Forum Construim Romania

Full Version: Centura Bucuresti
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Aici vom discuta despre lucrarile la Centura Bucuresti ( aka A0 )
Puteti sa puneti si aici filmarile de pe centura Brasov?
Exista thread separat pentru restul centurilor.
Putem sa deschidam thread separat la nivel regional , sub Regiunea Centru-Brasov
Pe centură se amenazează 2 giratorii...
http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-inf...atorii.htm

Înțeleg că se desființează virajul stânga sub DN1? Așa ar fi logic...
Mda. Au descoperit o solutie proasta - de fapt INFECTA - la Deva ( DN 7 / DN 76 ) si acum o aplica si la Otopeni. Clasicul "sa rezolvam catastrofal o solutie proasta".
Părere mea, dacă s-ar aplica soluția de la Deva, ar ajuta temporar la decongestionarea traficului la intersecia cu DN1. Asta implică interzicerea virajului stânga pe înspre București și dinspre București și să fii forțat să întorci la următoarea posibilitate. Condiția pentru păstrarea fluidizării ar fi să se păstreze o bandă dedicată pentru mersul înainte pentru a păstra viteza de deplasare ridicată. Deci dacă s-ar realiza doar întoarceri, ar fi bine. Dar văd că se fac giratorii, ceea ce o să cam omoare și acolo traficul. Nu știm ce se întâmplă cu intrarea/ieșirea din București/DN1/DNCB...
Hai să vedem dacă modificarea intersecției DNCB / DN1 de lângă Otopeni a fost bună sau nu. Iată o filmare din 12 iulie 2017, aprox. ora 14:00 :






Eu zic că au făcut o treabă excelentă. În primul rând se circulă fluent peste tot si asta este cel mai important. M-am mai uitat pe google/waze si mai sunt momente in care exista cozi de masini la intrarea in cele 2 sensuri giratorii. Dar sunt cozi de dimensiune foarte mica in comparatie cu ceea ce era înainte. Înainte se stătea in mod regulat peste 30 de minute la venirea dinspre Mogoșoaia (vest) spre Voluntari (nord-est).

La fel de important: chiar dacă ar apărea ambuteiaje, este exclus ca acestea să se prelungească până pe DN1. Înainte aveam deseori ambuteiaj pe breteaua de pe care incepe filmarea mea, iar acest ambuetiaj se prelungea până pe DN1 spre Băneasa. Era doar o chestiune de timp până să se ajungă la opriri de circulație chiar și pe DN1, ceea ce era o catastrofă.

Eu de mult pledez pentru această soluție, de fapt pentru soluția cu U-turn în loc de sens giratoriu, ar fi și mai eficientă. Dar bun și așa.
Si inca o filmare scurta cu DNCB intre A3 si DN2, acolo unde centura se gatuie de la 2 benzi la 1 banda pe sens si evident avem permanent un ambuteiaj:



@vancouver, da, circulatia e mult mai fluenta in ansamblu. Totusi dimineata la 8-9, giratoriul dinspre Pipera genereaza cozi de asteptare de 1-2km pe centura. Se pierd cam 10-15' acolo.
Categoric sensurile giratorii pe un drum cu 2 benzi pe sens nu este solutia corecta. Nu vreau sa se inteleaga din postarea mea ca as fi de acord cu aceasta solutie de tip "facem si vedem noi dupa aia". Am demonstrat de nenumarate ori pe diverse forumuri, ca un sens giratoriu are o capacitate maxima de a "prelucra" intersectia a doua drumuri 1+1. Daca unul din drumuri "cere" upgrade si devine 2+2 din motive de trafic intens, e clar ca un giratoriu nu mai poate face fata. Asta se vede cel mai bine la giratoriul DNCB cu DN1a, unde chiar avem zilnic ambuteiaje intre 10 minute si 1 ora. Eu am stat odata 45 de minute venind din nord spre sud la orele dupa-amiezii.

Deci ca sa fie mai clar, dupa parerea mea SENSURILE GIRATORII NU AU CE CAUTE IN GENERAL PE DNCB.

In situatia de fata eu am salutat numai desfiintarea unuia dintre aceste sensuri giratorii. Si anume a celui de sub pasajul DN1 peste centura. El a fost inlocuit cu altele doua mult mai indepartate - care au aproape exclusiv rol de bucla de intoarcere - iar restul traficului se desfasoara in lungul DNCB. Asa se explica de ce blocajele sunt mult mai mici. Solutia corecta era crearea unor veritabile bucle de intoarcere U-turn, care sa nu aibe absolut nici o legatura cu traficul curent de pe DNCB.
Pages: 1 2