Welcome, Guest
You have to register before you can post on our site.

Username
  

Password
  





Search Forums

(Advanced Search)

Forum Statistics
» Members: 87
» Latest member: banetaetexaxda160
» Forum threads: 85
» Forum posts: 247

Full Statistics

Online Users
There are currently 6 online users.
» 0 Member(s) | 6 Guest(s)

Latest Threads
A10 - Sebeș - Turda
Forum: Autostrazi
Last Post: spooky
02-10-2017, 10:10
» Replies: 3
» Views: 935
A8 - Târgu Mureș - Iași -...
Forum: Autostrazi
Last Post: vancouver
30-09-2017, 23:37
» Replies: 5
» Views: 814
Propuneri de modificare
Forum: Romanian Road Quality Map (RRQM)
Last Post: vancouver
30-09-2017, 23:10
» Replies: 18
» Views: 1,514
A1 - Bucuresti - Nadlac
Forum: Autostrazi
Last Post: spooky
27-09-2017, 21:14
» Replies: 24
» Views: 3,438
Centura Bucuresti
Forum: Drumuri nationale si centuri rutiere
Last Post: spooky
03-09-2017, 18:08
» Replies: 10
» Views: 1,107
HSR in Romania
Forum: Infrastructura feroviară
Last Post: vancouver
21-08-2017, 10:51
» Replies: 1
» Views: 500
Drumuri Nationale
Forum: Drumuri nationale si centuri rutiere
Last Post: vancouver
19-08-2017, 12:37
» Replies: 3
» Views: 702
A3 - Bucuresti - Bors
Forum: Autostrazi
Last Post: vancouver
19-08-2017, 12:24
» Replies: 12
» Views: 2,752
A2 - Bucuresti - Constant...
Forum: Autostrazi
Last Post: vancouver
31-07-2017, 15:34
» Replies: 1
» Views: 377
CNAIR
Forum: Subiecte Conexe - Rutier
Last Post: vancouver
29-07-2017, 15:53
» Replies: 10
» Views: 1,545

 
  Discuții economice
Posted by: vancouver - 06-06-2017, 18:12 - Forum: Discuții economice generale - Replies (1)

Schimbare istorică: Judeţul Timiş a depăşit Argeşul în topul exportatorilor pentru prima dată în ultimul deceniu

Quote:Judeţul Timiş a devenit pentru prima dată al doilea cel mai mare exportator al României după Bucureşti, arată datele provizorii ale INS pe 2016.

Într-un top al exporturilor realizate de fiecare judeţ, Timişul a depăşit anul trecut judeţul Argeş, punctul zero al industriei auto locale tractat de locomotiva Dacia. Investiţiile din industria componentelor auto realizate în ultimii ani în Timiş s-au văzut în rezultatele din 2016, când companiile înregistrate în Timiş au trimis la export bunuri de 5,9 mld. euro comparativ cu 5,78 mld. euro ale Argeşului.

În patru ani, exporturile firmelor cu sediul fiscal în Timiş s-au majorat cu 1,3 mld. euro, arată calculele ZF pe baza datelor de la INS. În Argeş, cel mai mare exportator este Automobile Dacia, în timp ce în Timiş liderul exporturilor este grupul Continental, care are două companii în top trei: Continental Automotive Products şi Continental Automotive România.

Atentie: statistica se refera la firme cu SEDIUL in judetul respectiv. Nu discutam de exporturi reale ale produselor realizate in jud. Timis. Iar o mare hiba a acestui top pe judete este ca nu se vad exporturile dintr-un judet in altul, adica masura in care un judet contribuie cu subansamble la exportul final. De ex. daca o companie din jud. Galati (sa zicem Mittal Steel Galati) furnizeaza tabla pentru Dacii si pentru anvelopele Continental, din judetul Galati apare export zero, in schimb apare toata valoarea masinii Dacia la Arges si toata valoarea anvelopei Continental la Timis (nu e cazul, tabla de la Mittal nu e suficient de buna, am dat numai un exemplu). Doar tabla exportata direct (neprelucrata) de la Mittal se contabilizează la Galați.

