada lumina soarelui. Eventual cu o macara in acel punct vor putea sa mai aprovizioneze una-alta, dar pare lipsit de eficienta.

                                      In al doilea rand cele doua galerii sunt destul de departate una de alta. Astfel accesul in acel punct poate fi cel mult pentru una dintre ele.

                                      Asa ca nu cred ca deschid inca un front de lucru, au destule (8 fronturi la viitorul tunel mare).

                                      Mai degraba acolo vad 2 variante:

                                      • fie acolo este tunelul de legatura intre galerii, gandit special intr-un punct de minim al dealului, si poate fi construita o casa de scara de evacuare de urgenta
                                      • fie pur si simplu in acel punct tunelul va fi acoperit de foarte putin pamant si daca ar fi sapat exista riscul sa se surpe peste ei copacii cu putinul pamant de deasupra - nefiind stânca (sa zicem in urma forajelor au determinat acest pericol). Si atunci au facut pereti mulati de sprijin, excaveaza de sus pamantul in surplus, apoi vor face un capac din beton armat ancorat in peretii de sprijin si vor lucra in final in siguranta sub capac - gen cover and cut.

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                      • I Deconectat
                                        Iulian
                                        ultima editare de

                                        Cum funcționează alea 34 de luni de construcție când OIL a fost dat pe 29/04/2024. Că se vehiculează septembrie 2026 și mie îmi da cu virgulă. Aprilie 2024 +. 36 face decembrie 2026

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • R Deconectat
                                          rockband
                                          ultima editare de

                                          In vara inca nu aveau AC complet. Lipsea pe o parte din galeria mai lunga a tunelului mare, care a trebuit reproiectata si mutata la distanta mai mare de galeria cealalta din motive de mediu, cerut express de avizul de mediu.

                                          Cum galeria cea mai lunga este pe drumul critic, orice intarziere acolo duce la intarzierea intregului proiect.

                                          Asa ca sigur o sa mai obtina prelungire de termen, cel mai probabil putem socoti 3 ani din vara 2025, adica vara 2028 este probabil termenul la care trebuie sa termine ca sa nu primeasca penalizari de intarziere.

                                          Acum inginereste si realist vorbind nu este posibil sa termine mai devreme de decembrie 2027. Pentru ca le mai trebuie cam 1 an de acum inainte sa termine de strapuns tot. Dupa care le mai trebuie inca iarasi minim 1 an sa imbrace cu beton, sa faca fundatia, etc Porr a strapuns in aprilie 2025 si va da in trafic in august 2026, 1,3 km = 1 an si 4 luni. Aici la UMB sunt 2,2 km in total, + banda de urgenta, imposibil sa faca semnificativ mai repede - deci hai mega optimist mai punem un an peste final de 2026 si ajungem la final de 2027.

                                          CONCLUZIE:

                                          • finalizare posibila tehnic: trim. IV 2027
                                          • termen contractual: trim. II-III 2028
                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
                                          • ncbN Conectat
                                            ncb
                                            ultima editare de ncb

                                            🚧 O nouă etapă a fost parcursă pe șantierul secțiunii de autostradă Margina - Holdea (A1)!

                                            📍 Astăzi s-a realizat și străpungerea galeriei de pe sensul Lugoj - Deva (calea 1), a Tunelului 1. Galeria 2 (sensul Deva - Lugoj) a fost finalizată la sfârșitul lunii iulie.

                                            ⚠️ Însă, pentru a respecta termenele limită, Asocierea de constructori români și bosniaci (UMB - Euro Asfalt) trebuie să accelereze ritmul de lucru.

                                            📊 Stadiul fizic pe întregul șantier (9,13 km) este de 44%, iar lucrările se concentrează pe finalizarea a două secțiuni importante: Tunelul 2 și Tunelul Cut&Cover.

                                            🔩 La Tunelul 2, s-au forat 2: 445 m din cei 1.985 m ai galeriei dreapte și 447 m din cei 1.825 m ai galerie stângi.

                                            🏞️ La galeria dreaptă a Tunelului Cut&Cover, s-au forat 143 m din cei 302 m, iar la galeria stângă s-au forat și 219 m din cei 228 m.

                                            👷‍♂️Pe șantier lucrează, acum, peste 750 de muncitori și 200 de utilaje.

                                            📅 Anul viitor, această secțiune trebuie finalizată pentru a putea circula neîntrerupt pe autostradă, de la Boița la Nădlac, pe o distanță de ~360 km.

                                            💰 Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina-Holdea are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.

                                            Ciprian Constantin Șerban
                                            Ministrul Transporturilor și Infrastructurii

                                            #AutostradaA1 #MarginaHoldea #InfrastructuraRomaniei #PNRR #RomaniaConstruieste #Mobilitate

                                            40K views · 515 reactions | 🚧 Astăzi, alături de Alfred Simonis,...

                                            40K views · 515 reactions | 🚧 Astăzi, alături de Alfred Simonis,...

                                            🚧 Astăzi, alături de Alfred Simonis, Președintele Consiliului Județean Timiș, și Cristian Pistol, directorul general CNAIR, am asistat la străpungerea galeriei de pe sensul Lugoj - Deva (calea 1), a...

                                            Ciprian Serban

                                            C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                            • First post
                                              Last post