Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A3 - Bucuresti - Bors
#1
Aici vom discuta despre Autostrada A3 - Bucuresti - Bors
Reply
#2
Imagini video realizate in data de 10.12.2016 de catre Asociatia Construim Romania cu A3 intre Str.Popasului si Centura Bucuresti. 
Din pacate nici pana la aceasta data , circulatia nu a fost deschisa, desi ar fi degrevat din traficul de pe centura Bucuresti si intrarea in Bucuresti.



Reply
#3
Contracul Bechtel a fost gasit, se pare ca au fost doar minciuni ca e secretizat.
La un moment dat , am avut acces la niste documente secretizate din anul 1991, desecretizate intre timp.
Astfel, documentele secretizate au detalii care arata secretizarea lor : stampila si semnatura pe fiecare pagina, anteturi speciale, cuprins special semnat si contrasemnat de catre un verificator din MAI/SRI.

Asa ca cine s-a jucat cu noi, si doar a transmis ca e secretizat si apoi l-au dat pierdut. 
Eu zic sa il salvati pe undeva, poate se pierde din nou.
Cine are timp sa il citeasca din scoarta in scoarta ( PRESA !!! ), sigur o sa gaseasca indicii de coruptie la cel mai inalt nivel.


http://www.romaniacurata.ro/wp-content/uploads/2017/01/Brasov-Bors-RC.pdf 
Reply
#4
Pentru mine partea interesanta incepe la pagina 98. Se numeste: ANEXA 1, ANEXA PRETURILOR UNITARE.

Este ceea ce eu am tot spus de mult timp: acest contract NU ARE O VALOARE TOTALA CONVENITA. Ceea ce contravine flagrant legislatiei in vigoare. El are numai preturi unitare, urmand sa se faca devize cu cantitati dupa finalizarea proiectarii (tot in sarcina Bechtel).

Povestea cu 2,2 miliarde de euro a lui Adrian Nastase si a (mai mult sau mai putin) onor distinsului nostru coleg de forum, Mihail Basulescu, era doar o poveste - in care EVIDENT nici macar ei nu au crezut vreo secunda. Nu avea cum sa coste nici macar daca se facea licitatie 2,2 / 415km = 5,3 milioane / km, cum costase la campie Lehliu-Drajna-Fetesti (la care se lucra in acea perioada, in 2002-2004).

Ca atare, proiectarea fiind la Bechtel, deci inclusiv dimensionarea cantitatilor, s-a mers la rupere de catre acestia, cu cantitati supradimensionate - de unde rezulta si cheltuiala fabuloasa pentru cei 52km din lotul 2b finalizat + 50% din lotul 3c de 62km. Daca nu ma insel s-au platit in final ca. 1,5 miliarde pentru echivalentul a 52 + 62/2 = 83 km, adica teoretic ca. 18 milioane de € / km. Sigur aici intra si niste dobanzi platite aiurea pentru intarzieri de plati si acel 1 milion de € / luna platit inclusiv daca s-a stagnat. Costul pur de constructie l-am calculat alta data ca fiind in jur de 16 mil. € / km.
Reply
#5
Comarnic - Brașov nu mai este o prioritate, cel puțin nu în acest an...
http://www.digi24.ro/stiri/economie/tran...-an-655702

Aș spune pe de o parte o veste bună, pe de altă parte nu...

„Singurele referiri la Valea Prahovei sunt centurile ocolitoare Comarnic, Câmpina și Bușteni. Aceste proiecte sunt însă deocamdată blocate în diferite faze, cum ar fi licitații suspendate sau fără un câștigător desemnat. Despre aceste proiecte fosta conducere a CNAIR declara că urmărește anularea lor și reluarea proiectelor pe alte baze. Mai intâi urma să fie făcută proiectarea de către compania de stat și de abia apoi să se liciteze lucrările.”
Reply
#6
E o veste foarte buna. Abordarea logica este in ordine:

2017 - 2020 Centuri ocoloitoare half-profile
2025 - 2030 Dublare centuri la profild e autostrada
2030 - 2035 Completare A3
Reply
#7
@mihai, se pare că nu mai există intenții sau ambiții politice, cel puțin nu acum pentru acest proiect. Iar proiectele curente (capetele autostrăzii, centurile ocolitoare și inclusiv viitorul DN1V) sunt foarte incerte.

