Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A1 - Bucuresti - Nadlac
#21
Dupa cum stim prea bine, A1 Sibiu-Deva-Timisoara-Arad-Nadlac va fi aproape complet gata anul viitor, 2018. Ultimii ca. 60 km se afla in lucru intre Deva si Lugoj. Din pacate avem insa o sincopa, adica un segment de ca. 12 km (pe DN-ul actual ca. 15km), la care nu se lucreaza si nici nu a fost inca lansata licitatia pentru constructie. Este vorba de 12 km din lotul 2 Lugoj-Deva, pe care urmeaza sa se faca un tunel de aprope 2km. In proictul initial erau prevazute numai niste tuneluri mici, dar in 2010 au aparut modificari la legislatia de mediu si astfel a aparut obligatia de a face un singur tunel mai mare si mai jos. Din pacate din 2010 si pana acum CNADNR / CNAIR nu a fost in stare sa se lamureasca definitiv ce vrea sa faca aici si nu a fost in stare sa definitiveze caietul de sarcini in vederea scoaterii la licitatie.

Constructia tunelului de 1,5-2 km nu are cum sa dureze sub 5 ani, daca ne raportam la constructii similare din alte tari - si subliniez ca personal am experienta in constructia de tuneluri si stiu ce spun, la nevoie pot sa detaliez. Se adauga perioadele necesare procedurilor birocratice, care la randul lor dureaza ca. 5 ani, asta stim chiar de pe celelalte loturi de pe A1 Lugoj - Deva. De ex. loturile 2+3+4 au fost scoase la licitatie in 2011, iar contractele s-au incheiat in 2012. Doar 15 km din 70 sunt deja in trafic (incepand din martie anul acesta), iar alti 45 sunt in constructie in diverse faze cu sanse reale de finalizare in vara 2018, cel tarziu iarna 2018. 6 ani pentru loturi fara tuneluri si asta dupa semnarea contractului - dar pana la semnare poate dura 2 ani. Deci 8 ani este durata normala la noi, de aceea indraznesc sa spun 10 ani pentru cei 12 km cu tunel.

CA ATARE VOM CIRCULA INCA MINIM 10 ANI PE DRUMUL VECHI PE 15 KM INTRE LUGOJ SI DEVA. Ca. jumatate din traficul de tranzit al Romaniei, adica pe principala ruta Europa spre centrul, estul si sudul Romaniei, foloseste sau va folosi A1 Nadlac-Deva-Sibiu. Plus o buna componenta de trafic regional.

Daca vreti sa vedeti cum vom circula in acesti ani, iata in urmatorul film. Zona problema incepe aprox. la min. 7:30 si se termina la min. 28:00. Filmarea este venind dinspre Deva spre Lugoj. Puteti incepe vizionarea direct de la min. 6:00. Puteti seta si viteza de redare la 2x, daca va plictisiti.



Reply
#22
Video 
Duminică membrii asociației au făcut o vizită de „lucru” la nodul rutier de la Holdea.

Asociația Construim România vă prezintă filmarea aeriană realizată duminică 24 septembrie cu progresul lucrării pe ultimii kilometri din Autostrada A1, Lot 3 Lugoj-Deva, în zona viitorului nod rutier de la Holdea/Coșevița. În imagini apar cele 2 ecoducte, precum și zona cu probleme de surpare a corpului autostrăzii în lucru. Deși noul termen de finalizare a lucrărilor pentru acest lot este septembrie 2018, considerăm că lucrările pot fi gata până la acest termen doar dacă constructorul va continua să lucreze intens în zona nodului rutier de la Holdea și dacă nu vor apărea alte aluncări sau surpări a terenului în zonă, deși probabilitatea este una ridicată considerând că solul pare destul de instabil. Realizarea bretelei de descărcare a traficului în DN68A va fi o provocare și vom urmări cu interes evoluția lucrărilor la acest nod rutier.



Reply
#23
Super filmarea. Bravo. Acum am inteles si eu configuratia zonei. Trebuie cat mai repede sa dea drumul la DN pe noul pod, ca sa poata darâma traseul actual al DN.
Reply
#24
Continuăm să vă prezentăm imagini filmate duminică pe Autostrada A1, secțiunea Lugoj-Deva, lot 3. De această dată, ne concetrăm pe construcția pasajului peste magistrala de cale ferată 200, din apropierea nodului rutier cu DN7 de la Ilia, județul Hunedoara, o zonă cu probleme. Din imagini se pot observa faptul că au apărut alunecări de teren iar constructorul, COMSA, lucrează la refacerea corpului autostrăzii.

Chiar dacă lucrările pot fi terminate relativ repede, în primăvara anului 2018, în acest punct, deschiderea lotului 3 va fi condiționată de terminarea nodului rutier de la Grind cu drumul național DN68A. 
Reamintim că noul termen pentru deschiderea lotului 3 este de septembrie 2018. Totuși, dacă nodul rutier de la Grind și cel de la Ilia, vor fi terminate mai devreme de acest termen, se vor putea deschide circulației anul viitor, posibil chiar în același timp cu Lotul 4.



Reply
#25
Vă prezentăm înregistrarea cu Lotul 4, Lugoj-Deva, Autostrada A1, între Șoimuș și Ilia, realizată duminică 24 septembrie.
Constructorul, UMB, a făcut progrese față de ultima noastră filmare și a ajuns la 60,84% stadiul fizic, confom raportării CNAIR. Deși constructorul s-a mobilizat, termenul de decembrie 2017 înaintat de CNAIR nu poate fi atins și cel mai probabil acest lot nu va fi terminat mai devreme de vara anului 2018.
De remarcat în imagini problemele cu care se confruntră constructorul: alunecările de teren din zona versantului Carierei Carpat Agregate de la Bretea Mureșană și a versantului din zona Branișca ce a afectat și un stâlp al Transelectrica, iar liniile de înaltă tensiune încă nu au fost relocate.



Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)