Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alte lucrari de Reabilitare Feroviara
#1
Aici vom discuta despre alte lucrari de reabilitare feroviara.
Reply
#2
hotnews.ro: Studiul de fezabilitate pentru modernizarea caii ferate Bucuresti-Giurgiu si repararea podului de la Gradiste va fi realizat de asocierea Baicons Impex - Acciona Ingenieria, in termen de maxim noua luni, de la semnarea contractului

Quote:Contractul va fi semnat dupa finalizarea perioadei legale de contestatii.

Studiul de fezabilitate va propune o planificare a activitatilor proiectului tehnic printr-o solutie de executie a lucrarilor pe doua loturi: lucrari la podul peste raul Arges, intre statiile Vidra si Gradistea, si lucrari la infrastructura de cale ferata intre statiile Bucuresti Nord si Giurgiu Nord, pana la Frontiera.

"Pentru Podul Gradistea, speram ca studiul de fezabilitate sa fie realizat in maximum 9 luni. Dupa acest termen vom demara licitatia pentru proiectare si executie, iar in 2 ani constructia sa fie finalizata. Poate acest termen nu este foarte optimist, dar este unul realist. Desi am fost nevoiti de foarte multe ori sa schimbam scenariile de pregatire, in acest moment putem spune ca am gasit solutia optima pentru realizarea acestui proiect, important nu doar pentru localnici, dar si pentru publicul calator", a declarat directorul general al CFR SA, Marius Chiper.

Studiul de fezabilitate este finantat din fonduri europene, prin Programul Operational Infrastructura Mare. Valoarea totala estimata a contractului este de 19,2 milioane de lei (fara TVA), termenul de intocmire a studiului de fezabilitate fiind de 18 luni.

Podul de la Gradistea s-a prabusit in 2005 din cauza viiturilor, iar lucrarile de reconstruire a acestuia, a caror valoare este estimata la peste 70 milioane euro, au fost amanate mai multi ani din cauza lipsei fondurilor.

(...)


O rusine nationala acest pod. Refacerea unui pod CF prabusit nu se face cu licitatie pentru studiu de fezabilitate si apoi alta licitatie pentru constructie. Este o aberatie pur româneasca, de oameni cu coada intre picioare. Da, orice investitie de stat trebuie facuta numai si numai prin licitatie, dar nu refacerea unui pod prabusit, care reprezinta o urgenta. In astfel de situatii se face un plan succint - in cateva zile - de catre inginerii CFDP din CFR SA sau din MT, apoi in alte cateva zile se cer oferte financiare de la 2-3 companii cu care deja statul lucreaza si apoi se alege una dintre ele, in alte cateva zile. Pretul evideeeeeent ca va fi mai mare decat la o licitatie, dar discutam despre o situatie de urgenta majora. Costurile lipsei podului sunt incomensurabile. Dupa parerea mea aceste costuri - ale lipsei podului, ar trebui puse in carca celor care au condus CFR din 2005 pana acum si intocmit dosar penal.

Exista legi care reglementeaza situatiile de urgenta si alocarea de fonduri in astfel de situatii. Faptul ca nu s-a apelat la ele este un imens abuz, o idiotenie cum rar se mai gaseste. Insasi licitatia actuala este o mare mare prostie. Ce fezabilitate trebuie studiata...  Huh
Reply
#3
(06-01-2017, 20:48)myid Wrote: Aici vom discuta despre alte lucrari de reabilitare feroviara.

Ce se aude cu calea ferata Bucuresti-Giurgiu, cea mai veche din Romania (1869), care este scoasa din functie de 12 (doisprezece) ani, din cauza ruperii unui pod!! Mai e si pe o ruta europeana. Dar ce conteaza asta la noi! Suntem noi, oare, europeni? Chiar poate sa dureze reconstruirea unui pod mai mult de 12 ani?
Reply
#4
Ultima informatie de la CF Bucuresti-Giurgiu este ca asocierea Baicons-Acciona s-a apucat de treaba la podul Gradistea, realizand studii geotehnice - probe de pamant la adancimi de 10-30m. Informatia este din 13.10.2017. Cum durata contractului pentru studiul la pod este de 9 luni, putem spera ca in vara-toamna 2018 sa fie scoasa la licitatie proiectarea de detaliu si realizarea efectiva a podului. Minim 1 an pt. licitatie, minim 3 ani proiectare si executie, deci 2022-2023 putem spera sa circulam din nou pe acolo.

Fata de situatia de acum un an, in acest moment avem un orizont de timp pentru desfasurarea lucrarilor. Pana in vara 2017 practic nu aveam nimic, incertitudiunea era totala. Nu este acceptabil sa dureze din 2005 pana acum punerea in miscare a proiectului, dar macar putem discuta de un progres.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)