Culmea ar fi ca o firma precum Continental sa-si mute sediul (doar sediul nu si fabrica) la Vaslui, atunci tot exportul s-ar contabiliza acolo. De fapt numai asa Bucurestiul este cel mai mare exportator, prin sediile de firma din capitala. De ex. cam toti producatorii de energie electrica au sediul la Bucuresti si Romania exporta cam 1 miliard de euro pe an energie electrica. Dar evident productia are loc preponderent in judete precum Constanta sau Prahova sau Mehedinti.

Luati asadar datele statistice pentru exportul pe judete cu mare mare retinere.

Print this item

  Poduri
Posted by: vancouver - 25-05-2017, 22:02 - Forum: Drumuri nationale si centuri rutiere - No Replies

Se redeschide circulaţia pe Podul de la Agigea


Quote:„În urma reparaţiilor efectuate în ultima perioadă, anunţăm ca începând din data de 26 mai 2017, ora 00.00, circulaţia pe podul de la Agigea se va desfăşura pe toate cele 4 benzi, fără restricţii”, se arată într-un comunicat al CNAIR, scrie Mediafax.ro. 
Lucrările reluate începând cu data de 12 septembrie 2016 şi finalizate în 30 noiembrie 2016 au constat în finalizarea înlocuirii celor 10 hobane ale podului.
„Menţionăm că în perioada 8-25 mai 2017 traficul a fost închis total pentru executarea următoarelor tipuri de lucrări: tensionarea finală a hobanelor, demontarea inelului de pe pilonul central al podului (masa de aproximativ 90 de tone), execuţia rosturilor de dilataţie ale podului, frezarea uzurii aşternute şi înlocuirea acesteia, şi execuţia marcajului rutier”, se mai arată în comunicatul CNAIR.

(...)

Print this item

  Brexit
Posted by: mihai - 24-01-2017, 22:17 - Forum: Politica europeana - No Replies

Astazi Curtea Suprema a Marii Britanii a decis ca iesirea din UE trebuie decisa intai de Parlament. E o decizie majora, care practic da un reset Brexitului si anuleaza tot discursul de pana acum al Theresei May, inclusiv cel de saptamana trecuta.

Pasul urmator este ca Guvernul sa introduca un Parlament un proiect de lege care sa prevada atat intentia de iesire din UE, cat si conditiile acestei iesiri. Parlamentul apoi va dezbate si amenda proiectul, pe care la final il va aproba SAU NU. Iar de aici totul se complica, intrucat exista amendamente care pot bloca cu totul procesul, cum ar fi mentinerea accesului la piata libera europeana, ori obligativitatea unui referendum de aprobare a acordului negociat cu UE. Ceea ce aduce tot procesul la o problema de logica si de ordine cronologica.

Din punct de vedere al UE, nu se negociaza nimic pana ce Marea Britanie nu notifica invocarea articolului 50, cel privind retragere din Uniune. Numai ca odata invocat articolul 50, CU ACORD SAU NU, in fix doi ani UK pierde statutul de membru. Prin urmare ce se intampla in urmatoarele situatii:
1. UK si UE nu ajung la nici un acord in decurs de 2 ani
2. UK si UE ajung la un acord, dar referendumul de aprobare respinge acordul negociat
3. UE respinge accesul UK la piata libera.

In toate cele trei situatii UK practi respinge iesirea din UE, dar la implinirea termenului de doi ani, UE considera UK iesita din Uniune. Ce se intampla atunci? Va spune UE "bine ratacitilor, haidati inapoi acasa?"

