Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CNAIR
#1
Aici vom discuta despre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Reply
#2
http://www.capital.ro/plecare-telenoveli...emi-1.html

Quote:Invocând eterna problemă a iernii pe drumurile din România, lipsa eficienţei la deszăpezire, premierul recent instalat, Sorin Grindeanu, a luat decizia de a-l demite pe şeful Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cătălin Homor.
Reply
#3
Cu siguranta Homor merita demis pentru o tona de motive. Dar nu pentru deszapezire. Iarna in Romania a devenit o eterna isterie. Cumva romanii nu vor / nu pot sa priceapa faptul ca viscolul este o calamitate naturala, la fel cum sunt inundatiile, tornadele, ori cutremurele. Cand e viscol nu poate fi "business as usual". Pe viscol nimeni nu poate deszapezi si nici nu deszapezeste. Motiveul e simplu: in mai putin de 5' zapada e troienita la loc pe drum, deci orice incercare de deszapezire este doar o risipa de motorina. Cand se anunta cod portocaliu de viscol, cu posibilitate de escaladare la rosu, stai acasa. Nu poti sa ai nimic mai urgent decat sa "nu mori inzapezit".

Primul lucru pe care ar fi trebuit sa-l decida guvernul era suspendarea permiselor celor prinsi inzapeziti pe drumurile din sud-estul Romaniei. Si de asemenea instituirea unei proceduri de inchidere a drumurilor oricand e viscol cu viteza a vantului mai mare de x km/h. Probabil > 50 km/h, dar asta pot spune meteorologii.
Reply
#4
Eu merg mai departe si sustin ca la nivel CNAIR ar trebui sa existe un plan de inchidere completa de la prima ninsoare anuntata (nici macar reala) a acelor autostrazi pentru care exista varianta alternativa. Deszapezirea unei autostrazi este infinit mai scumpa decat a unui DN, iar marele avantaj al autostrazii, adica VITEZA este oricum anulat pe conditii de zapada. In plus, pe perioada caderilor de zapada deplasarile trebuie reduse la un minim, ca atare este suficienta pastrarea unei singure artere de legatura pentru acele deplasari strict necesare.

In mod concret, eu pentru autostrada A2 (si A4) as face astfel:
- contract de deszapezire care sa se refere strict la indepartarea zapezii proaspete DUPA trecerea completa a ninsorii si DUPA ce viteza vantului se reduce sub 20km/h; utilajele trebuie sa fie dimensionate pentru a rezolva intreaga autostrada in 24 de ore
- nici o interventie pe durata caderii de zapada
- daca ploua slab si temperatura anunatata este intre 0 si 5°C se presara materiale antiderapante (dar NU PIETRIS, asta e ultima aberatie pe care am auzit-o, pietrisul nu are ce cauta pe un drum pe care dupa topirea zapezii se circula cu 130-140 km/h; si evident nu daca ploua puternic si spala oricum orice antiderapant)

In schimb erforturile se concentreaza pe pastrarea deschisa a DN2a. Avantaje:
- trece prin multe localitati, ca atare sunt deservite toate aceste localitati si este mai ferit de viscol in localitati
- drumul este mult mai ingust, deci mai usor de intretinut (necesare mai putine utilaje decat pe o autostrada)



Evident acelasi plan pentru toate autostrazile din Romania, respectiv inchiderea pe zapada, mutarea traficului pe DN, eforturi pentru mentinerea acestui DN disponibil, pana cand vizibilitatea scade prea tare, eforturi imediate de redeschidere dupa ce vizibilitatea revine la normal, curatarea autostrazii numai dupa revenirea vremii bune si dupa ce se elibereaza utilajele de pe DN-urile din zona.
Reply
#5
(09-01-2017, 15:00)vancouver Wrote: - nici o interventie pe durata caderii de zapada

Aici nu sunt de acord.
Nu poti defini asta. Cum poti masura si cum poti decide ? Astfel , cand fulguieste , nu se intervine ?


