Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A1 - Bucuresti - Nadlac
#1
Aici vom discuta despre Autostrada A1 - Bucuresti - Nadlac
Reply
#2
Care mai este stadiul la Sibiu-Pitesti?? Avand in vedere ca o sa fie FIDIC ROSU (asa am auzit) banuiesc ca este la stadiul de licitatie proiect!
Reply
#3
Salut @tzucata si bun venit. Ca la orice tranzitie de putere, proiectul e cel putin inghetat pana la "resetarea prioritatilor".

Analizand programul de Guvernare actual, Sibiu - Pitesti apare ca "prioritate", dar fara nici un termen de realizare, in vreme ce Comarnic - Brasov apare cu termen de constructie 2017 - 2022.

Apoi "absolut intamplator" ieri seara la RomaniaTV a aparut o declaratie de mare respiratie a lui Ghita, care relata o intreaga telenovela intre el si Coldea, in care subiectul era fix Sibiu - Pitesti vs. Comarnic - Brasov. Mai precis, conform spuselor lui Ghita, Coldea sustine Sibiu - Pitesti si se opune ferm Comarnic - Brasov, ba chiar l-a amenintat pe Ponta ca-l aresteaza daca semneaza contractul pentru Comarnic - Brasov. Iar partea cea mai interesanta este contra-argumentul lui Ghita, care i-ar fi spus lui Coldea ca Sibiu - Pitesti costa minim 12 miliarde EUR (!!!) si dureaza minim 7 ani sa fie construita, in vreme ce Comarnic - Brasov costa maxim 1 miliard EUR si se construieste in 2, maxim 3 ani. (!!!). Cat sunt de aberante cifrele astea - gen Pitesti - Sibiu cost de 103 milioane EUR / km, de 5 ori cat un tunel continuu Sibiu - Pitesti - nici nu mai are sens sa discutam.

Relevanta cred insa ca este ca urmeaza un nou episod 2012, in care subit Autostrada Sibiu - Pitesti va ingheta sine die, in vreme ce Comarnic - Brasov va lua viteza.E doar o parere, dar nu cred ca Sibiu - Pitesti incepe mai devreme de 2020 si oricum nu inainte de Comarnic - Brasov.
Reply
#4
Ca sa completez raspunsul lui mihai, pe Sibiu-Pitesti stadiul concret este ca studiul de fezabilitate (refacerea acestuia) este in curs. Proiectul este impartit in 5 tronsoane, dintre care cele doua de capat au studiul in faza finala, iar cele intermediare inca necesita foraje si calcule. Traseul este stabilit deja in mod ferm si acceptat de JASPERS (o entitate aflata in Romania, dar platita de UE, care are rolul de a supraveghea contractele mari de autostrazi si care reprezinta punctul de vedere tehnic al UE). Daca nu apar blocaje in derularea acestui contract de feracere a SF, atunci teoretic ar trebui sa fie gata in 2017, practic sa vedem.

Dupa finalizarea SF trebuie facuta licitatie pe tronsoane, pentru PROIECTARE + DETALII + OBTINERE AVIZE + CONSTRUCTIE = fidic galben. Fidic rosu nu mai este posibil sau daca se face licitatie separat proiectare si separat constructie, atunci va mai dura mult si bine. Sincer nu vad logica pentru care ar trebui sa trecem pe fidic rosu la acest proiect complex. In schimb se poate pregati fidic rosu la proiecte a caror realizare este certa, dar intr-un viitor mai indepartat. De ex. ar fi logic fidic rosu pentru Tg. Mures - Tg. Neamt. Pregatita proiectarea completa in perioada 2020-2025, incl. obtinut toate avizele de mediu, de mutari de utilitati, exproprieri etc, iar apoi din 2028 demarata executia. Este un proiect care va costa enorm si nu poate fi facut concomitent cu Sibiu-Pitesti, dupa parerea mea, de aceea spun 2028... Unde s-a demarat pe fidic rosu este pe A7 / DX7 Ploiesti - Bacau - Pascani. Aici sunt lansate licitatii la pachet SF+PT(proiect tehnic)+DATC(detalii)+avize.
Reply
#5
http://www.digi24.ro/stiri/economie/tran...rie-648758

Se apuca baietii de taiat panglica, se pare ca au gasit formula cum sa deschida cei 15 km din A1 - Dumbrava - Margina. 