In paralel, Scotia si Irlanda de Nord considera crucial pentru ele sa raman in UE, Scotia fiind in avangarda invocarii independentei de UK pentru a-si putea continua apartenenta la UE. Pentru Irlanda de Nord lucrurile ar fi mult mai simple in cazul unui referendum de independeta, caci reunirea cu Irlanda membra deja a UE ar aduce implicit si Irlanda de Nord inapoi in UE. Adica s-ar ajunge la dezintegrarea UK.

Situatia este extrem de complicata, chiar daca astazi, la cald, principalii lideri de partide parlamentare britanice si-au declarat acceptul pentru Brexit, DAR, cu amendamente precum cele de mai sus. Este de asteptat o puternica presiune si un puternic lobby pe Parlamentul britanic in urmtoarele luni, cat probabil va dura dezbaterea. Iar rezultatul nu e nicidecum clar.

Imi mentin pronosticul ca UK NU VA IESI DIN UE, asa cum spuneam in articolul scris imediat dupa referendum Brexit si de la capat! Sau mai corect, ca la orizontul lui 2030 va fi in UE, indiferent daca timp de cativa ani va rataci pe langa Uniune sau in proces de divort.

Traim vremuri interesante.

Print this item

  Cladiri rezidentiale Cluj-Napoca
Posted by: myid - 24-01-2017, 21:32 - Forum: Lucrari & Proiecte Cluj-Napoca - Replies (1)

Aici vom discuta despre cladirile rezidentiale din Cluj-Napoca .

Print this item

  A8 - Târgu Mureș - Iași - Ungheni
Posted by: spooky - 24-01-2017, 18:13 - Forum: Autostrazi - Replies (5)

Deschid subiectul cu o știre:
http://www.digi24.ro/stiri/economie/tran...-an-655702

Așadar A8 o să mai aștepte cel puțin un an...

Print this item

  Spitalul Judetean
Posted by: steagu_bv - 19-01-2017, 11:44 - Forum: Lucrari & Proiecte Brasov - Replies (1)

Salut, sper ca e Ok ca am deschis un nou thread si ca nu ma va sanctiona nimeni Smile

Sunt foarte multe discutii referitoare la spitalul Brasov, asa ca acest thread ar trebui sa fie de interes.
Daca nu, rog un admin sa mute discutia in alta parte 

Revine discutia despre Spital Regional la Brasov si au si semnat un nou parteneriat cu Ministerul Sanatatii.

http://newsbv.ro/2017/01/18/parteneriat-...ta-brasov/

Quote:Consilierii judeţeni au aprobat un proiect privitor la protocolul de colaborare cu Ministerul Sănătății, municipiul Brașov și Asociația Noul Spital al Braşovului (ANSB), în vederea colaborării pentru implementarea unor proiecte în domenul sănătății la Brașov, dar mai ales în vederea construcției unui nou spital județean.

Print this item

  Iași - lucrări și proiecte
Posted by: vancouver - 15-01-2017, 02:02 - Forum: Nord-Est-->Iasi - No Replies

Iași

[Image: 4VxSRR6.jpg]

Print this item

  Constructia de noi linii de metrou in Bucuresti
Posted by: vancouver - 11-01-2017, 16:16 - Forum: București + Muntenia - Replies (12)

realitatea.net: HAOS LA METROU, miercuri dimineaţă. Imagini fabuloase cu staţiile supraaglomerate

In aceste zile cu zapada multa si dificultati de circulatie la suprafata vedem inca o data cat de important este metroul in Bucuresti. De asemenea cat de important este ca nici o linie de metrou sa nu iasa la suprafata, nici macar la periferie, altfel acea linie va fi categoric blocata in astfel de momente. Proiectantii primelor linii de metrou au insistat asupra acestui aspect si din fericire, pana acum, metroul nu ajunge sa circule sub cerul liber (cu o mica exceptie de cateva sute de metri, in zona Republica-Pantelimon daca nu ma insel, dar si acolo se circula ingropat, deci ferit).