Referitor la nisipi : 
Am primit in toamna cea mai buna veste ca nu se va mai folosi nisip la deszapezire, doar in cazuri de forta majora.
Tin minte ce m-am bucurat si am zis : In sfarsit, ne-a luminat Dumnezeu. 

Si vin tampitii astia si zic ca nu sunt stocuri de nisip si ca sunt responsabili cei dinainte. Idioti mai mari nu exista. 
Sunt foarte putine tari care mai folosesc nisip. 
+ noi folosim un nisip de foarte proasta calitate, si drumurile arata cum arata in fiecare primavara..
Reply
#6
@myid, se pot defini niste parametri peste care decizia de inchidere a drumului sa fie automata. Dau un exemplu (cifrele sunt la intamplare): ninsori peste 5 litri pe metru patrat si vant de minim 50 km/h. In definitiv asa se definesc chiar codurile de avertizare. De altfel poate fi si mai simplu: cand INMH zice "cod portocaliu" => drumurile se inchid pe perioada codului. Automat si procedural, cu valori pe care sa le stie toata lumea, sa nu mai fi la liberul arbitru al unuia si al altuia.
Reply
#7
Ideea mea era sa se inchida A-urile de la anuntarea unei zapezi oricat de mici. Motivul principal: in momentul cand ninge, chiar si slab, dispare avantajul principal al autostrazii: viteza + siguranta.

Mai mult de atat, daca ninge linistit, dar puternic, utilajele vor face fata daca circula CU VITEZA ca sa treaca des (adica sa revina repede, ca in Austria sau Germania, unde merg cu 60-80 km/h), dar tot se va depune un strat de zapada si gheata si nu se poate pastra la negru. Acea gheata batatorita nu se mai poate indeparta decat cu riscuri mari pentru asfalt si pentru utilaje, ceea ce inseamna ca si la mai multe zile dupa terminarea zapezii, autostrada nu va putea sa fie curata peste tot.

Pe cand daca se inchide, nu exista zapada batatorita, ci doar puf sau zapada moale (daca e mai cald) si atunci se poate face curatenie la negru.

Si nu in ultimul rand este o chestiune de bani: Romania nu este saraca sa nu-si permita utilaje performante, dar pe unele autostrazi iarna pur si simplu nu se merita, mai ales pe A2 si A4. Sunt pustii iarna. Si oricat de bogata este Romania, alte tari au PIB/locuitor de 4-5 ori mai mari si tot mai au probleme cu zapada neviscolita (pe viscol oricum se inchide tot din cauza vizibilitatii, acum eu vorbesc de zapada fara vant). Nu are rost sa cheltuim noi acum milioane de euro ca sa avem mega-masinarii de deszapezit pentru 10 zile pe an pe A2+A4, la valori de trafic de 3000-5000 vehicule pe zi, valori care fara probleme pot fi absorbite de DN-uri pe aceeasi relatie, adica DN2a (Giurgeni-Vadu Oii) sau combinatia DN 3+3c+22c+3 (drumul vechi pe la Cernavoda).

PS. Reiterez si avantajul principal in conditii de zapada neviscolita: in loc sa se faca o curatare proasta atat pe DN, cat si pe A paralela, mai bine un nr. f. mare de utilaje se concentreaza pe DN si fac ca lumea.
Reply
#8
Se pare ca noul sef de la CNAIR va fi Stefan Ionita. 

http://www.capital.ro/noul-director-gene...onita.html

http://www.economica.net/ionita-stefan-n...31626.html

Quote:Anterior, acesta a mai deţinut şi alte funcţii de conducere în cadrul CNAIR, precum cea de director de invesiţii, şef al Direcției Implementare Proiecte DN și Poduri, dar şi de director al Centrului de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN) din subordinea CNAIR. 
Interesant, sa vezi ce se baga peste PiSI Smile)))
Reply
#9
PiSi fade-out Wink
Reply
#10
Eminenta cenusie care a fost presedinte in comisia de la centura bacau.....bleahhhhh
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)