Quote:"Am identificat și am eliminat obstacolele birocratice la CNAIR și, astfel, secțiunile A, B și C, în lungime de 15 kilometri, din obiectivul de investiții autostrada Lugoj — Deva Lot 2 sunt finalizate și au conexiunea asigurată prin intermediul nodurilor rutiere de la Dumbrava și Margina, putând fi deschise traficului imediat după efectuarea recepției la terminarea lucrărilor. În acest sens, vă informez că în intervalul 6 — 10 februarie vom avea această recepție și vom putea da în folosință cei 15 kilometri", a declarat joi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la începutul ședinței de Guvern
Reply
#6
Astfel de promisiuni am mai auzit... și trebuie să ținem cont că noul ministru NU a promis vreun km de autostradă anul acesta sau următorii.
Reply
#7
Probele geologice, amestecate la autostrada Sibiu-Pitești

Probele geologice luate pe loturile 1 și 5 pentru autostrada Sibiu Pitești au fost ”amestecate”, spun surse din cadrul Companiei de Autostrăzi, fapt pentru care acestea nu mai pot fi folosite în mod corespunzător pentru realizarea unui proiect tehnic al autostrăzii.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/probele-geologice-luate-pe-doua-loturi-pentru-autostrada-sibiu-pitesti-au-fost-amestecate-655813

Prin alte cuvinte anul acesta nu cred că vom vedea nici PT și nici vreo lansare de licitație pentru lucrările efective.
Reply
#8
Ministrul Transporturilor, revoltat după vizita pe autostrada Lugoj – Deva

Quote:Ministrul Cuc a afirmat că a luat decizia de a vizita lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, cuprins între localităţile Traian Vuia şi Margina, după ce a aflat că a fost "dezinformat total" cu privire la stadiul lucrărilor, scrie Mediafax.ro.
“Am efectuat o vizită de inspecţie, am vrut să mă asigur care este stadiul lucrărilor pe acest tronson de autostradă. Premierul mi-a cerut să deblochez situaţia în ceea ce priveşte lotul 2. Am convocat la sediul ministerului toţi factorii implicaţi în acest proiect şi am cerut să mi se explice care sunt problemele. Mi-au spus că nu sunt absolut niciun fel de probleme, doar cele birocratice, şi că recepţia se putea face. Din păcate, am constatat că aceşti membri care au participat la proiect m-au dezinformat total. Acesta este motivul pentru care am venit astăzi (n.r. vineri) la faţa locului să văd care este situaţia actuală. Bineînţeles că vor suporta consecinţele”, a declarat ministrul Transporturilor.
Răzvan Cuc a mai precizat că, săptămâna trecută, Comisia de Recepţie a fost prezentă pe lotul 2, însă spune că membri ei l-au “dezinformat” pentru că i-au transmis că tronsonul de 15 kilometri poate fi deschis, deşi nu au fost luate câteva "măsuri care sunt vitale", spune ministrul.
- See more at: https://www.realitatea.net/ministrul-tra...q1cyq.dpuf

Hăăăă? Omul ăsta a vrut să spună ceva anume? Că nu prea i-a ieșit... Big Grin
Reply
#9
(18-02-2017, 01:02)vancouver Wrote:
Quote:Hăăăă? Omul ăsta a vrut să spună ceva anume? Că nu prea i-a ieșit... Big Grin

Omul e rupt de realitate, incoerent si habarnist.Punct
Reply
#10
N-am urmarit dezbaterea, asa ca scuzati-mi simplismul: tronsonul ala e GATA sau nu? Unde GATA = 100%, nu 99.95%. Ca daca Salini mai are de batut trei cuie, intai sa le bata si pe urma sa se deschida. Relativitatea asta cu "nu-i gata, da' merge" e una dintre metehnele cele mai pacatoase.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)