M-aș bucura să văd că nu se mai aruncă banii pe astfel de proiecte inutile și se va marșa pe elaborarea în primă fază a centurilor ocolitoare la jumătate de profil de autostradă, punctual în zonele unde se cunoaște că se crează probleme de trafic, în special în zona Sinaia-Bușteni-Azuga. De cele mai multe ori cozile se crează în Bușteni la trecerile pietonale și astfel se crează cozi foarte mari.
Reply
#8
Cât privește deschiderea noului rutier de la Popasului, Voluntari - în mare parte amânarea deschiderii este cauzată de primăria Voluntari. Ultimele informații sugerează că va avea o deschidere doar a sensului de ieșire din Voluntari (București) spre Ploiești spre autostradă. Au fost modificate planurile și acum se pare că se stă mai mult în chestiuni birocratice.

Pe măsură ce primim informații noi o să le furnizăm.
Reply
#9
Articolul de mai sus vorbeste despre sumele alocate in buget 2017. Ori sumele din buget nu pot fi decat pentru proiecte mature, deja licitate si aflate in constructie.

Pur si simplu sunt consternat de lipsa de seriozitate pe acest subiect. Un proiect nou poate fi o priritate, dar daca este prioritate si nu exista inca nimic pregatit, nu se pot aloca bani. Intre decizia politica de prioritizare si prima lopata trec de regula 4-5 ani. In acest timp sumele necesare sunt minore, apoi in primul an de lucru se face proiectarea si se da avansul si abia ulterior apar sume importante la buget. Practic ce vedem acum cu alocari importante sunt proiectele prioritare din anii 2011-2013. Adica Lugoj-Deva considerat super prioritar in 2011, cand s-a vazut ca mai sunt bani ramasi dupa licitatiile pe Sibiu-Orastie si Lugoj-Nadlac. Plus A10, proiect scos in graba in 2012, dupa ce a rezultat ca tot mai sunt bani disponibili din 2007-2013 si s-a crezut ca se poate forta o finalizare pana in 2015. Apoi intre 2013 si 2015 a existat o singura prioritate stupida, Comarnic - Brasov in concesiune, care a picat. Si iata-ne ca abia acum pregatim urmatoarele prioritati: Sibiu-Pitesti si A7 (adica prioritatile guvernarii Ciolos, in care vom vedea alocari masive abia prin 2020-2025, atunci cand se va lucra efectiv in teren).

Dar daca actuala guvernare va considera si Comarnic-Brasov o prioritate, atunci, asa cum a si anuntat, va relua ideea cu concesiunea. Cu singura diferenta ca banii nu mai trebuie adusi de concesionar, ci se va face un fond suveran. Dar in acest caz e clar ca banii nu au cum sa apara inca in buget. Chiar si la concesiune, trebuie mai intai facut contractul, abia apoi o sa apara sume.

Orice prioritate a actualei guvernari se va regasi cel mai devreme in bugetul de anul viitor si asta numai daca - in dispretul legii si oricaror reguli de bun simt in cheltuirea banului public - se va incheia rapid un contract de constructie gen Bechtel sau concesiune Vinci-Strabag.


Una peste alta a lua bugetul si a citi de acolo care sunt prioritatile e o mare, mare, maaaaaare aberatie.
Reply
#10
Pe A3 la ieșire înspre DNCB dinspre Ploiești au apărut câteva indicatoare cu limitare la 3.5 tone. 

Totuși informațiile cu privire la deschiderea tronsonului de autostradă sunt contradictorii, în funcție unde întrebi.

Până acum cam asta știm:
- deschiderea a fost amânată din cauza traficului care ar aglomera Popasului (cu o bandă pe sens) și s-a luat în considerare deschiderea traficului doar pe sensul de ieșire din orașul Voluntari către Ploiești
- sensul giratoriu existent (alungit) ar putea cauza probleme pentru autoutilitare pentru că e destul de îngust plus o intersecție foarte mică care ar trebui să preia mult trafic (DJ200 - Bd. Eroilor cu Popasului)
- cu siguranță nu se va face nimic până nu trec zăpezile (deci sfârșitul lunii Februarie / Martie) când am putea vorbi de o deschidere parțială
- se vehiculează și amânarea deschiderii totale a traficului pentru Noiembrie 2017 până după finalizarea lucrările la pasajul peste Popasului, poate chiar până la realizarea conexiunii cu Petricani.
- porțiunea, cel puțin, dintre Popasului și Petricani va fi în regim de drum express, 3 benzi pe sens limitată la 110 km/h.

Revin cu info pe măsură ce reușesc să le mai „smulg”.


Attached Files Thumbnail(s)
               
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)