Cu totul alta situatie la Cluj sau la Timisoara. Daca acolo se face metrou sau se trec unele linii de tramvai rapid prin subteran, este suficient ca ele sa treaca prin centrul in tunel subteran. In afara zonei centrale pot fara probleme sa mearga la suprafata sau suspendat. Probleme datorate iarnii sunt acolo extrem de rare.


Data fiind si aglomertia de la metrou in Bucuresti, cred ca trebuie investit in continuare masiv in noi linii de metrou. Hai cu M5 mai departe de la Opera spre Iancului si spre Pantelimon, hai si cu M7 Colentina - Rahova.

De asemenea trebuie cautata o solutie de degrevare a aglomeratiei masive de la P. Victoriei, care isi are originea in 2 puncte:
1. Pipera, noul cartier de brain-working al Bucurestiului, unde trebuie sa ajunga masiv personal de birou. Ca atare f. multi trebuie sa schimbe la P. Victoriei
2. Faptul ca M2 Pipera-Berceni trece prin centru pe la Universitate+Romana+Unirii, zone f. cautate de pietoni si de asemenea cu multe scoli, facultati, birouri, magazine.

legat de 2: Prin constructia M6 pe la Universitate este posibil ca problema sa se mai atenueze. Astfel va exista alternativa pentru a ajunge la Universitate, din M1+M3 cu schimb la Eroilor si din M1 inca o data cu schimb la Iancului. Pe de alta parte noua linie va aduce si calatori in plus din cartierele deservite. Dar personal cred ca mai degraba va ajuta la degrevarea M2. Atunci cand exista alternative, unii calatori aleg calea care nu ii pune in situatii gen supra-aglomerari.
legat de 1: din pacate insa problema "pipera" nu se va rezolva sau atenua in nici un fel. M6 dimpotriva, va aduce calatori in plus via Universitate, calatori cu destinatia Pipera in orele de rush. Aici vad ca varianta o linie care sa se desparta din M7, la doamna Ghica, mergand pe Sos. Petricani pana in Pipera. Eventual ulterior continuata spre zona Baneasa, cu conexiune la M6 fie la aerop. Baneasa, fie la Gara Baneasa. Astfel carierul Aurel Vlaicu-Pipera ar fi deservit din 3 directii de metrou. Cel mai important: noua conexiune denumita de mine M7a ar veni si ea de la Unirii, apoi Obor, 2 puncte importante de colectare si deci de degrevare a M2. La capatul celalalt M7 se poate desigur ramifica din nou pentru a deservi atat Rahova, cat si Ferentari.

[Image: N3noc3C.png]

Prima si prima data as face Obor-Doamna Ghica-Pipera, ca prioritate vitala de descongestionare a statiei Piata Victoriei. Discutam in prima faza de 5 statii de metrou: Obor II - Ziduri Mosi - Doamna Ghica - Bd. Lacul Tei - (Fabrica de Glucoza) - Pipera.

Print this item

  Spatii comerciale
Posted by: steagu_bv - 10-01-2017, 19:14 - Forum: Lucrari & Proiecte Brasov - No Replies

Mi-am permis sa deschid acest thread, sper ca este OK. 

Si acum stirea :

http://www.bizbrasov.ro/2016/12/29/macro...de-mobila/

Quote:Grupul Rus Savitar-Casa Rusu, din industria mobilei, controlat de familia Rusu din Timişoara, este interesat de achiziția Macro Mall pe care intenționeazăsă îl transforme într-un magazin de mobilă, susțin surse de pe piața imobiliară.

Apai asa-zisul mall este inchis de 4 ani si are o locatie excelenta, trebuia gasita o solutie.

Pentru cei care nu stiu unde e pozitionat :
-la intrarea in Brasov dinspre Bucuresti , la 2 minte de Carrefour.

Print this item

  Industria Auto in Romania
Posted by: myid - 10-01-2017, 16:16 - Forum: Subiecte Conexe - Rutier - Replies (2)

Aici vom discuta despre Industria Auto din Romania.

Print this item