Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drumuri Nationale
#1
Aici vom discuta despre Drumuri Nationale ( aka DN )
Reply
#2
Pasaj rutier pe DN21 la Drajna, primele indicii ca chiar se face:

http://www.calarasi24.info/2017/05/11/se...la-drajna/

Din informatiile noastre, deocamdata nu este vorba de un SF (studiu de fezabilitate), ci doar de un SPF (studiu de prefezabilitate), care urmeaza sa fie intocmit de catre CNAIR. Ulterior, pe baza acestui SPF, se va licita SF-ul. Apoi urmeaza abia licitatia pentru constructie, pe baza acestui SF.
Reply
#3
PROPUNERE COMUNICAT ASCORO:

Din informatiile pe care le detinem, se doreste contruirea unei supratraversari a caii ferate M800 in localitatea Drajna, pe DN21 (pasaj suprateran). Salutam aceasta initiativa. Consideram extrem de importanta realizarea acelei supratraversari, mai ales ca discutam de o cale ferata pe care se circula cu pana la 160 km/h (trenuri de calatori) si cu pana la 100 km/h (marfare). De asemenea o supratraversare ar rezolva si problema intersectiei a doua drumuri nationale, DN3C si DN21.

Dat fiind ca ne aflam in faza de stabilire a celei mai bune variante, am dori ca solutia aleasa sa fie una utila si de viitor. Astfel consideram ca ar fi o mare greseala realizarea unui pasaj exact pe amplasamentul actual al drumului national 21, in interiorul localitatii. Drumul poate fi relocat la o distanta de numai 80-100 m spre vest, acolo unde acum sunt terenuri agricole. Efortul financiar suplimentar ar fi redus, fiind vorba de exproprieri ieftine si de ca. 1,2 km de drum nou (in afara pasajului, care oricum este nou), plus un sens giratoriu la intersectia dintre bretelele nodului Drajna de pe A2 cu DN21. In felul acesta s-ar realiza o scoatere completa din localitatea Drajna a traficului de tranzit de pe DN21. Dat fiind ca autoritatile locale se plang legat de formarea unor cozi de pana la 5km pe DN21 atunci cand se lasa bariera la actuala trecere cu calea ferata, arata ca traficul de tranzit deja este unul important. Si exista perspective de crestere majora in viitor, mai ales daca va fi construit un pod peste Dunare la Calarasi-Silistra.

Ne exprimam speranta, ca si specialistii din CNAIR vor ajunge la aceleasi concluzii. Argumentele sunt destul de clare:

1. Realizarea concomitent cu pasajul suprateran a unei centuri a localitatii Drajna.
2. Cresterea sigurantei rutiere si a vitezei de circulatie, prin evitarea parcurgerii unei localitati.
3. Se va lucra in afara drumului actual, astfel pe durata santierului traficul existent nu va fi afectat.
4. Daca nu se adopta acum solutia realizării pasajului in afara localitatii, acest lucru va deveni oricum necesar la un moment dat in viitor si va duce la construirea in final a doua pasaje rutiere supraterane.
5. Daca pasajul rutier se face pe actualul amplasament, acesta se va termina in mijlocul localitatii. Acolo va exista tentatia pentru unii soferi de a face manevre periculoase, mai ales de viraj la stanga sau de intoarcere, pentru a evita un ocol.

Importanta DN21 in zona Drajna:
- este utilizat de o parte a soferilor ca legatura intre Bucuresti si orasele Slobozia, Braila si Galati, beneficiind de existenta autostrazii A2 si de faptul ca DN21 traverseaza putine localitati si se prezinta in stare foarte buna.
- este utilizat la nivel local, ca legatura nord sud intre judetele Ialomita si Calarasi, fiind si legatura directa intre capitalele celor doua judete.
- in fine este utilizat in locul ”Autostrazii Marii Negre”, mai precis pentru traficul international care ocoleste Marea Neagra pe relatia Ucraina (sau Rep. Moldova) cu Turcia (sau Bulgaria de est). Aceasta utilizare va creste in viitor si mai mult, atunci cand se va construi un pod sau un tunel intre Calarasi si Silistra. Legatura Ucraina - Turcia prin DN21 Galati - Calarasi este mult mai scurta decat varianta cu trecere pe langa Bucuresti si apoi Giurgiu - Ruse. De asemenea este mult mai libera, orice varianta cu trecere pe langa un mare oras precum Bucuresti insemnand risc major de ambuteiaj (fenomen ce se va amplifica mult in viitor).

Pentru usurinta intelegerii propunerii noastre, iata si doua schite:

[Image: HHNTtJZ.jpg]

[Image: y9VFRas.jpg]


De asemenea speram ca acest proiect este doar un inceput. Dupa parerea noastra, toate intersectiile unor drumuri nationale cu cai ferate pe care se circula cu viteza mai mare de 50 km/h trebuie denivelate prin constructia de pasaje subterane sau supraterane.

Să construim România !
Reply
#4
Observ entuziasmul si interesul cu care a fost imbrățișată propunerea mea pentru pasajul Drajna. Sute de comentarii, idei de îmbunătățire, critici. Sau nu... Sad . Da, zero comentarii, zero interes....

Așa că nu mă mai chinui să explic prea mult. Următoarea propunere este o relocare a DN7 Rm. Vâlcea - Călimănești. Asta dat fiind că A1 Sibiu-Pitești nu are cum să fie finalizată în mai puțin de 15 ani de acum înainte și atunci mă gândesc măcar să mai îndulcim modul de circulație pe DN7. De remarcat, actualul DN7 este extrem de agomerat intre Călimănești și Rm. Vâlcea, pentru că la traficul de tranzit se mai adaugă mult trafic local și uneori și trafic turistic.

[Image: em9XBNN.png]
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)